Przejrzyj wiadomości

transatlantyckie drogi powietrzna



akjam - 20-05-2010 19:09
transatlantyckie drogi powietrzna
  czy moze mi ktos pomoc w znalezieniu map na ktorych sa pokazane drogi powietrzne lotow (LOT) transatlantyckich z chicago do warszawy (chodzi mi o nowe drogi ktorymi lataj samoloty kiedy normalna trasa nie jest mozliwa z powodu nadmiernego pylu wulkanicznego) Z gory dziekuje




mick - 21-05-2010 08:36
Nad Atlantykiem nie ma pojęcia stałej drogi. 2x dziennie ogłaszane są NATy (North Atlantic Tracks) w lotach na wschód i zachód. Ma to związek z układem jetstream'ów - silnych prądów strumieniowych wiejących z prędkością nawet grubo ponad 200km/h.
NATy mają pkt wejścia i wyjścia nad Atlantyk, odsunięte są o 1st geograficzny od siebie. Deklarując wlot przez dany pkt - w normalnych okolicznościach pilot nie ma możliwości zmiany NATu ani wysokości (ze względu na super duży ruch i słabe pokrycie radarowe).

Co do naszych LOTów - raz się zdarzy, że polecą nad Grenlandią, a raz na Irlandią. Ostatnio z powodu pyłu latają "niżej" - nawet nad Francją (a w extremum to nawet na Hiszpanię leciały).

Tu masz stronkę gdzie są aktualizowane na bieżąco NATy, prognoza wiatrów, jetstream'ów, turbulencji oraz pyłu z Islandii itp.
http://acweather.blogspot.com/2005/1...-airports.html



k_z - 21-05-2010 09:38
Cytat:
Nad Atlantykiem nie ma pojęcia stałej drogi. 2x dziennie ogłaszane są NATy (North Atlantic Tracks) w lotach na wschód i zachód. Ma to związek z układem jetstream'ów - silnych prądów strumieniowych wiejących z prędkością nawet grubo ponad 200km/h.
NATy mają pkt wejścia i wyjścia nad Atlantyk, odsunięte są o 1st geograficzny od siebie. Deklarując wlot przez dany pkt - w normalnych okolicznościach pilot nie ma możliwości zmiany NATu ani wysokości (ze względu na super duży ruch i słabe pokrycie radarowe).
NATu nie, ale wysokość tak, szczególnie przy turbulencjach - kilka razy lecąc tamtędy napotkalismy severe turbulence i zmieniał wysokość...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reyes.pev.pl