Wielkie odświeżenie floty LOT
tomir - 23-07-2010 12:00
Wielkie odświeżenie floty LOT
Airbusy 320 albo boeingi 737, duże embraery 190, Bombardiery Q400 NextGen albo ATR 600 i dreamliner – to aktualne plany zmian we flocie przewoźnika
Bombardier Q400 NextGen wygląda na znacznie większy, niż eksploatowane przez LOT stare ATR. W środku jest przestronny i wygodny, a co najważniejsze wyciszony.Bombardier Q400 NextGen wygląda na znacznie większy, niż eksploatowane przez LOT stare ATR. W środku jest przestronny i wygodny, a co najważniejsze wyciszony
Największą rewolucją byłoby zastąpienie boeingów 737, wykorzystywanych na najbardziej prestiżowych trasach lotu, airbusami A320. Prezes LOT będzie miał trudne zadanie przekonania pilotów do tej decyzji.
Podczas trwającego Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Farnborough pod Londynem prezes LOT Sebastian Mikosz rozmawiał z szefami Airbusa, Bombardiera, Embraera i ATR. Decyzje co do wyboru floty muszą zapaść szybko, bo wymaga tego nowa siatka połączeń LOT. Tylko na ten rok przewidziane są premierowe rejsy do Hanoi, Kairu i Damaszku. Na rok przyszły, kiedy już przylecą Dreamlinery – według przedstawicieli Boeinga termin dostaw nie ulegnie kolejnemu opóźnieniu i został wyznaczony na III kw. 2011 r. – Mikosz przewiduje połączenia z Dalekim Wschodem: portami japońskimi, ale być może też ze stolicą Malezji Kuala Lumpur, skąd jest duży ruch tranzytowy np. do Australii.
– Bangkok i Singapur są szalenie atrakcyjne, ale i ceny biletów są tam wyżyłowane. Kuala Lumpur to bardzo atrakcyjny kierunek i daje możliwości rozwoju – mówił „Rz” Mikosz po rozmowach z prezesem Malaysian Air System, największej linii w tym kraju. – dreamliner daje nam ogromne możliwości – dodał.
Zdaniem prezesa LOT trudny jest powrót do Chin, ponieważ nadal nie ma zezwolenia Rosjan na przeloty nad Syberią. Jeśli tego zezwolenia LOT nie dostanie, trasy do Chin nie będą miały finansowego uzasadnienia.
Rewolucją we flocie będzie wymiana wysłużonych ATR prawdopodobnie na maszyny Bombardiera Q400. Bombardier ma tę przewagę nad ATR 600, że pierwsze dostawy maszyn, których cena katalogowa wynosi ok. 26 mln dol., mogłyby już zacząć się w kwietniu 2011 r. Komfort podróży w porównaniu z ATR jest znacznie wyższy. Mirosław Zalewski, kapitan latający w południowoafrykańskich South African Express, który jest fanem tych maszyn, mówił „Rz” w Farnborough: – Bardzo lubię opowiadać pasażerom o tym samolocie. To jedna z najnowocześniejszych maszyn tego typu na rynku.
LOT miałby kupić kilkanaście takich maszyn. Jeszcze w tym roku wymieni małe Embraery 145 na większe, 170. W przyszłym roku dolecą do Warszawy także nowe Embraery 190. Pod koniec przyszłego roku flota LOT powinna liczyć 57 maszyn wobec 52 obecnie.
źródło:Rzeczpospolita
bpon2 - 23-07-2010 13:05
Wymienią flotę za nasze pieniądze i sprzedadzą LOT Turkom.
jacoszakal - 26-07-2010 12:47
I dobrze że wymieniają wysłużone ATR'y i 737. Lot wreszcie będzie miał młodą flotę wraz z Dreamlinerami.
olenka - 26-07-2010 20:22
Cytat:
I dobrze że wymieniają wysłużone ATR'y i 737. Lot wreszcie będzie miał młodą flotę wraz z Dreamlinerami. dobrze, żeby jeszcze oprócz nowych maszyn miał stosownie przygotowaną do pracy obsługę - stewardessy :confused:
Łukasz Lorenc - 27-07-2010 15:18
DZIENNIK GAZETA PRAWNA 23-25.07.2010
Cytat:
ZAKUP TYCH MASZYN JEST BRANY POD UWAGĘ
BOMBARDIER Q-400 / ATR 600
ZAŁOGA: 2 / 2
PERSONEL LOTU: 2-3 / 2
PASAŻEROWIE: 68 - 78 / 68 - 74
KOSZT w mln dol.: 27 / 20 (dla ATR’a 72-500)
MAKS. ZASIĘG W KM: 2522 / 1500
MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ: 667 / 511 Cytat:
OBECNA FLOTA
ATR 72 8szt
ATR 42-500 2szt
BOEING 737-400 - 8szt
BOEING 737-500 - 6szt
BOEING 767-300ER - 6szt
EMBRAER ERJ-145 - 5szt
EMBRAER 170 - 10szt
EMBRAER 175 - 10szt Cytat:
LOT stawia na krótki dystans
20 nowych samolotów będzie kosztować nasze linie 400 mln dolarów, ale zakup pozwoli na zwiększenie liczby połączeń krajowych i uruchomienie nowych do państw ościennych. Kilka tras zostanie zastąpionych bardziej rentownymi
Cezary Pytlos
cezary.pytlos@infor.pl
Dziś rada nadzorcza LOT-u ma zaakceptować nową siatkę połączeń naszego narodowego przewoźnika, która będzie obowiązywać jesienią i zimą.
