Zagadka 828
Jacek Waszczuk - 26-04-2010 17:04
Zagadka 828
Kiedy miał miejsce pierwszy grupowy przelot sterowców nad Atlantykiem?
ODP.
29.05-01.06.1944 dwa sterowce ciśnieniowe K - class o numerach K-123 i K-130 przeleciały z USA do Maroka
borys122 - 26-04-2010 17:21
Cytat:
Kiedy miał miejsce pierwszy grupowy przelot sterowców nad Atlantykiem? 2 lipca 1919 brytyjski sterowiec R-34 pod dowództwem majora George Herberta Scotta, tylko nie wiem czy chodzi o sterowiec, czy sterowców
Jacek Waszczuk - 26-04-2010 21:58
Grupowy czyli kilka sterowców:confused:
Jacek Waszczuk - 28-04-2010 17:30
W takim wypadku pytanie kiedy taki przelot mógł mieć miejsce?
ANTEK - 29-04-2010 07:54
Cytat:
Kiedy miał miejsce pierwszy grupowy przelot sterowców nad Atlantykiem? Rankiem 29 maja 1944 roku, K-123 i K-130, dwa sterowce (bezszkieletowe) należące do ZP-14 (14-tej Eskadry Powietrznej) odleciały z NAS (Naval Air Station) South Weymouth (MA) do Argentia (Newfoundland), gdzie wylądowały wieczorem. Następnego dnia wystartowały one ponownie, lądując na Azorach. Dzień później (1 czerwca) oba sterowce wylądowały szczęśliwie w ich nowej śródziemnomorskiej bazie operacyjnej w Port Lyautey (Maroko).
Był to pierwszy przelot ponad Atlantykiem wykonany przez sterowiec(e) bezszkieletowy(we).
Panie Jacku – czy był to pierwszy grupowy przelot, czy tez były wcześniejsze????????
http://www.warwingsart.com/LTA/zp-14.html
http://www.youtube.com/watch?v=mrEtRCDiedI
Jacek Waszczuk - 29-04-2010 18:20
Bardzo dobra odpowiedź:D to była trudna zagadka:D
Sterowce wykazały swoje zalety, w sytuacji gdy nie należy się obawiać samolotów myśliwskich przeciwnika aerostaty wykazywały sporo zalet. W początkowym okresie II wojny sporo okrętów podwodnych niemieckich i japońskich zapuszczało się na wody przybrzeżna USA a także Ameryki Środkowej i Południowej. W tym czasie sterowce wyposażone w aparaturę poszukującą patrolowały wody przybrzeżne w ich poszukiwaniu i zwalczaniu. Z zadania tego sterowce wywiązały się idealnie im większy teren został objęty patrolami bojowymi tym mniejsze straty własnej marynarki notowano w danym rejonie. W 1944 roku padł pomysł by przerzucić kilka sterowców w rejon Morza Śródziemnego by rozszerzyć patrole na ten rejon świata. Po szczęśliwym przylocie pierwszej dwójki sterowców do Maroka zaczęły patrole, między innymi nocne loty patrolowe w rejonie Gibraltaru, od tamtej pory żaden okręt podwodny nimiecki czy włoski nie przekroczył Gibraltaru. Niedługo po pierwszym transatlantyckim przelocie do grupy dołączyły kolejne sterowce i do dziś były to pierwsze i jedyne grupowe przeloty sterowców nad Atlantykiem:D
Aerostaty należały do I Skrzydła Sterowcówzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
Jacek Waszczuk - 26-04-2010 17:04
Zagadka 828
Kiedy miał miejsce pierwszy grupowy przelot sterowców nad Atlantykiem?
ODP.
29.05-01.06.1944 dwa sterowce ciśnieniowe K - class o numerach K-123 i K-130 przeleciały z USA do Maroka
borys122 - 26-04-2010 17:21
Cytat:
Kiedy miał miejsce pierwszy grupowy przelot sterowców nad Atlantykiem? 2 lipca 1919 brytyjski sterowiec R-34 pod dowództwem majora George Herberta Scotta, tylko nie wiem czy chodzi o sterowiec, czy sterowców
Jacek Waszczuk - 26-04-2010 21:58
Grupowy czyli kilka sterowców:confused:
Jacek Waszczuk - 28-04-2010 17:30
W takim wypadku pytanie kiedy taki przelot mógł mieć miejsce?
ANTEK - 29-04-2010 07:54
Cytat:
Kiedy miał miejsce pierwszy grupowy przelot sterowców nad Atlantykiem? Rankiem 29 maja 1944 roku, K-123 i K-130, dwa sterowce (bezszkieletowe) należące do ZP-14 (14-tej Eskadry Powietrznej) odleciały z NAS (Naval Air Station) South Weymouth (MA) do Argentia (Newfoundland), gdzie wylądowały wieczorem. Następnego dnia wystartowały one ponownie, lądując na Azorach. Dzień później (1 czerwca) oba sterowce wylądowały szczęśliwie w ich nowej śródziemnomorskiej bazie operacyjnej w Port Lyautey (Maroko).
Był to pierwszy przelot ponad Atlantykiem wykonany przez sterowiec(e) bezszkieletowy(we).
Panie Jacku – czy był to pierwszy grupowy przelot, czy tez były wcześniejsze????????
http://www.warwingsart.com/LTA/zp-14.html
http://www.youtube.com/watch?v=mrEtRCDiedI
Jacek Waszczuk - 29-04-2010 18:20
Bardzo dobra odpowiedź:D to była trudna zagadka:D
Sterowce wykazały swoje zalety, w sytuacji gdy nie należy się obawiać samolotów myśliwskich przeciwnika aerostaty wykazywały sporo zalet. W początkowym okresie II wojny sporo okrętów podwodnych niemieckich i japońskich zapuszczało się na wody przybrzeżna USA a także Ameryki Środkowej i Południowej. W tym czasie sterowce wyposażone w aparaturę poszukującą patrolowały wody przybrzeżne w ich poszukiwaniu i zwalczaniu. Z zadania tego sterowce wywiązały się idealnie im większy teren został objęty patrolami bojowymi tym mniejsze straty własnej marynarki notowano w danym rejonie. W 1944 roku padł pomysł by przerzucić kilka sterowców w rejon Morza Śródziemnego by rozszerzyć patrole na ten rejon świata. Po szczęśliwym przylocie pierwszej dwójki sterowców do Maroka zaczęły patrole, między innymi nocne loty patrolowe w rejonie Gibraltaru, od tamtej pory żaden okręt podwodny nimiecki czy włoski nie przekroczył Gibraltaru. Niedługo po pierwszym transatlantyckim przelocie do grupy dołączyły kolejne sterowce i do dziś były to pierwsze i jedyne grupowe przeloty sterowców nad Atlantykiem:D
Aerostaty należały do I Skrzydła Sterowców