Sony Handycam NEX-VG10E - pierwsza na świecie konsumencka kamera HD z wymienną optyką
marianello - 14-07-2010 11:37
Sony Handycam NEX-VG10E - pierwsza na świecie konsumencka kamera HD z wymienną optyką
jako ciekawostka:
źródło: http://www.swiatobrazu.pl/sony-nex-v...yka-20861.html
Cytat:
Przetwornik obrazu CMOS Exmor APS HD o efektywnej rozdzielczości 14,2 megapiksela i wielkości 19,5 raza większej niż w konwencjonalnej kamerze, współpraca z obiektywami z mocowaniem E oraz A (z użyciem specjalnego adaptera), wysoka jakość dźwięku stereofonicznego Quad Capsule Spatial Array, 3-calowy wyświetlacz LCD i wizjer elektroniczny - oto główne atuty nowej Sony Handycam NEX-VG10E.
Sony NEX-VG10E to pierwszy model z serii Handycam, który został wyposażony w dużą matrycę CMOS Exmor APS HD, która pozwoli na uzyskanie - jak pisze producent - "pięknego rozmycia tła, rodem z prawdziwego kina". Najważniejszą nowością jest jednak współpraca z obiektywami o mocowaniu E (Sony NEX) oraz A (lustrzanki). O ile Sony prezentowało do tej pory jedynie dwa obiektywy z bagnetem E, to w przypadku mocowania A mamy do wyboru naprawdę wiele świetnych szkieł (jak choćby optyka Zeissa), które podłączyć można za pomocą adaptera LA-EA11.
Sony NEX-VG10E
Reklama
Sercem NEX-VG10E jest 14,2-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS Exmor APS HD, który dzięki ścisłej współpracy z procesorem BIONZ zapewni wysoką rozdzielczość nagrywanych filmów i fotografii. Matryca o rozmiarze APS-C jest mniej więcej 19,5 raza większa, niż standardowe przetworniki stosowane w sprzęcie konsumenckim. Dodatkową zaletą jest zdolność do zapewnienia płytkiej głębi ostrości. Urządzenie zapisze filmy w rozdzielczości Full HD 1920x1080 w formacie AVCHD przy 24 Mb/s, gwarantując szczegółowy i czysty obraz. Czas ciągłego filmowania jest tutaj nieograniczony w przeciwieństwie do niektórych lustrzanek; wystarczy zamocować kartę pamięci Memory Stick PRO Duo albo SD.
Sony zwraca też uwagę na stereofoniczny mikrofon Quad Capsule Spatial Array, który ma zapewnić świetną jakość dźwięku poprzez łączenie sygnałów z czterech niezależnych kapsuł mikrofonowych o przestrzennej charakterystyce, wykorzystując przy tym zaawansowane algorytmy przetwarzania sygnału. W efekcie otrzymujemy czysty, silnie kierunkowy dźwięk stereo. Możemy także podłączyć mikrofon zewnętrzny i słuchawki, by odsłuchiwać nagrania.
Sony NEX-VG10E Kadrowanie odbywa się za pośrednictwem 3-calowego ekranu TruBlack Xtra Fine LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów. Jego uzupełnieniem jest elektroniczny wizjer o rozdzielczości 1152 tys. punktów, który przyda się w szczególności podczas nagrywania w silnym świetle dziennym. Jeśli chodzi o obsługę ustawień; możemy ręcznie regulować przysłonę, czas otwarcia migawki i balans bieli.
Kamera będzie sprzedawana wraz z obiektywem E18-200 mm f/3.5-6.3 OSS. Szkło powstało specjalnie z myślą o kręceniu filmów i ma charakteryzować się wyjątkowo cichym działaniem autofocusa i kołowej przysłony, która pozwoli na osiągnięcie ładnego efektu rozmycia tła.
Sony NEX-VG10E Sony NEX-VG10 - wybrane elementy specyfikacji
Autor: Antoni Żółciak
Marauder - 14-07-2010 11:53
Zapowiadali, zapowiadali i jest. Nie ma to tamto mała rewolucja.
Już kiedyś robiono próby z podłączaniem obiektywów foto do kamer video.
