Przejrzyj wiadomości

PWSZ Chełm



Defibrylator - 13-05-2010 20:23
PWSZ Chełm
  Witam!

Planuję rozpocząć swoją karierę lotniczą właśnie na tej uczelni. W trakcie pierwszego roku zrobić PPL(A) na miejscu (jest specjalny kurs, płatny rzecz jasna), a potem dostać się na specjalizację pilotaż samolotowy i zdobyć upragnioną ATPL frozen. Chciałbym się spytać, czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tą uczelnią, czy jest tam ciężko, czy ten plan w ogóle ma ręce i nogi? Nie chciałbym wywalić 20 tys. zł. w błoto.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!

edit: jeszcze jedno - jeśli ktoś też planuje iść do Chełma, to niech da znać na PM :)




andre - 01-06-2010 09:44
Cytat:
Witam!

Planuję rozpocząć swoją karierę lotniczą właśnie na tej uczelni. W trakcie pierwszego roku zrobić PPL(A) na miejscu (jest specjalny kurs, płatny rzecz jasna), a potem dostać się na specjalizację pilotaż samolotowy i zdobyć upragnioną ATPL frozen. Chciałbym się spytać, czy ktoś z Was ma jakieś doświadczenia z tą uczelnią, czy jest tam ciężko, czy ten plan w ogóle ma ręce i nogi? Nie chciałbym wywalić 20 tys. zł. w błoto.

Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi!

edit: jeszcze jedno - jeśli ktoś też planuje iść do Chełma, to niech da znać na PM :)
Kurs zacznij jak najszybciej , w szkole może być różnie raczej nie czekaj bo się przeliczysz. Trzeba się uczyć do kwalifikacji w czerwcu po II semestrze średnia co najmniej 4 , po licencji rób nalot bo to ważne ,
przychodzą tacy co mają po 100 do 200h nalotu, do tego duża grupa znajomych ,których te kryteria nie obowiązują , Niektórzy przenoszą się z politechniki rzeszowskiej w trakcie roku i dostają się na pilotaż a inni którzy ciułają od początku schodzą na dalszy plan-coraz więcej "kolesiostwa" Są tacy co nie zaliczyli sesji a jest to warunek przystąpienia do kwalifikacji a dostali się na pilotaż . skoczyły się czasy gdy każy kto był na wydziale dostawał się na pilotaż



dragon - 01-06-2010 13:11
Cytat:
skoczyły się czasy gdy każy kto był na wydziale dostawał się na pilotaż skończyły się już w ubiegłym roku, kiedy było więcej chętnych niż miejsc. 10 miesięcy na ppl to dość mało, zwłaszcza że miesięcy zimowych, a najbliższa betonka jakieś 3h drogi.



Defibrylator - 05-06-2010 09:26
A jak z tą średnią 4, ciężko uzyskać? No i średnio mam kasę na dodatkowy nalot po tych 45h na PPL(A). Czy wobec tego nie ma co iść?




dragon - 05-06-2010 13:43
Cytat:
A jak z tą średnią 4, ciężko uzyskać? dotąd nie ale wszystko się zmienia
Cytat:
No i średnio mam kasę na dodatkowy nalot po tych 45h na PPL(A). Czy wobec tego nie ma co iść? pewnie już w tym roku nalot się bedzie liczyl, coraz więcej chętnych jest. w ubiegłym jeszcze się nie liczyło



Defibrylator - 05-06-2010 22:25
No jak na razie to nie biorą pod uwagę nalotu (chyba, że są osoby z taką samą ilością punktów). Ciekawi mnie jeszcze jedno. W regulaminie jest napisane:

Cytat:
4.2. Przed rozpoczęciem szkolenia praktycznego do uprawnienia IR(A) lub CPL(A) student musi
wykazać poziom biegłości języka angielskiego według wymogów ICAO na poziomie czwartym
operacyjnym lub wyŜszym, odpowiednim wpisem w licencji.
Nie rozumiem, piszą, że w toku studiów uczy się angielskiego do poziomu czwartego, a tymczasem przed rozpoczęciem cpl(a) już wymagają tego poziomu? Chyba, że cpl(a) zaczyna się robić już po uzyskaniu ICAO 4 na uczelni? Wie ktoś?

