Pytanie dot. R-R Merlin
Nie zarejestrowany - 12-08-2010 23:03
Pytanie dot. R-R Merlin
Interesuje mnie w jaki sposób skonstruowano gaźnik do tych silników(chodzi o te odporne na ujemne przeciążenia).
Jak ów działał i czy różnił się pod względem efektywności od układów wtryskowych/gaźników pływakowych ??
Pozdrawiam
Marauder - 14-08-2010 13:07
W nowszych wersjach Spitfire zastosowano gaźnik membranowy zamiast pływakowego. Jak wiesz miało to na celu wyeliminowanie problemów z silnikiem podczas ujemnych przeciążeń.
Krótki opis gaźników w tym membranowego http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Nie zarejestrowany - 15-08-2010 01:06
Witam
Dziękuje za odpowiedź, ale wciąż czegoś nie rozumiem.
Przeglądając anglojęzyczną wiki(http://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_carburetor), znalazłem opis gaźnika R-R Merlin, który zdecydowanie odbiega od opisu typowego gaźnika (zamiast pływaka 4 ustawione w rzędzie komory, z membranami do kontroli dawkowania paliwa), co ciekawe w w/w linku nie znalazłem opisu takowego(choć mogłem nie zauważyć)
Ostatnio w pewnej książce znalazłem opis gaźnika bezpływakowego, który zdaje się być podobny ale nadal różnice są spore(niewielkie silniki np. motorowerów do 200 cm)
I wreszcie cóż to takiego http://en.wikipedia.org/wiki/Miss_Shilling%27s_orifice
Niektóre wersje Merlinów, potem także Griffon miały systemy wtryskowe, jednak mam wrażenie nie montowano ich masowo, czyżby gaźniki były efektywniejsze??
Pozdrawiamzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
Nie zarejestrowany - 12-08-2010 23:03
Pytanie dot. R-R Merlin
Interesuje mnie w jaki sposób skonstruowano gaźnik do tych silników(chodzi o te odporne na ujemne przeciążenia).
Jak ów działał i czy różnił się pod względem efektywności od układów wtryskowych/gaźników pływakowych ??
Pozdrawiam
Marauder - 14-08-2010 13:07
W nowszych wersjach Spitfire zastosowano gaźnik membranowy zamiast pływakowego. Jak wiesz miało to na celu wyeliminowanie problemów z silnikiem podczas ujemnych przeciążeń.
Krótki opis gaźników w tym membranowego http://pl.wikipedia.org/wiki/Ga%C5%BAnik
Nie zarejestrowany - 15-08-2010 01:06
Witam
Dziękuje za odpowiedź, ale wciąż czegoś nie rozumiem.
Przeglądając anglojęzyczną wiki(http://en.wikipedia.org/wiki/Pressure_carburetor), znalazłem opis gaźnika R-R Merlin, który zdecydowanie odbiega od opisu typowego gaźnika (zamiast pływaka 4 ustawione w rzędzie komory, z membranami do kontroli dawkowania paliwa), co ciekawe w w/w linku nie znalazłem opisu takowego(choć mogłem nie zauważyć)
Ostatnio w pewnej książce znalazłem opis gaźnika bezpływakowego, który zdaje się być podobny ale nadal różnice są spore(niewielkie silniki np. motorowerów do 200 cm)
I wreszcie cóż to takiego http://en.wikipedia.org/wiki/Miss_Shilling%27s_orifice
Niektóre wersje Merlinów, potem także Griffon miały systemy wtryskowe, jednak mam wrażenie nie montowano ich masowo, czyżby gaźniki były efektywniejsze??
Pozdrawiam