Tutaj przykładowo SAL 70-400G podpięty pod zwykłą kamerkę http://www.youtube.com/watch?v=KQ6BDkfn0qY
kux - 14-07-2010 12:04
"źródło:SONY"
a teraz poczekamy na prawdę zweryfikowana przez rynek....
już kilka "rewolucji" miało mieć miejsce ale jakoś po dziś dzień największą jest walkman...
marianello - 14-07-2010 12:12
no właśnie po chwili namysłu stwierdzam, że np takie rozwiązanie nie przyda się do filmowania na pokazach, gdzie trzeba przejść w ciągu kilku sekund z bardzo krótkiej ogniskowej do długiej. Nie wiem jak tam jest z przelicznikiem dla matrycy i jak to się przekłada na standardowy obiektyw w kamerze tego typu, ale może się okazać, że skórka za wyprawkę. natomiast rewolucyjną uważam kamerę 3D, która ma wejść na rynek, ciekawe jakby się oglądało pokazy w takiej formie (no oczywiście nic tego nie zastąpi na żywo)...cena natomiast tej kamery będzie spora, myślę jednak , że wymusi to spadek cen kamer HD tej klasy...
http://hdtvmania.pl/2010/06/14/ag-3d...-na-zdjeciach/
tompac - 14-07-2010 13:07
Cytat:
Już kiedyś robiono próby z podłączaniem obiektywów foto do kamer video.
Tutaj przykładowo SAL 70-400G podpięty pod zwykłą kamerkę http://www.youtube.com/watch?v=KQ6BDkfn0qY Żadne tam próby, to była/jest natruralna cecha paru kamer profesjonalnych, że można zapinać do nich inne obiektywy przez przejściówkę. Swego czasu taka kamere jak na filmiku szło kupic na 18kPLN, ale to w czasach gdy ojro było w okolicy 3zł.
Nawet się kiedys zastanawiałem nad takim zestawem, ale byłem troche przerażony kropem x7!
Cytat:
no właśnie po chwili namysłu stwierdzam, że np takie rozwiązanie nie przyda się do filmowania na pokazach, gdzie trzeba przejść w ciągu kilku sekund z bardzo krótkiej ogniskowej do długiej. Nie wiem jak tam jest z przelicznikiem dla matrycy i jak to się przekłada na standardowy obiektyw w kamerze tego typu, ale może się okazać, że skórka za wyprawkę. natomiast rewolucyjną uważam kamerę 3D, która ma wejść na rynek, ciekawe jakby się oglądało pokazy w takiej formie (no oczywiście nic tego nie zastąpi na żywo)...cena natomiast tej kamery będzie spora, myślę jednak , że wymusi to spadek cen kamer HD tej klasy...
http://hdtvmania.pl/2010/06/14/ag-3d...-na-zdjeciach/ Mariusz przesadzasz z tymi gwałtownymi zmianami, oczywiscie wszystko zalezy od stylu pracy jaki kazdy ma opanowany, ale uzywanie długich stałek uczy pewnych pozytywnych nawyków ;)
A co do kropa, przeciez to ma matryce z lustrzanki cyfrowej, krop x1,5 :)
O tej kamerze juz było wiadomo od kilku tygodni, nie ukrywam, ze wiążę z nia pewne nadzieje jesli chodzi o nowe kierunki mojej radosnej tfuuuu-rczości :)
marianello - 14-07-2010 13:48
masz na myśli 3D ?
tompac - 14-07-2010 16:08
Cytat:
masz na myśli 3D ? Nie filmiki z tej kamery.
PanSamolocik - 16-07-2010 18:40
wlasnie juz niedlugo na rynek wkrocza aparaty 3D to bedzie ciekawe :-)
http://cgi.ebay.pl/Fotocamera-Fuji-F...-/230457345600
http://mytech.it/digitale/2009/07/23...fotocamera-3d/
podpinamy do TV 3D i rewolucja gotowa, mysle ze na miare CD
Wyobraźcie sobie fotki Kuxa w 3D :-)
Marauder - 17-07-2010 11:14
Cytat:
Żadne tam próby, to była/jest natruralna cecha paru kamer profesjonalnych, że można zapinać do nich inne obiektywy przez przejściówkę. Swego czasu taka kamere jak na filmiku szło kupic na 18kPLN, ale to w czasach gdy ojro było w okolicy 3zł.