Jeśli jest tu ktoś, kto jest na piotażu/mechanice i budowie maszyn na pwsz niech się odezwie na pw, proszę!



andre - 07-06-2010 12:31
Cytat:
No jak na razie to nie biorą pod uwagę nalotu (chyba, że są osoby z taką samą ilością punktów). Ciekawi mnie jeszcze jedno. W regulaminie jest napisane:

Nie rozumiem, piszą, że w toku studiów uczy się angielskiego do poziomu czwartego, a tymczasem przed rozpoczęciem cpl(a) już wymagają tego poziomu? Chyba, że cpl(a) zaczyna się robić już po uzyskaniu ICAO 4 na uczelni? Wie ktoś?

Jeśli jest tu ktoś, kto jest na piotażu/mechanice i budowie maszyn na pwsz niech się odezwie na pw, proszę!
W pierwszej kolejności robisz kurs teoretyczny ATPL i musisz go zdać w ULC , następnie level 4 potem IR , MCC ,ME,CPL
Odnośnie wyników w nauce to nie radzę liczyć , że poniżej 4 coś osiągniesz
, jeśli uważacie ,że z gołą PPL udasię coś osiągnąć życzę szczęścia.
W zeszłym roku ten co nie miał taty znającego rektora lub kogoś ze świty
to bez nalotu mógł tylko popłakać, mitem jest , że na to nie patrzą, oficjalnie prawdą jest , że jest to brane pod uwagę w spornych przypadkach, Najważniejsze jest doświadczenie lotnicze i oceny



dragon - 07-06-2010 12:51
Cytat:
W zeszłym roku ten co nie miał taty znającego rektora lub kogoś ze świty poważnie? jakoś miałam wrażenie że raczej chodzi o spełnienie wymogów, ci co spełnili to się dostali



andre - 07-06-2010 16:52
Cytat:
poważnie? jakoś miałam wrażenie że raczej chodzi o spełnienie wymogów, ci co spełnili to się dostali nie podważam Twych cnót , nikogo nie krytykuję , popytaj jednak jak to możliwe jest np. przejść kwalifikację z nie zaliczonym terminowo przedmiotem



dragon - 07-06-2010 20:08
edit: zdublowany, coś mi net siada i dlatego :/



dragon - 07-06-2010 20:13
Cytat:
nie podważam Twych cnót , nikogo nie krytykuję , popytaj jednak jak to możliwe jest np. przejść kwalifikację z nie zaliczonym terminowo przedmiotem nie muszę pytać bo doskonale znam sprawe, a co do "cnót" to nie wiem co masz na myśli, mówię tylko co było jak sama brałam udział w tej rekrutacji



Zakochana - 29-07-2010 15:55
hej wszystkim ;**

Mam pytanie, czy jeżeli w trakcie nauki w liceum zrobię sobie w aeroklubie licencję PPL to czy łatwiej będzie mi się dostać potem na studia w Chełmie czy w Rzeszowie?:);)
Sory, nie chciałam specjalnie zakładać nowego tematu.;*



dragon - 29-07-2010 15:59
Cytat:
hej wszystkim ;**

Mam pytanie, czy jeżeli w trakcie nauki w liceum zrobię sobie w aeroklubie licencję PPL to czy łatwiej będzie mi się dostać potem na studia w Chełmie czy w Rzeszowie?:);)
Sory, nie chciałam specjalnie zakładać nowego tematu.;*
na studia wogóle nie, na pilotaż to konieczność



Zakochana - 16-08-2010 19:22
(NIE WIEDZIAŁAM GDZIE DODAĆ TEGO POSTA, PRZEPRASZAM JEŻELI TU NIE POWINNAM. ZANIM GO USUNIECIE NAPISZCIE NA PW BO ZAJĄŁ MI SPORO CZASU:))

Jeeeeest!!
Byłam a aeroklubie, rozmawiałam z dyrektorem. Umówiłam się na lot zapoznawczy. Pilot był ekstra!! Pozwolił, w sumie kazał mi wylądować! Dokładnie wszystko mówił, co mam robić. Co gdzie jest, na co patrzeć.Gdy wzbiliśmy się w powietrze także sterowałam. To jest coś pięknego, mieć taką władzę nad maszyną i wgl. Nie wiem, czy to normalne, ale ja zamiast się stresować szalałam z radości:D Coś pięknego...

Przy okazji obejrzałam inne samoloty w hangarze ;-)

Całą drogę do domu ( mam ponad 20 km) beczałam, ze szczęścia. Nawet opowiadać mi było ciężko przez te łzy, lały się strumieniami xdd, dopiero na drugi dzień mogłam spokojnie opowiedzieć tacie itp. Filmiki mam, oczywiście nie obyło się bez zdjęć na naszej klasie.

Aha jeszcze chciałam powiedzieć że pilot robił falę w powietrzu, niesamowite....nie
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reyes.pev.pl