Na pewno samoloty polecą z Warszawy do Hanoi, Kairu i Damaszku. Ale najprawdopodobniej pojawią się także nowe międzynarodowe połączenia z portów regionalnych. Jakie? To pilnie strzeżona tajemnica. Podobnie jak to, które trasy wypadną z rozkładu. A muszą wypaść, bo naszym liniom brakuje samolotów .
- Na pewno myślimy o uruchomieniu dużo większej liczby połączeń, w tym również z portów regionalnych, ale z drugiej strony nie można oczekiwać że będziemy utrzymywać nierentowne trasy - mówi tajemniczo Jacek Balcer, rzecznik prasowy PLL LOT
Hanoi zamiast Chicago
Które regularne trasy znikną z rozkładu, będzie wiadomo w najbliższych dniach. Na razie nieoficjalnie ustaliliśmy, że są małe szanse na start zaplanowanego od kilku miesięcy właśnie na jesień połączenia z Warszawy do Goeteborga. Po analizie ruchu okazało się, że będzie bardzo trudno zapełnić samoloty. Nie pewny jest też los połączenia z Krakowa do Chicago. Samolot Boeing 767, który obsługuje tę trasę może obsługiwać trasę z Warszawy do Hanoi. Eksperci uważają taki manewr za bardzo prawdopodobny.
- LOT dużo chce, ale nie ma wystarczającej liczby samolotów. Dlatego musi najzwyczajniej w świecie przesuwać samoloty na bardziej rentowne trasy - uważa Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menadżerów Lotnisk.
W Locie także zdają sobie sprawę, że stan floty mocno ograniczenia dalszy rozwój siatki połączeń. Ale niedługo ma się to zmienić. Przynajmniej jeśli chodzi o samoloty krótkodystansowe. Flota liczy obecnie dziesięć nie nowych już maszyn. Ale przewoźnik jest bliski zakupu 20 nowych. Na salonie lotniczym w Farnborough przedstawiciele spółki rozmawiali w tej sprawie z francuskim ATR oraz z kanadyjskim Bombardierem. To właśnie te dwie firmy starają się o szacowany na 400mln dol. kontrakt.
Bombardier ma szansę
Oficjalnie wiadomo, że to właśnie Bombardier jest najbliżej zdobycia zamówienia. Potwierdzeniem tego może być rozwój siatki połączeń lotniczych z portów regionalnych. Bombardier Q-400 nadaje się nie tylko do latania po kraju, tak jak ATR, ale też do obsługi tras z krajowych lotnisk regionalnych do portów europejskich.
- Żaden wybór nie został jeszcze dokonany - zastrzega Jacek Balcer. Jednak przyznaje, że rozstrzygnięcie przetargu jest już blisko. Dodaje, że to nie jedyne samoloty które chce kupić LOT w najbliższym czasie. W tym przypadku o kontrakt zabiegają Airbus (w grę wchodzi A320) i Boeing (737 Next Generation). W 2011r flotę przewoźnika mają natomiast zasilić pierwsze nowe długodystansowe Boeingi 787 Dreamliner, zakontraktowane jeszcze w 2005r.
marcinch - 27-07-2010 17:00
Spokojnie... Ma być pięknie , a będzie jak zwykle .
jacoszakal - 27-07-2010 20:45
Ja jestem dobrej myśli. Myślę że sfinalizują i wymienią wreszcie ATR'y.
Łukasz Lorenc - 28-07-2010 17:31
Wiecie, przyśnił mi się ten Dreamliner.
Na błękicie tranzytem szedł i miał malowanie Eurolotu...
Pewnie od tego pisania mi się tak zrobiło
;)
slavek - 05-08-2010 09:25
Cytat:
Wiecie, przyśnił mi się ten Dreamliner.
Na błękicie tranzytem szedł i miał malowanie Eurolotu...
