Przejrzyj wiadomości

Space Ship Two



Jacek Waszczuk - 20-01-2008 13:05
Space Ship Two
  Z niecierpliwością czekamy na pierwsze wieści na temat nowego pojazdu użytkowego do wożenia turystów w kosmos. Pierwotny plan przewidywał zakończenie prac projektowych do końca 2007 roku, po czy miano przystąpić do budowy gotowego samolotu a po próbach produkcję seryjną i wejście do użytku. Nie wszystko szło idealnie, podczas testów były problemy. Czym można zobaczy w wątku

http://www.forum.spotter.pl/silny-wy...454/index.html

Ale dziś można już oglądać pierwsze zdjęcia nowego projektu. Na pierwszym zdjęciu, jedno z ujęć z konferencji prasowej poświęconej przedsięwzięciu


Space Ship Two w środku

http://img.scoop.co.nz/stories/images/0612/ac38f6670e9978ec9467.jpeg
Pierwowzór podczas lotu


Porównanie wielkości One i Two




ola paszkiewicz - 25-01-2008 13:17
tu też ładnie widać, że wygląda nieziemsko:
to jest SpaceShipTwo i samolot-matka WhiteKnightTwo

fot.Virgin Galactic



ola paszkiewicz - 25-01-2008 22:36
a dziś Rzeczpospolita pisze:
Kolejka chętnych na orbitę

Krzysztof Urbański

Cytat:
Ekscentryczny miliarder zaprezentował model statku, który zabierze amatorów w podróż dookoła Ziemi

Richard Branson, założyciel firmy Virgin Galactic, zapowiedział na lato pierwsze próby pojazdu pasażerskiego SpaceShipTwo i samolotu-matki WhiteKnightTwo, który wyniesie go na orbitę. Konstrukcję pojazdu brytyjski przedsiębiorca powierzył firmie Scaled Composites, której właścicielem jest słynny projektant lotniczy Burt Rutan. SpaceShipTwo zabierze na bliską orbitę Ziemi sześciu pasażerów i dwóch członków załogi. Loty mają rozpocząć się już pod koniec przyszłego roku.

200 odważnych

Choć bilet na krótką wizytę na orbicie kosztuje aż 200 tys. dolarów, chętnych na mocne wrażenia nie brakuje. Zgłosiło się już 200 osób i w formie zadatku wpłacili na konto Virgin Galactic 30 mln dolarów.
– Chcemy, żeby setki tysięcy ludzi, którzy chcą wziąć udział w eksploracji kosmosu, miało na to szansę – powiedział Branson na konferencji prasowej w amerykańskim Muzeum Historii Naturalnej na Manhattanie. Setce oczekujących w kolejce na pierwsze loty zaprezentował model w skali 1 do 16. Obiecał, że po pierwszych pięciu latach turystyki suborbitalnej koszt uczestnictwa w następnych wyprawach będzie znacznie niższy.
– To wielki program wychodzący poza granice wyobraźni — przekonywał Burt Rutan. W ciągu 12 lat Virgin Galactic chce zbudować 40 maszyn SpaceShipTwo i 15 samolotów WhiteKnight.
Koncepcja SpaceShipTwo jest rozwinięciem konstrukcji słynnego SpaceShipOne. W 2004 Burt Rutan otrzymał nagrodę Ansari X Prize, za zbudowanie pierwszego prywatnego pojazdu zdolnego do lotów suborbitalnych.
SpaceShipTwo dostanie się na orbitę podwieszony pod brzuchem samolotu-matki WhiteKnightTwo. Kiedy oba osiągną wysokość stratosferyczną, SpaceShipTwo oderwie się od samolotu napędzany własnym silnikiem. Rozpiętość skrzydeł samolotu to 42 metry. Czterosilnikowa maszyna z dwiema kabinami będzie służyć do treningu dla członków załogi. Z kabin samolotu rodziny tych, którzy polecą na orbitę, będą mogły oglądać start SpaceShipTwo. Maszyna będzie wykorzystywana także do wynoszenia w kosmos lekkich satelitów. Sam lot od chwili startu z bazy w Nowym Meksyku będzie trwać dwie i pół godziny. Pasażerowie doznają stanu nieważkości przez 5 minut. Każdy turysta wyposażony będzie w skafander ciśnieniowy – ze względów bezpieczeństwa. Będzie też mógł poruszać się we wnętrzu kabiny i obserwować Ziemię przez okna.

