W Bielefeld w Niemczech rozbił się samolot z Polski
David K - 31-05-2010 12:12
W Bielefeld w Niemczech rozbił się samolot z Polski
Zginęło trzech pasażerów, jedna kobieta jest ciężko ranna przewieziono do szpitala.
To jest ta maszyna: http://jetphotos.net/showphotos.php?regsearch=SP-AVC
ŹRÓDŁO:
http://www.nw-news.de/lokale_news/bi...Bielefeld.html
tomir - 31-05-2010 13:59
Troje Polaków zginęło w katastrofie samolotu
Awionetka spadła do lasu około 10:30.
Troje Polaków zginęło w poniedziałek w wypadku małego samolotu w Bielefeld - mieście pomiędzy Hannoverem a Dortmundem w Niemczech. Nie ustalono jeszcze dokładnych danych ofiar. Informację podał portal bild.de za policją Nadrenii - Północnej Westfalii.
Dotychczasowe ustalenia policji są bardzo skromne. Wiadomo, że w samolocie była czwórka Polaków, troje zginęło na miejscu, a jedna kobieta w stanie ciężkim została przewieziona do szpitala w Bielefeld. Do wypadku doszło około 10.30.
Samolot amerykańskiej produkcji zmierzał na lotnisko Windelsbleiche znajdujące się pod miastem. Jak podaje miejscowa gazeta na swojej stronie nw-news.de, prawdopodobnie miał problemy z silnikiem i spadł na zalesiony teren niedaleko od pasa startowego, za osiedlem domków jednorodzinnych. Gazeta dodaje, że pasażerowie byli pracownikami polskiej firmy.
źródło:tvn24.pl
Jacek Waszczuk - 31-05-2010 14:20
Tak maszyna
mick - 31-05-2010 14:37
Reg maszyny to SP-AVC, należy do Sky Share Club, pilotowała kobieta. Na zdjęciach widać że ratowali się spadochronem (system CAPS), ale widocznie było już za późno.
PanSamolocik - 31-05-2010 15:01
Pogoda tez dzisiaj nie rozpieszcza ...
DZiku - 31-05-2010 16:28
...cykałem ją na EPKK w ostatni wtorek :(
BOAEDON - 31-05-2010 17:08
Kurcze też miałem tą maszynę na zdjęciach
mick - 31-05-2010 17:45
Kobieta zmarła w szpitalu.
marcinch - 01-06-2010 08:11
Cytat:
Reg maszyny to SP-AVC, należy do Sky Share Club, pilotowała kobieta. Na zdjęciach widać że ratowali się spadochronem (system CAPS), ale widocznie było już za późno. Jakim spadochronem ?
mick - 01-06-2010 08:30
Systemem CAPS - Cirrus Aircraft Parachute System.
Cytat:
Spadochron nie zapewnia niestety stuprocentowego bezpieczeństwa. Do wielu wypadków dochodzi na bardzo małych wysokościach, np. przy podchodzeniu do lądowania. Jednak w optymalnych warunkach, system sprawdza się. http://altair.com.pl/files/news/2009...06-033sr22.jpg
http://air-news.blog.onet.pl/Skutecz...,ID380151154,n
http://en.wikipedia.org/wiki/Cirrus_SR22
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballist...tem_.28CAPS.29
marcinch - 01-06-2010 11:03
Dzięki... człowiek ciemny jednak jest :) myślałem ,że takie rozwiązanie nigdy nie weszło " w życie " czy jest ono powszechne ?
BOAEDON - 01-06-2010 19:09
Z tego co wiem jedynie Cirrus przyjął to rozwiązanie, ale od małych latadeł nie jestem ekspertem, więc może jest więcej firm.
Sebastian Szatyłowicz - 01-06-2010 19:28
Cytat:
Z tego co wiem jedynie Cirrus przyjął to rozwiązanie, ale od małych latadeł nie jestem ekspertem, więc może jest więcej firm.