Nawet się kiedys zastanawiałem nad takim zestawem, ale byłem troche przerażony kropem x7! Czyli nie była to jakaś amatorska przeróbka.
Przy cropie x7 podłączając szeroki kąt miałoby się tele :D
Prawie wszystko ma ta kamerka, tylko brakuje stabilizacji matrycy. Obiektywy dedykowane ją posiadają, ale już podpinając inne szczególnie tele i z głośniejszym napędem już za ciekawie się nie robi.
tompac - 17-07-2010 16:10
Cytat:
Czyli nie była to jakaś amatorska przeróbka. Nie, chyba dwa modele posiadały możliwość zmiany optyki.
Mariusz Małecki - 17-07-2010 18:48
Ja mam od ponad pół roku "kamerę" Full HD ze zmienną optyką a do niej z 7 czy 8 obiektywów. Nazywa się Canon 7D :p
Tak jeszcze bardziej serio to wykładowcy z łódzkiej filmówki bardzo mocno preferują Canony 5D Mk II do nauki filmowania przez łódzkich studentów i wolą takie zestawy bardziej niż typowe nawet całkiem dobre kamery.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
marianello - 14-07-2010 11:37
Sony Handycam NEX-VG10E - pierwsza na świecie konsumencka kamera HD z wymienną optyką
jako ciekawostka:
źródło: http://www.swiatobrazu.pl/sony-nex-v...yka-20861.html
Cytat:
Przetwornik obrazu CMOS Exmor APS HD o efektywnej rozdzielczości 14,2 megapiksela i wielkości 19,5 raza większej niż w konwencjonalnej kamerze, współpraca z obiektywami z mocowaniem E oraz A (z użyciem specjalnego adaptera), wysoka jakość dźwięku stereofonicznego Quad Capsule Spatial Array, 3-calowy wyświetlacz LCD i wizjer elektroniczny - oto główne atuty nowej Sony Handycam NEX-VG10E.
Sony NEX-VG10E to pierwszy model z serii Handycam, który został wyposażony w dużą matrycę CMOS Exmor APS HD, która pozwoli na uzyskanie - jak pisze producent - "pięknego rozmycia tła, rodem z prawdziwego kina". Najważniejszą nowością jest jednak współpraca z obiektywami o mocowaniu E (Sony NEX) oraz A (lustrzanki). O ile Sony prezentowało do tej pory jedynie dwa obiektywy z bagnetem E, to w przypadku mocowania A mamy do wyboru naprawdę wiele świetnych szkieł (jak choćby optyka Zeissa), które podłączyć można za pomocą adaptera LA-EA11.
Sony NEX-VG10E
Reklama
Sercem NEX-VG10E jest 14,2-megapikselowy przetwornik obrazu CMOS Exmor APS HD, który dzięki ścisłej współpracy z procesorem BIONZ zapewni wysoką rozdzielczość nagrywanych filmów i fotografii. Matryca o rozmiarze APS-C jest mniej więcej 19,5 raza większa, niż standardowe przetworniki stosowane w sprzęcie konsumenckim. Dodatkową zaletą jest zdolność do zapewnienia płytkiej głębi ostrości. Urządzenie zapisze filmy w rozdzielczości Full HD 1920x1080 w formacie AVCHD przy 24 Mb/s, gwarantując szczegółowy i czysty obraz. Czas ciągłego filmowania jest tutaj nieograniczony w przeciwieństwie do niektórych lustrzanek; wystarczy zamocować kartę pamięci Memory Stick PRO Duo albo SD.
Sony zwraca też uwagę na stereofoniczny mikrofon Quad Capsule Spatial Array, który ma zapewnić świetną jakość dźwięku poprzez łączenie sygnałów z czterech niezależnych kapsuł mikrofonowych o przestrzennej charakterystyce, wykorzystując przy tym zaawansowane algorytmy przetwarzania sygnału. W efekcie otrzymujemy czysty, silnie kierunkowy dźwięk stereo. Możemy także podłączyć mikrofon zewnętrzny i słuchawki, by odsłuchiwać nagrania.
Sony NEX-VG10E Kadrowanie odbywa się za pośrednictwem 3-calowego ekranu TruBlack Xtra Fine LCD o rozdzielczości 921 tys. punktów. Jego uzupełnieniem jest elektroniczny wizjer o rozdzielczości 1152 tys. punktów, który przyda się w szczególności podczas nagrywania w silnym świetle dziennym. Jeśli chodzi o obsługę ustawień; możemy ręcznie regulować przysłonę, czas otwarcia migawki i balans bieli.