Cztery starty dziennie

Statki orbitalne przystosowane będą do odbycia dwóch lotów w ciągu dnia, a każdy samolot WhiteKnight będzie zdolny do czterech startów dziennie. W ciągu 12 lat firma wyśle na wycieczkę na orbitę 100 tys. ludzi. Pierwszy egzemplarz Space ShipTwo zmontowany jest już w 60 proc. Inauguracyjny lot przewidziany jest na jesień 2009. Klienci firmy przechodzą już szkolenia astronautów.
Will Whitehorn, dyrektor generalny Virgin Galactic, podkreśla, że mimo napiętego harmonogramu bezpieczeństwo stoi na pierwszym miejscu.
– Nie ścigamy się z nikim, oprocz bezpieczeństwa – powiedział. Ale spieszyć się musi. Firma Virgin Galactic nie jest jedyna, która chce oferować suborbitalne podróże. Konkurenci to Astrium należące do konsorcjum EADS, Blue Origin Jeffa Bezosa, założyciela sklepu internetowego Amazon oraz Space Exploration Technologies.
Statek, którym turyści dostaną się na orbitę wysokości ok. 110 kilometrów, jest już prawie gotowy. Jeżeli wszystko pójdzie dobrze, pod koniec 2009 roku rozpoczną się regularne loty. To już nie jest elitarny program dla bardzo bogatych, którzy za 20 mln dolarów odwiedzali Międzynarodową Stację Kosmiczną. W Virgin Galactic za lot na orbitę trzeba zapłacić 200 tys. dolarów. Za kilka lat ma to być suma kilka razy mniejsza – obiecuje Richard Branson.
słabo to widać...




ola paszkiewicz - 01-02-2008 23:48
a tu można zobaczyć lot:
http://www.dziennik.pl/multimedia/ar..._Galactic.html




Jacek Waszczuk - 09-02-2008 19:13
Prace posuwają się do przodu poniżej zdjęcia obrazujące prace

http://www.virgingalactic.com/pressf...rt%20Rutan.jpg
Rutan w nowo powstałym kadłubie dwójki

http://www.virgingalactic.com/pressf...tic%20Girl.jpg
Na kadłubie nie może zabraknąć godła osobistego

http://www.virgingalactic.com/pressf...%20Profile.jpg
Rysunek poglądowy

http://www.virgingalactic.com/pressf...cement%202.jpg
Montaż kadłuba

http://www.virgingalactic.com/pressf...20assembly.jpg
Na hali produkcyjnej

http://www.virgingalactic.com/pressf...0booms%202.jpg
Tu rodzi się przyszłość

A tak buduje się dziś statki kosmiczne
http://pl.youtube.com/watch?v=B8XaJb...eature=related



Jacek Waszczuk - 01-05-2008 18:17

W styczniu 2008 roku firma Virgin Galactic określiła zaawansowanie programu na 60% z zapowiedzią iż w 2009 roku rozpoczną się pierwsze loty pasażerskie. Przedsprzedaż biletów w cenie po 200 000 dolarów trwa już od pewnego czasu

23 stycznia 2008 rozpoczęto budowę pięciu docelowych statków pasażerskich Space Ships Two

Otrzymały one kolejne nazwy

1 VSS Enterprise
2 VSS Spirir of Steve Fosset
3 ?
4 ?
5 ?

(nieoficjalnie wysoko notowane są kolejne nazwy Voyager i Columbia)

Na potrzeby programu powstał nowy samolot nosiciel White Knight Two (Biały Rycerz 2) o wymiarach większych niż samolot pasażerski Boeing B-757. (długość 23,7 m, rozpiętość 42,7 m) jest to największy na świecie samolot zbudowany w całości z włókien węglowych. Pierwszy pasażerski port kosmiczny „Ameryka” powstaje w Nowym Meksyku. Początkowo planuje się oddać do użytku dwa samoloty wynoszące oraz pięć samolotów kosmicznych. Początkowo planowany terminarz lotów przewiduje jeden lot kosmiczny w tygodniu, docelowo planuje się wykonanie trzech lotów kosmicznych dziennie przez 365 dni w roku (przeszło 6500 kosmicznych pasażerów rocznie)