Z ultralekkich taki system widziałem na Aeroprakcie i z tego co czytałem to ma być montowany na jakiejś cessnie. Chyba 162
Jacek Waszczuk - 01-06-2010 23:22
Nie jest to takie niespotykane, dziś można wymienić już kilkadziesiąt typów samolotów używających ten system
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_Recovery_Systems
Jak by ktoś chciał coś więcej poczytać to strona producenta (w USA)
http://www.brsaerospace.com/default.aspx
A całość jest dość prosta w użyciu w sytuacji awaryjnej ładunek na wzór rakiety na stały materiał pędny wyciąga spadochron na zewnątrz i kończy się lot samolotowy a zaczyna opadanie
http://www.youtube.com/watch?v=i_B--xSUxBA
mick - 02-06-2010 05:09
Z oświadczenia na stronie właściciela samolotu, wynika że spadochron wystrzelił jednak dopiero w momencie kontaktu z ziemią.
Cytat:
Prace na miejscu wypadku oraz spotkania z niemiecką komisją badania wypadków lotniczych (BFU) i policją zostały zakończone.
Na podstawie dotychczasowych rozmów z Niemiecką Komisją Badania Wypadków Lotniczych Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung wstępnie ustalono stan faktyczny związany z wypadkiem. Samolot wykonywał lot z Katowic do miejsca przeznaczenia podczas, którego pilot (zawodowy samolotowy - instruktor) nie zgłaszała żadnych problemów technicznych. W ostatniej fazie lotu samolot przeszedł do lotu z widocznością ziemi, po czym zgodnie z zamiarem znalazł się w kręgu nadlotniskowym do lądowania. Według informacji uzyskanych od świadków oraz informatora służby lotniskowej silnik samolotu pracował prawidłowo, a pilot nadal nie zgłaszała problemów technicznych wykonując standardową procedurę podejścia do lotniska. Pogoda panująca na lotnisku była dobra, znacznie powyżej wymaganych minimów dla tego lotniska. Stwierdzono, że samolot miał zapas paliwa na pokładzie oraz, że nie doszło do próby użycia spadochronu ratunkowego a jego otwarcie nastąpiło w wyniku kontaktu z ziemią. Przyczyny wypadku bada Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung.
Samolot Cirrus SR22 uległ wypadkowi dnia 31.05.2010 w Niemczech pod Bielefeld. Lot odbywał się z Katowic, skąd samolot wystartował o godz. 7.30 do Bielefeld, gdzie miał zakończyć lot.
Na pokładzie znajdowały się 4 osoby, w tym trzech przedstawicieli spółki będącej uczestnikiem programu Sky Share Club. Wszystkie osoby nie żyją.
„Współczujemy rodzinom. Skontaktowaliśmy się z rodzinami ofiar. Przyczyny wypadku są badane przez ekspertów komisji nadzoru lotów. Zrobimy wszystko, aby pomóc w wyjaśnieniu okoliczności.” – informują przedstawiciele firmy.
Samolot Cirrus SR22 był nowy (rok produkcji 2009) i sprawny - 18 maja w autoryzowanym centrum serwisowym Cirrusa w Niemczech przeszedł przez planowany, wymagany przepisami serwis, gdzie uzyskał certyfikat dopuszczenia do użytkowania. Egzemplarz samolotu modelu Turbo był wyposażony m.in. w system ostrzegania o bliskości terenu TAWS, monitor silnikowo-paliwowy Emax oraz system elektronicznych kart podejścia przyrządowego Cmax ze subskrypcją umożliwiającą przyrządowe podejście do każdego lotniska w Europie.
Samolot pilotowała zawodowa pilot-instruktor samolotowy, absolwentka wydziału lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, która po przeszkoleniu Advanced Cirrus Transition Training latała Cirrusem od połowy ubiegłego roku. http://www.skyshare.pl/news/oswiadczeniezanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
David K - 31-05-2010 12:12
W Bielefeld w Niemczech rozbił się samolot z Polski
Zginęło trzech pasażerów, jedna kobieta jest ciężko ranna przewieziono do szpitala.