Kamera będzie sprzedawana wraz z obiektywem E18-200 mm f/3.5-6.3 OSS. Szkło powstało specjalnie z myślą o kręceniu filmów i ma charakteryzować się wyjątkowo cichym działaniem autofocusa i kołowej przysłony, która pozwoli na osiągnięcie ładnego efektu rozmycia tła.
Sony NEX-VG10E Sony NEX-VG10 - wybrane elementy specyfikacji
- lmatryca: APS-C (23,4 x 15,6 mm), przetwornik CMOS Exmor APS HD z filtrami barw podstawowych RGB; odczyt 25P, 14.2 mpixl
lczas otwarcia migawki: 1/4 – 1/4000 (film, ręczna regulacja) 30 – 1/4000 (zdjęcia, ręczna regulacja)l
lbalans bieli: Automatyczny, Światło dzienne, Cień, Chmury, Żarówki, Świetlówki, Lampa błyskowa, Filtr temperatury barwowej, Własnyl
lnośnik nagrań: Memory Stick PRO Duo / Memory Stick PRO-HG Duo / SD / SDHC / SDXC (klasa 4 lub wyższa)l
ltryb nagrywania (AVCHD): FX (1920x1080i, 24 Mb/s), FH (1920x1080i, 16 Mb/s), HQ (1440x1080i, 9 Mb/s)l
lzapis dźwięku: Dolby Digital 2 kanały przez mikrofon stereofoniczny Quad Capsule Spatial Array; Gniazdo wejścia zewnętrznego mikrofonul
lekran LCD: 7,5 cm / 3,0", 921 600 tys. punktów (w przybliżeniu) Xtra Fine LCD z technologią TruBlackl
lwizjer elektroniczny: 1,1 cm / 0,43", 1440 tys. punktów (w przybliżeniu) Xtra Finel
lżywotność baterii: Ciągłe nagrywanie do 330 minut (przy korzystaniu z oferowanego oddzielnie akumulatora NP-FV100, tryb FH)l
linterfejsy: -Stopki akcesoriów, -Gniazdo HDMI OUT, -Gniazdo słuchawkowe stereo, -Gniazdo wejścia zewnętrznego mikrofonu stereofonicznego, -Gniazdo USB 2.0 (mini B / Hi-speed), -Gniazdo wejścia zasilanial
lwymiary: 29,4x132x97 mm (razem z dołączonym obiektywem i osłoną)l
lmasa: ok. 1.3 kg (z obiektywem SEL18200, osłoną, akumulatorem NP-FV70 i kartą Memory Stick PRO Duo)l
Autor: Antoni Żółciak
Marauder - 14-07-2010 11:53
Zapowiadali, zapowiadali i jest. Nie ma to tamto mała rewolucja.
Już kiedyś robiono próby z podłączaniem obiektywów foto do kamer video.
Tutaj przykładowo SAL 70-400G podpięty pod zwykłą kamerkę http://www.youtube.com/watch?v=KQ6BDkfn0qY
kux - 14-07-2010 12:04
"źródło:SONY"
a teraz poczekamy na prawdę zweryfikowana przez rynek....
już kilka "rewolucji" miało mieć miejsce ale jakoś po dziś dzień największą jest walkman...
marianello - 14-07-2010 12:12
no właśnie po chwili namysłu stwierdzam, że np takie rozwiązanie nie przyda się do filmowania na pokazach, gdzie trzeba przejść w ciągu kilku sekund z bardzo krótkiej ogniskowej do długiej. Nie wiem jak tam jest z przelicznikiem dla matrycy i jak to się przekłada na standardowy obiektyw w kamerze tego typu, ale może się okazać, że skórka za wyprawkę. natomiast rewolucyjną uważam kamerę 3D, która ma wejść na rynek, ciekawe jakby się oglądało pokazy w takiej formie (no oczywiście nic tego nie zastąpi na żywo)...cena natomiast tej kamery będzie spora, myślę jednak , że wymusi to spadek cen kamer HD tej klasy...
http://hdtvmania.pl/2010/06/14/ag-3d...-na-zdjeciach/
tompac - 14-07-2010 13:07
Cytat:
Już kiedyś robiono próby z podłączaniem obiektywów foto do kamer video.