Pewnie od tego pisania mi się tak zrobiło
;)
:brawo:zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
tomir - 23-07-2010 12:00
Wielkie odświeżenie floty LOT
Airbusy 320 albo boeingi 737, duże embraery 190, Bombardiery Q400 NextGen albo ATR 600 i dreamliner – to aktualne plany zmian we flocie przewoźnika
Bombardier Q400 NextGen wygląda na znacznie większy, niż eksploatowane przez LOT stare ATR. W środku jest przestronny i wygodny, a co najważniejsze wyciszony.Bombardier Q400 NextGen wygląda na znacznie większy, niż eksploatowane przez LOT stare ATR. W środku jest przestronny i wygodny, a co najważniejsze wyciszony
Największą rewolucją byłoby zastąpienie boeingów 737, wykorzystywanych na najbardziej prestiżowych trasach lotu, airbusami A320. Prezes LOT będzie miał trudne zadanie przekonania pilotów do tej decyzji.
Podczas trwającego Międzynarodowego Salonu Lotniczego w Farnborough pod Londynem prezes LOT Sebastian Mikosz rozmawiał z szefami Airbusa, Bombardiera, Embraera i ATR. Decyzje co do wyboru floty muszą zapaść szybko, bo wymaga tego nowa siatka połączeń LOT. Tylko na ten rok przewidziane są premierowe rejsy do Hanoi, Kairu i Damaszku. Na rok przyszły, kiedy już przylecą Dreamlinery – według przedstawicieli Boeinga termin dostaw nie ulegnie kolejnemu opóźnieniu i został wyznaczony na III kw. 2011 r. – Mikosz przewiduje połączenia z Dalekim Wschodem: portami japońskimi, ale być może też ze stolicą Malezji Kuala Lumpur, skąd jest duży ruch tranzytowy np. do Australii.
– Bangkok i Singapur są szalenie atrakcyjne, ale i ceny biletów są tam wyżyłowane. Kuala Lumpur to bardzo atrakcyjny kierunek i daje możliwości rozwoju – mówił „Rz” Mikosz po rozmowach z prezesem Malaysian Air System, największej linii w tym kraju. – dreamliner daje nam ogromne możliwości – dodał.
Zdaniem prezesa LOT trudny jest powrót do Chin, ponieważ nadal nie ma zezwolenia Rosjan na przeloty nad Syberią. Jeśli tego zezwolenia LOT nie dostanie, trasy do Chin nie będą miały finansowego uzasadnienia.
Rewolucją we flocie będzie wymiana wysłużonych ATR prawdopodobnie na maszyny Bombardiera Q400. Bombardier ma tę przewagę nad ATR 600, że pierwsze dostawy maszyn, których cena katalogowa wynosi ok. 26 mln dol., mogłyby już zacząć się w kwietniu 2011 r. Komfort podróży w porównaniu z ATR jest znacznie wyższy. Mirosław Zalewski, kapitan latający w południowoafrykańskich South African Express, który jest fanem tych maszyn, mówił „Rz” w Farnborough: – Bardzo lubię opowiadać pasażerom o tym samolocie. To jedna z najnowocześniejszych maszyn tego typu na rynku.
LOT miałby kupić kilkanaście takich maszyn. Jeszcze w tym roku wymieni małe Embraery 145 na większe, 170. W przyszłym roku dolecą do Warszawy także nowe Embraery 190. Pod koniec przyszłego roku flota LOT powinna liczyć 57 maszyn wobec 52 obecnie.
źródło:Rzeczpospolita
bpon2 - 23-07-2010 13:05
Wymienią flotę za nasze pieniądze i sprzedadzą LOT Turkom.
jacoszakal - 26-07-2010 12:47
I dobrze że wymieniają wysłużone ATR'y i 737. Lot wreszcie będzie miał młodą flotę wraz z Dreamlinerami.
olenka - 26-07-2010 20:22
Cytat:
I dobrze że wymieniają wysłużone ATR'y i 737. Lot wreszcie będzie miał młodą flotę wraz z Dreamlinerami. dobrze, żeby jeszcze oprócz nowych maszyn miał stosownie przygotowaną do pracy obsługę - stewardessy :confused:
Łukasz Lorenc - 27-07-2010 15:18
DZIENNIK GAZETA PRAWNA 23-25.07.2010
Cytat:
ZAKUP TYCH MASZYN JEST BRANY POD UWAGĘ
BOMBARDIER Q-400 / ATR 600
ZAŁOGA: 2 / 2
PERSONEL LOTU: 2-3 / 2
PASAŻEROWIE: 68 - 78 / 68 - 74
KOSZT w mln dol.: 27 / 20 (dla ATR’a 72-500)
MAKS. ZASIĘG W KM: 2522 / 1500
MAKSYMALNA PRĘDKOŚĆ: 667 / 511 Cytat:
OBECNA FLOTA
ATR 72 8szt
ATR 42-500 2szt
BOEING 737-400 - 8szt
BOEING 737-500 - 6szt
BOEING 767-300ER - 6szt
EMBRAER ERJ-145 - 5szt
EMBRAER 170 - 10szt
EMBRAER 175 - 10szt Cytat:
LOT stawia na krótki dystans
20 nowych samolotów będzie kosztować nasze linie 400 mln dolarów, ale zakup pozwoli na zwiększenie liczby połączeń krajowych i uruchomienie nowych do państw ościennych. Kilka tras zostanie zastąpionych bardziej rentownymi
Cezary Pytlos
cezary.pytlos@infor.pl
Dziś rada nadzorcza LOT-u ma zaakceptować nową siatkę połączeń naszego narodowego przewoźnika, która będzie obowiązywać jesienią i zimą.