To jest ta maszyna: http://jetphotos.net/showphotos.php?regsearch=SP-AVC
ŹRÓDŁO:
http://www.nw-news.de/lokale_news/bi...Bielefeld.html
tomir - 31-05-2010 13:59
Troje Polaków zginęło w katastrofie samolotu
Awionetka spadła do lasu około 10:30.
Troje Polaków zginęło w poniedziałek w wypadku małego samolotu w Bielefeld - mieście pomiędzy Hannoverem a Dortmundem w Niemczech. Nie ustalono jeszcze dokładnych danych ofiar. Informację podał portal bild.de za policją Nadrenii - Północnej Westfalii.
Dotychczasowe ustalenia policji są bardzo skromne. Wiadomo, że w samolocie była czwórka Polaków, troje zginęło na miejscu, a jedna kobieta w stanie ciężkim została przewieziona do szpitala w Bielefeld. Do wypadku doszło około 10.30.
Samolot amerykańskiej produkcji zmierzał na lotnisko Windelsbleiche znajdujące się pod miastem. Jak podaje miejscowa gazeta na swojej stronie nw-news.de, prawdopodobnie miał problemy z silnikiem i spadł na zalesiony teren niedaleko od pasa startowego, za osiedlem domków jednorodzinnych. Gazeta dodaje, że pasażerowie byli pracownikami polskiej firmy.
źródło:tvn24.pl
Jacek Waszczuk - 31-05-2010 14:20
Tak maszyna
mick - 31-05-2010 14:37
Reg maszyny to SP-AVC, należy do Sky Share Club, pilotowała kobieta. Na zdjęciach widać że ratowali się spadochronem (system CAPS), ale widocznie było już za późno.
PanSamolocik - 31-05-2010 15:01
Pogoda tez dzisiaj nie rozpieszcza ...
DZiku - 31-05-2010 16:28
...cykałem ją na EPKK w ostatni wtorek :(
BOAEDON - 31-05-2010 17:08
Kurcze też miałem tą maszynę na zdjęciach
mick - 31-05-2010 17:45
Kobieta zmarła w szpitalu.
marcinch - 01-06-2010 08:11
Cytat:
Reg maszyny to SP-AVC, należy do Sky Share Club, pilotowała kobieta. Na zdjęciach widać że ratowali się spadochronem (system CAPS), ale widocznie było już za późno. Jakim spadochronem ?
mick - 01-06-2010 08:30
Systemem CAPS - Cirrus Aircraft Parachute System.
Cytat:
Spadochron nie zapewnia niestety stuprocentowego bezpieczeństwa. Do wielu wypadków dochodzi na bardzo małych wysokościach, np. przy podchodzeniu do lądowania. Jednak w optymalnych warunkach, system sprawdza się. http://altair.com.pl/files/news/2009...06-033sr22.jpg
http://air-news.blog.onet.pl/Skutecz...,ID380151154,n
http://en.wikipedia.org/wiki/Cirrus_SR22
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballist...tem_.28CAPS.29
marcinch - 01-06-2010 11:03
Dzięki... człowiek ciemny jednak jest :) myślałem ,że takie rozwiązanie nigdy nie weszło " w życie " czy jest ono powszechne ?
BOAEDON - 01-06-2010 19:09
Z tego co wiem jedynie Cirrus przyjął to rozwiązanie, ale od małych latadeł nie jestem ekspertem, więc może jest więcej firm.
Sebastian Szatyłowicz - 01-06-2010 19:28
Cytat:
Z tego co wiem jedynie Cirrus przyjął to rozwiązanie, ale od małych latadeł nie jestem ekspertem, więc może jest więcej firm.
Z ultralekkich taki system widziałem na Aeroprakcie i z tego co czytałem to ma być montowany na jakiejś cessnie. Chyba 162
Jacek Waszczuk - 01-06-2010 23:22
Nie jest to takie niespotykane, dziś można wymienić już kilkadziesiąt typów samolotów używających ten system
http://en.wikipedia.org/wiki/Ballistic_Recovery_Systems
Jak by ktoś chciał coś więcej poczytać to strona producenta (w USA)
http://www.brsaerospace.com/default.aspx
A całość jest dość prosta w użyciu w sytuacji awaryjnej ładunek na wzór rakiety na stały materiał pędny wyciąga spadochron na zewnątrz i kończy się lot samolotowy a zaczyna opadanie
http://www.youtube.com/watch?v=i_B--xSUxBA
mick - 02-06-2010 05:09
Z oświadczenia na stronie właściciela samolotu, wynika że spadochron wystrzelił jednak dopiero w momencie kontaktu z ziemią.
Cytat:
Prace na miejscu wypadku oraz spotkania z niemiecką komisją badania wypadków lotniczych (BFU) i policją zostały zakończone.
Na podstawie dotychczasowych rozmów z Niemiecką Komisją Badania Wypadków Lotniczych Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung wstępnie ustalono stan faktyczny związany z wypadkiem. Samolot wykonywał lot z Katowic do miejsca przeznaczenia podczas, którego pilot (zawodowy samolotowy - instruktor) nie zgłaszała żadnych problemów technicznych. W ostatniej fazie lotu samolot przeszedł do lotu z widocznością ziemi, po czym zgodnie z zamiarem znalazł się w kręgu nadlotniskowym do lądowania. Według informacji uzyskanych od świadków oraz informatora służby lotniskowej silnik samolotu pracował prawidłowo, a pilot nadal nie zgłaszała problemów technicznych wykonując standardową procedurę podejścia do lotniska. Pogoda panująca na lotnisku była dobra, znacznie powyżej wymaganych minimów dla tego lotniska. Stwierdzono, że samolot miał zapas paliwa na pokładzie oraz, że nie doszło do próby użycia spadochronu ratunkowego a jego otwarcie nastąpiło w wyniku kontaktu z ziemią. Przyczyny wypadku bada Bundesstelle für Flugunfalluntersuchung.
Samolot Cirrus SR22 uległ wypadkowi dnia 31.05.2010 w Niemczech pod Bielefeld. Lot odbywał się z Katowic, skąd samolot wystartował o godz. 7.30 do Bielefeld, gdzie miał zakończyć lot.
Na pokładzie znajdowały się 4 osoby, w tym trzech przedstawicieli spółki będącej uczestnikiem programu Sky Share Club. Wszystkie osoby nie żyją.
„Współczujemy rodzinom. Skontaktowaliśmy się z rodzinami ofiar. Przyczyny wypadku są badane przez ekspertów komisji nadzoru lotów. Zrobimy wszystko, aby pomóc w wyjaśnieniu okoliczności.” – informują przedstawiciele firmy.
Samolot Cirrus SR22 był nowy (rok produkcji 2009) i sprawny - 18 maja w autoryzowanym centrum serwisowym Cirrusa w Niemczech przeszedł przez planowany, wymagany przepisami serwis, gdzie uzyskał certyfikat dopuszczenia do użytkowania. Egzemplarz samolotu modelu Turbo był wyposażony m.in. w system ostrzegania o bliskości terenu TAWS, monitor silnikowo-paliwowy Emax oraz system elektronicznych kart podejścia przyrządowego Cmax ze subskrypcją umożliwiającą przyrządowe podejście do każdego lotniska w Europie.
Samolot pilotowała zawodowa pilot-instruktor samolotowy, absolwentka wydziału lotniczego Politechniki Rzeszowskiej, która po przeszkoleniu Advanced Cirrus Transition Training latała Cirrusem od połowy ubiegłego roku. http://www.skyshare.pl/news/oswiadczenie