Tutaj przykładowo SAL 70-400G podpięty pod zwykłą kamerkę http://www.youtube.com/watch?v=KQ6BDkfn0qY Żadne tam próby, to była/jest natruralna cecha paru kamer profesjonalnych, że można zapinać do nich inne obiektywy przez przejściówkę. Swego czasu taka kamere jak na filmiku szło kupic na 18kPLN, ale to w czasach gdy ojro było w okolicy 3zł.
Nawet się kiedys zastanawiałem nad takim zestawem, ale byłem troche przerażony kropem x7!
Cytat:
no właśnie po chwili namysłu stwierdzam, że np takie rozwiązanie nie przyda się do filmowania na pokazach, gdzie trzeba przejść w ciągu kilku sekund z bardzo krótkiej ogniskowej do długiej. Nie wiem jak tam jest z przelicznikiem dla matrycy i jak to się przekłada na standardowy obiektyw w kamerze tego typu, ale może się okazać, że skórka za wyprawkę. natomiast rewolucyjną uważam kamerę 3D, która ma wejść na rynek, ciekawe jakby się oglądało pokazy w takiej formie (no oczywiście nic tego nie zastąpi na żywo)...cena natomiast tej kamery będzie spora, myślę jednak , że wymusi to spadek cen kamer HD tej klasy...
http://hdtvmania.pl/2010/06/14/ag-3d...-na-zdjeciach/ Mariusz przesadzasz z tymi gwałtownymi zmianami, oczywiscie wszystko zalezy od stylu pracy jaki kazdy ma opanowany, ale uzywanie długich stałek uczy pewnych pozytywnych nawyków ;)
A co do kropa, przeciez to ma matryce z lustrzanki cyfrowej, krop x1,5 :)
O tej kamerze juz było wiadomo od kilku tygodni, nie ukrywam, ze wiążę z nia pewne nadzieje jesli chodzi o nowe kierunki mojej radosnej tfuuuu-rczości :)
marianello - 14-07-2010 13:48
masz na myśli 3D ?
tompac - 14-07-2010 16:08
Cytat:
masz na myśli 3D ? Nie filmiki z tej kamery.
PanSamolocik - 16-07-2010 18:40
wlasnie juz niedlugo na rynek wkrocza aparaty 3D to bedzie ciekawe :-)
http://cgi.ebay.pl/Fotocamera-Fuji-F...-/230457345600
http://mytech.it/digitale/2009/07/23...fotocamera-3d/
podpinamy do TV 3D i rewolucja gotowa, mysle ze na miare CD
Wyobraźcie sobie fotki Kuxa w 3D :-)
Marauder - 17-07-2010 11:14
Cytat:
Żadne tam próby, to była/jest natruralna cecha paru kamer profesjonalnych, że można zapinać do nich inne obiektywy przez przejściówkę. Swego czasu taka kamere jak na filmiku szło kupic na 18kPLN, ale to w czasach gdy ojro było w okolicy 3zł.
Nawet się kiedys zastanawiałem nad takim zestawem, ale byłem troche przerażony kropem x7! Czyli nie była to jakaś amatorska przeróbka.
Przy cropie x7 podłączając szeroki kąt miałoby się tele :D
Prawie wszystko ma ta kamerka, tylko brakuje stabilizacji matrycy. Obiektywy dedykowane ją posiadają, ale już podpinając inne szczególnie tele i z głośniejszym napędem już za ciekawie się nie robi.
tompac - 17-07-2010 16:10
Cytat:
Czyli nie była to jakaś amatorska przeróbka. Nie, chyba dwa modele posiadały możliwość zmiany optyki.
Mariusz Małecki - 17-07-2010 18:48
Ja mam od ponad pół roku "kamerę" Full HD ze zmienną optyką a do niej z 7 czy 8 obiektywów. Nazywa się Canon 7D :p
Tak jeszcze bardziej serio to wykładowcy z łódzkiej filmówki bardzo mocno preferują Canony 5D Mk II do nauki filmowania przez łódzkich studentów i wolą takie zestawy bardziej niż typowe nawet całkiem dobre kamery.