Na pewno samoloty polecą z Warszawy do Hanoi, Kairu i Damaszku. Ale najprawdopodobniej pojawią się także nowe międzynarodowe połączenia z portów regionalnych. Jakie? To pilnie strzeżona tajemnica. Podobnie jak to, które trasy wypadną z rozkładu. A muszą wypaść, bo naszym liniom brakuje samolotów .
- Na pewno myślimy o uruchomieniu dużo większej liczby połączeń, w tym również z portów regionalnych, ale z drugiej strony nie można oczekiwać że będziemy utrzymywać nierentowne trasy - mówi tajemniczo Jacek Balcer, rzecznik prasowy PLL LOT
Hanoi zamiast Chicago
Które regularne trasy znikną z rozkładu, będzie wiadomo w najbliższych dniach. Na razie nieoficjalnie ustaliliśmy, że są małe szanse na start zaplanowanego od kilku miesięcy właśnie na jesień połączenia z Warszawy do Goeteborga. Po analizie ruchu okazało się, że będzie bardzo trudno zapełnić samoloty. Nie pewny jest też los połączenia z Krakowa do Chicago. Samolot Boeing 767, który obsługuje tę trasę może obsługiwać trasę z Warszawy do Hanoi. Eksperci uważają taki manewr za bardzo prawdopodobny.
- LOT dużo chce, ale nie ma wystarczającej liczby samolotów. Dlatego musi najzwyczajniej w świecie przesuwać samoloty na bardziej rentowne trasy - uważa Zbigniew Sałek, wiceszef Międzynarodowego Stowarzyszenia Menadżerów Lotnisk.
W Locie także zdają sobie sprawę, że stan floty mocno ograniczenia dalszy rozwój siatki połączeń. Ale niedługo ma się to zmienić. Przynajmniej jeśli chodzi o samoloty krótkodystansowe. Flota liczy obecnie dziesięć nie nowych już maszyn. Ale przewoźnik jest bliski zakupu 20 nowych. Na salonie lotniczym w Farnborough przedstawiciele spółki rozmawiali w tej sprawie z francuskim ATR oraz z kanadyjskim Bombardierem. To właśnie te dwie firmy starają się o szacowany na 400mln dol. kontrakt.
Bombardier ma szansę
Oficjalnie wiadomo, że to właśnie Bombardier jest najbliżej zdobycia zamówienia. Potwierdzeniem tego może być rozwój siatki połączeń lotniczych z portów regionalnych. Bombardier Q-400 nadaje się nie tylko do latania po kraju, tak jak ATR, ale też do obsługi tras z krajowych lotnisk regionalnych do portów europejskich.
- Żaden wybór nie został jeszcze dokonany - zastrzega Jacek Balcer. Jednak przyznaje, że rozstrzygnięcie przetargu jest już blisko. Dodaje, że to nie jedyne samoloty które chce kupić LOT w najbliższym czasie. W tym przypadku o kontrakt zabiegają Airbus (w grę wchodzi A320) i Boeing (737 Next Generation). W 2011r flotę przewoźnika mają natomiast zasilić pierwsze nowe długodystansowe Boeingi 787 Dreamliner, zakontraktowane jeszcze w 2005r.
marcinch - 27-07-2010 17:00
Spokojnie... Ma być pięknie , a będzie jak zwykle .
jacoszakal - 27-07-2010 20:45
Ja jestem dobrej myśli. Myślę że sfinalizują i wymienią wreszcie ATR'y.
Łukasz Lorenc - 28-07-2010 17:31
Wiecie, przyśnił mi się ten Dreamliner.
Na błękicie tranzytem szedł i miał malowanie Eurolotu...
Pewnie od tego pisania mi się tak zrobiło
;)
slavek - 05-08-2010 09:25
Cytat:
Wiecie, przyśnił mi się ten Dreamliner.
Na błękicie tranzytem szedł i miał malowanie Eurolotu...
Pewnie od tego pisania mi się tak zrobiło
;)
:brawo: