Zagadka 840
Jacek Waszczuk - 21-05-2010 15:05
Zagadka 840
Który z szybowców produkowany był w największych ilościach?
ODP;
niemiecki szybowiec Schneider Grunau Baby, około 6000 egzemplarzy
David K - 21-05-2010 15:21
to jest "Grunau Baby" wykonane w Jeżów Sudecki na Jelenia Góra. Szacuje się, że została zbudowana około 5000 sztuk.
Jacek Waszczuk - 21-05-2010 16:27
Bardzo dobrze:D szybowiec budowany był na licencji w 20 krajach (nie zawsze licencja była kupiona:D) i szacuje się iż zbudowano w Niemczech oraz na licencji ok 6000 szybowców.
voltariel - 21-05-2010 22:24
W Niemczech i na licencji? Czyli w Niemczech nielegalnie produkowali? :P
Drzemi - 21-05-2010 22:52
Skoro był to wymysł niemiecki, to po co im licencja? :P
Jacek Waszczuk - 22-05-2010 09:04
Szybowiec powstał w zakładach Schneider, produkcja w innych zakładach powinna być już licencją. Sprawa była trochę głębsza, podczas II wojny gdy Niemcy zajli większośc Europy przenosili produkcję sprzętu lotniczego do zakładów w krajach okupowanych. Na tej zasadzie powstawały maszyny bojowe ale też szkolne i szybowce również (do szkolenia podstawowego) Gdy front się cofał i w końcu niemcy przegrały wojnę w krajach wcześniej okupowanych zastały dokumentacje produkcyjne do wielu samolotów. Na tej zasadzie po wojnie część z zakładów kontynuowało montaż na bazie posiadanej dokumentacjizanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
Jacek Waszczuk - 21-05-2010 15:05
Zagadka 840
Który z szybowców produkowany był w największych ilościach?
ODP;
niemiecki szybowiec Schneider Grunau Baby, około 6000 egzemplarzy
David K - 21-05-2010 15:21
to jest "Grunau Baby" wykonane w Jeżów Sudecki na Jelenia Góra. Szacuje się, że została zbudowana około 5000 sztuk.
Jacek Waszczuk - 21-05-2010 16:27
Bardzo dobrze:D szybowiec budowany był na licencji w 20 krajach (nie zawsze licencja była kupiona:D) i szacuje się iż zbudowano w Niemczech oraz na licencji ok 6000 szybowców.
voltariel - 21-05-2010 22:24
W Niemczech i na licencji? Czyli w Niemczech nielegalnie produkowali? :P
Drzemi - 21-05-2010 22:52
Skoro był to wymysł niemiecki, to po co im licencja? :P
Jacek Waszczuk - 22-05-2010 09:04
Szybowiec powstał w zakładach Schneider, produkcja w innych zakładach powinna być już licencją. Sprawa była trochę głębsza, podczas II wojny gdy Niemcy zajli większośc Europy przenosili produkcję sprzętu lotniczego do zakładów w krajach okupowanych. Na tej zasadzie powstawały maszyny bojowe ale też szkolne i szybowce również (do szkolenia podstawowego) Gdy front się cofał i w końcu niemcy przegrały wojnę w krajach wcześniej okupowanych zastały dokumentacje produkcyjne do wielu samolotów. Na tej zasadzie po wojnie część z zakładów kontynuowało montaż na bazie posiadanej dokumentacji