Jacek Waszczuk - 30-11-2008 16:24
Jak można wyczytać z oficjalnej strony projektu, 28 lipca 2008 miał miejsce rollout WK2 (White Knight Two - Białego Rycerza Dwa) czyli nosiciela statku kosmicznego. Jest to dziś największy samolot wykonany z włókien węglowych, rozpiętość przekracza 42 metry a skrzydła są największymi pojedynczymi elementami włókien węglowych jakie wykonano. Samolot może służyć do wynoszenia Space Ship Two ale tez może służyć jako samolot do lotów „Zero G” osiągany pułap przekracza 15 000 metrów a udźwig jest o 30% większy niż wynikało by to z masy Space Ship Two.

Samolot nosiciel został nazwany Samolot Matka „EVE”

Trochę zdjęć z tej okazji na stronie wytwórni Scaled

http://virgingalactic.com/pressftp/



olenka - 28-07-2009 10:15
Samolotem w kosmos
  Cytat:
05:20, 28.07.2009 /PAP
Samolotem w kosmos

BIAŁY RYCERZ WYSTARTOWAŁ

Samolot WhiteKnightTwo został zaprezentowany na dorocznej imprezie AirVenture Convention, w Oshkosh, w stanie Wisconsin. To ta maszyna ma w przyszłości posłużyć do wynoszenia w górne warstwy atmosfery komercyjnych statków kosmicznych.
Samolot, należący do firmy Virgin Galactic brytyjskiego miliardera Richarda Bransona, okrążył kilka razy pas startowy miejscowego lotniska nad głowami tysięcy zgromadzonych widzów, po czym wylądował. Maszyna po raz pierwszy została udostępniona do oglądania szerokiej publiczności.

Kosmiczni turyści

Przewiduje się, że w przyszłości WhiteKnightTwo będzie wynosił do stratosfery statki kosmiczne, które tam odłączą się od niego i dzięki własnym silnikom polecą w przestrzeń kosmiczną. Branson chce utworzyć firmę oferującą komercyjne loty w kosmos. Już obecnie ma ok. 300 rezerwacji na takie "wycieczki".

jaś//kwj/k
Źródło:
http://www.tvn24.pl/-1,1611878,0,1,s...wiadomosc.html



marianello - 08-12-2009 07:37
Branson zaprezentował swój nowy statek kosmiczny
  za gazeta.pl

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...kosmiczny.html

Cytat:
kosmiczny

zsz, PAP

2009-12-08, ostatnia aktualizacja 2009-12-08 07:02

Prezentacja maszyny SpaceShipTwo (SS2) odbyła się w hangarze bazy lotniczej Mojave

Fot. Jae C. Hong AP

Brytyjski multimilioner Richard Branson zaprezentował swój najnowszy statek kosmiczny, który będzie zabierał turystów na orbitę okołoziemską. Jednorazowy lot w kosmos ma kosztować pasażera 200 tys. dolarów.



Fot. PHIL McCARTEN REUTERS Pojazd ochrzcił gubernator Kalifornii Arnold Schwarzenegger


Fot. PHIL McCARTEN REUTERS Statek mieści dwuosobową załogę i sześciu pasażerów

Prezentacja maszyny SpaceShipTwo (SS2) odbyła się w hangarze bazy lotniczej Mojave, około 130 kilometrów na północny wschód od Los Angeles. Branson podkreślił, że jego dzieło stanowi "przyszłość transportu ludzkości".

Pojazd w towarzystwie kilkudziesięciu dziennikarzy i około 40 przyszłych pasażerów butelką szampana ochrzcili gubernatorzy stanów Kalifornia i Nowy Meksyk - Arnold Schwarzenegger i Bill Richardson. Maszynę nazwano Virgin Space Ship (VSS) Enterprise.

- Chcemy, aby ten program wyznaczył początek ery komercyjnych lotów kosmicznych - oświadczył Branson.

Kosmiczny statek pasażerski

VSS Enterprise zbudowany jest z lekkich kompozytów węglowych i napędzany hybrydowym silnikiem rakietowym SS2, opierającym się na konstrukcji wcześniejszego statku kosmicznego Bransona SpaceShipOne (SS1).

Enterprise ma 18 metrów długości, mieści dwuosobową załogę i sześciu pasażerów.

Konstrukcja pojazdu wciąż jest rozwijana i w ciągu najbliższych 18 miesięcy będzie przechodziła intensywne testy. Według Bransona VSS Enterprise będzie mógł wznieść się w powietrze dopiero w 2011 roku z bazy kosmicznej w Nowym Meksyku, będącej wciąż w budowie.

Władze stanowe zainwestowały w obiekt w miejscowości Upham blisko 200 mln dolarów. Będzie tam pas startowy o długości 3 tysięcy metrów, terminal kosmiczny i hangar. Później Branson zamierza rozszerzyć działalność na cały glob.





olenka - 24-03-2010 01:33
Pierwszy na świecie komercyjny prom kosmiczny VSS Enterprise odbył swój dziewiczy lot nad kalifornijską pustynią Mojave
  Cytat:
CNN, TSz/23.03.2010 19:48
Marzenie miliardera się spełni; historyczny dzień

Marzenie brytyjskiego miliardera Richarda Bransona zbliżyło się właśnie do rzeczywistości, ponieważ należący do niego pierwszy na świecie komercyjny prom kosmiczny odbył swój dziewiczy lot nad kalifornijską pustynią Mojave. Branson liczy na to, że pozwoli to na uruchomienie programu turystycznych lotów kosmicznych, na które stać będzie tysiące ludzi.
W poniedziałek należący do Bransona koncern Virgin Galactic ogłosił, że prom VSS Enterprise z powodzeniem odbył tak zwany lot z holowaniem, przyłączony do statku holującego.

Przedstawiciel firmy odpowiedzialnej za zbudowanie promu nazwał ten dzień "historycznym".

- Lot z holowaniem wyznaczył początek programu lotów testowych, który, w naszym mniemaniu, będzie niezwykle ekscytujący i zakończy się powodzeniem – powiedział Burt Rutan, założyciel Scaled Composities, firmy, która zbudowała prom.

Według oświadczenia firmy Virgin, w trakcie lotu trwającego dwie godziny i 54 minuty, VSS Enterprise pozostał przyłączony do holującego go statku, wznosząc się na wysokość prawie 14 tysięcy metrów.

Ostatecznie, ten 18-metrowy prom z napędem rakietowym zostanie wyniesiony na wysokość 18 tysięcy metrów nad Ziemię, gdzie odpali napęd rakietowy, za pomocą którego wzniesie się na orbitę.

Przed rozpoczęciem lotów komercyjnych, program lotów testowych będzie kontynuowany w roku 2011. W tym czasie przeprowadzone zostaną próby lotów szybowcowych, po których odbędą się loty z napędem.

- Widok ukończonego promu w grudniu był już dla nas ważnym momentem, ale dopiero pierwszy lot VSS Enterprise uzmysłowił nam, jak piękny i przełomowy prom Burt i jego zespół dla nas zbudowali – skomentował Branson. - Dziś postawiliśmy kolejny krok na tej drodze oraz daliśmy świadectwo amerykańskiej inżynierii oraz innowacyjności - dodał.

Firma Virgin Galactic planuje przeprowadzanie jednego lotu tygodniowo, z sześcioma pasażerami na pokładzie. Każdy chętny będzie musiał zapłacić 200 tysięcy dolarów za lot i odbyć co najmniej trzydniowy trening przez startem. Na listę oczekujących wpisało się już jednak ponad 80 tysięcy ludzi.

- Naszym zamierzeniem jest obniżenie przedziału cenowego podróży w kosmos do poziomu, który umożliwi wycieczkę w kosmos tysiącom osób, którym nigdy nie śniło się, że będzie je na to stać – stwierdził Branson w zeszłym roku.

Brytyjski miliarder powiedział również, że ma nadzieję, iż technologia ta doprowadzi do rozwinięcia nowych form przemieszczania się po kuli ziemskiej – szybszego niż kiedykolwiek przewożenia osób między kontynentami za pomocą samolotów odrzutowych poruszających się między orbitami.
Źródło:
http://wiadomosci.onet.pl/2145757,44...zien,item.html
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reyes.pev.pl