Przejrzyj wiadomości

SXF



KaCha - 30-04-2010 10:17
SXF
  Ponieważ nie dawało mi spokoju to, jak "metnie" tłumaczyłam dojście do SXF - kopałam i kopałam.
I oto wynik - jasny i klarowny :) :jupi:
Niech Wam służy :)
http://www.planeboys.de/sxf/spotter_...ter_punkte.htm
(punkt, o którym mówiłam ma na tej mapce nr 9, ale jak widać są i inne, lepsze)

i jeszcze jedno, równie przejrzyste :)
http://www.sxf-spotterlempio.de/spot...tterplaces.htm




Jacek Waszczuk - 30-04-2010 20:14
Wielkie dzięki, na pewno się przyda:D



chrisparypa - 02-05-2010 17:58
Moglibyśmy zrobić może coś w rodzaju poradnika spoterskiego. Można by zebrać spis lotnisk z opisem dobrych punktów do robienia zdjęć, informacje o otoczeniu, dojeździe, bezpieczeństwie itp, dodać zdjęcia z przykładowe z danych punktów, żeby widać było czego się spodziewać, jakieś oczywiście informacje fotograficzne o świetle, porach dnia, ogniskowej i inne przydatne info. Ja z chęcią w wolnej chwili mogę o lotniskach na których ja miałem okazje robić zdjęcia - napisać takie coś. Myślę, że i David i Pan Samolocik by dorzucili swoje opisy z FRA i innych szwabskich (haha) lotnisk, z Polski tez dużo by się znalazło do opisania. Nie wiem czy dużo da opis np JFK czy FRA dla ludzi ale opis polskich lotnisk na pewno. Zagraniczne opisy może nie będą tak popularne jak polskie ale jeśli ktoś się wybierze w dalekie rejony to już ma jakieś rozeznanie. Później to wszystko ładnie złożyć w podwieszone tematy lub oddzielną stronę podpisać to wszystko spotter.pl i mamy ładny poradnik, który będzie służył pokoleniom :)



v@a - 02-05-2010 19:55
Chris - swietny pomysl .
Tutaj prosze , wszystko o lotnisku w Montrealu :

http://www.contrailsphotography.com/spottingyulf.html




chrisparypa - 02-05-2010 22:51
Dokładnie o takie coś mi chodzi, tylko żeby po polsku było :) poczekajmy na innych i może uda sie jakis projekt konkretny stworzyć



Jacek Waszczuk - 03-05-2010 10:36
Piękna inicjatywa, Chris masz rację nie każdy sprawnie włada innymi językami a przed wylotem na ciekawe lotnisko dobrze było by coś poczytać



bpon2 - 03-05-2010 11:08
NA SFX chyba wyłączony jest któryś z pasów. Nie wiem dokładnie który ale warto to sprawdzić przed wyjazdem.



Jacek Waszczuk - 03-05-2010 14:34
Gwoli wyjaśnienia z lotniska powstaje BBI czyli Berlin Brandenburg International. Jedno duże lotnisko dla Berlina. Podczas ILA Berlin w 2008 część parkingów umieszczono na południowym pasie, wszechobecny kurz z prac budowlanych wchodził wszędzie



v@a - 03-05-2010 22:04
Cytat:
Dokładnie o takie coś mi chodzi, tylko żeby po polsku było :) poczekajmy na innych i może uda sie jakis projekt konkretny stworzyć Na tej stronie co podalem link jest rowniez info dotyczace innych lotnisk :

Kanada:

VANCOUVER
KELOWNA
EDMONTON
CALGARY
WINNIPEG
TORONTO
OTTAWA
MONTREAL - po angielsku (miasto 2-jezyczne )
MONTREAL - po francusku (miasto 2-jezyczne )

USA :

CHICAGO
MINNEAPOLIS
LOS ANGELES
MIAMI
FT LAUDERDALE
WASHINGTON DULLES
TAMPA
LAS VEGAS
PHOENIX
DESERT STORAGE

oraz

LONDON HEATHROW
OSAKA KANSAI
TOKYO HANEDA

http://www.contrailsphotography.com/spotting.html



bpon2 - 04-05-2010 00:01
Nie wiem jak wy ale z takim opisem to ja się wybieram do Osaki a później do Winnipeg:D



KaCha - 07-05-2010 21:14
Cieszę się, że mapki się przydadzą.
Niech to będzie rewanż za Wasze zdjęcia, na które nie mogę się napatrzeć, takie są piękne :padam:
Ze mnie spottera już nie będzie, ale w kolejnym życiu? Kto wie? ;))
Póki co oglądam jak mogę i ile mogę. W niedzielę trzy godziny warowałam z mężem pod płotem (pkt ozn.11, doły niemożebne, ale warto). Efekt (powiecie) – biedny: easy jet`y, germanwings`y (w tym te tradycyjne i jeden misiaczek, nie Harribo) i jeden norwegian (który nieodparcie budzi skojarzenia z dżdżownicą).
Ale.
Ni z gruszki ni z pietruszki wiatrołap zmienił kierunek i dalej już był pół amok :waa:. Najpierw jechały na wprost nas. Potem wolniutko zakręcały i jechały tym bocznym pasem, do którego mogłabym dorzucić beret. Potem precyzyjnie ustawiały się do startu i chwile czekały. A potem najpierw cicho, potem coraz głośniej, zaczynały grać silniki, aż powietrze huczało i ziemia dudniła. I zaczynały się rozpędzać. I jak rozpędzone znikały z pola widzenia i myślało się, że już po wszystkim, to nagle wyłaniały się już z oderwanymi od pasa kołami, i z podniesionym dziobkiem wznosiły się w powietrze z rozpiętymi skrzydłami. I to był taki widok, że chciało się patrzeć jeszcze i jeszcze. Poezja w najczystszej postaci. I ten zapach paliwa jaki zostawiały po sobie :miodzio: Zdjęć nie mam. To znaczy mam ale nie ma co pokazywać. Mój „sprzęt” więcej niż imienin u cioci Zosi nie uciągnie a i fotografować nie umiem :zdegustowany:
Z resztą najpierw chcę się napatrzeć i naprzeżywać, a dopiero kiedyś tam, moooże…? Może kiedyś nadejdzie dzień, że aparat nie wypadnie mi z rąk chcąc pstryknąć tego co ląduje i mam go nad głową jakby na wyciągnięcie ręki, albo chociaż nie pomyślę wtedy ile właśnie ton nade mną wisi :odpukac:
Ale jedno mam. Od tego samolotu właściwie wszystko się zaczęło. Stał przy bramie wjazdowej na cargo w Luxemburgu. Z jednej strony zachodziło słońce, z drugiej niebo się mocno chmurzyło, a w środku on – olbrzymi i piękny.


A wczoraj przeglądałam zdjęcia z FRA, gdzie, jak się jest z prowincji, to nie wiadomo na co patrzeć i co uwieczniać, i aż się sama do siebie śmiałam, bo zdjęcia oglądałam ze sto razy i byłam przekonana, że w jednym rządku stoją Lufthansy, a w innym Thomas Cock, a teraz dojrzałam i jednego Suiss Air`a, jednego Turkish z czarnym statecznikiem i nawet jednego z Qataru. No ale nie wiedziałabym tego gdyby nie Wasze zdjęcia i opisy. Dzięki Panie i Panowie! PS. BBI ma ruszyć w październiku 2011, dziś zatknęli wiechę i była impreza, można było ot tak, wejść tam i popatrzeć. W poniedziałek ma zapaść decyzja gdzie odbędzie się kolejne ILA.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reyes.pev.pl