Przejrzyj wiadomości

Matma



Muflon - 13-01-2009 19:52
Matma
  Jutro mam sprawdzian i bedzie to zadanie :D
Bo zaje*alismy babce z torebki kartki :D
Jeżeli ktos to rozwiąze dam na ots 3kcc :>
A jeżeli nie gra moge sie odwdzięczyc w inny sposób

1) Rozwiąż równania i nierówności

|2x-8|+|x-5|-2|x+1|=5

|2x-|3-x|-2|<4




Mc Maciek - 13-01-2009 19:57
Zrobię Ci to za momencik... Ale następnym razem takie rzeczy dawaj w odpowiednim temacie: http://www.forum.toproste.pl/showthread.php?t=16872

@edit
A ja to za free zrobię, tak dla przyjemnosci ;P

@Zadanie 1
Tak, wiem, to jest moduł. Tak więc, rysujemy sobie oś liczbową i zaznaczamy na niej liczby, dla których wartość pod modułem jest równa zero. Dla ułatwienia przekształcamy równanie:

|2x - 8| + |x - 5| - 2|x + 1| = 5
2|x - 4| + |x - 5| - 2|x + 2| = 5

I teraz bierzemy sobie cztery przypadki, które tworzą nam przedziały (E będzie oznaczać "należy do"):

1. x E (- nieskończoność ; -1)

-2x + 8 - x + 5 + 2x - 2 = 5
-x = -6
x = 6

2. x E <-1 ; 4)

-2x + 8 - x + 5 - 2x - 2 = 5
-5x = -6
x = 6/5

3. x E <4 ; 5)

2x - 8 - x + 5 - 2x - 2 = 5
-x = 10
x = -10

4. x E <5 ; + nieskonczonosc)

2x - 8 + x - 5 - 2x - 2 = 5
x = 20

Teraz bierzemy część wspólną tych przypadków:

(1. v 2. v 3. v 4.)

Co nam daje wynik:

x E {-10, 6/5, 6, 20}

@Zadanie 2

Tutaj mamy moduł pod modułem, więc najpierw, korzystając z definicji wartości bezwzględnej opuszczamy jeden moduł, następnie drugi:

|2x - |3 - x| - 2| <= 4 (miało być mniejsze lub równe, jak mi na GG napisałeś ;))

2x - |3 - x| - 2 <= 4 i 2x - |3 - x| - 2 >= -4
2x - |3 - x| <= 6 i 2x - |3 - x| >= -2

Teraz również korzystając z definicji wartości bezwzględnej, opuszczamy drugi moduł:

( 2x - 3 + x <= 6 i 2x -3 + x >= -6 ) i ( 2x - 3 + x >= -2 v 2x - 3 + x <= 2 )
( 3x <= 9 i x >= -1 ) i ( 3x >= 1 lub 3x <= 5 )
( x <= 3 i x >= -1 ) i ( x >= 1/3 lub x <= 5/3 )

Teraz rysujemy sobie osie liczbowe, z pierwszego nawiasu bierzemy część wspólną zbiorów, a z drugiego sumę i otrzymujemy:

x E <-1 ; 3> i x E R

A część wspólna tego i zarazem rozwiązanie zadania to:

x E <-1 ; 3>



Muflon - 13-01-2009 20:01
Okej misieq :D
Napisz na gg albo tutaj to ci odrazu dam 3kcc :P

@edit.
Ale wiesz ze | to nie jest nawias nie? :D

@down
na pewno bys tego nie zrobił :D

@edit 2
Nie no rotfl, zaraz je*ne śmiechem :D
Ile wy macie lat po 12? -.- nawias wygląda tak "(" a bezwzględność "|"



Elite Swood III - 13-01-2009 20:02
@up nom myslałem ze to nawiasy :(

ej maciek ja chce 3k cc zara to zrobie :D




Muflon - 13-01-2009 20:09
Cytat:
To po chuj robiles '|'? Juz w koncu nie qmam XD -.- n/c
Bo to są równania i nierówności z wartością bezwzględną? -.-
Jak by to byly nawiasy to sam bym to zrobił....



ByOuT - 14-01-2009 12:26
Witam ;)

@Mc Maciek

Ten 1-szy przykład można śmiało zrobić w 1-2 obliczeniach, niepotrzebnie 4 osobne.

Drugi przykład... Po co te wszystkie osie liczbowe? Z tego co wiem to jeżeli uczeń posiada dosyć wysoką sprawność rachunkową niepotrzebne jest to całe rysowanie...

@Topic

Good luck & Have Fun.

Prościutkie przykłady ;)

BTW. 1-sza LO/Technikum? Zgadłem?;p

@Down

Jak się nie myle on gdzieś pisał, że 1 Technikum oO



Ktoś - 14-01-2009 12:47
#Up
Lol?
I Lo/Technikum? Haha
Takie przykłady się robi w II gimnazjum :D.



Elite Swood III - 14-01-2009 15:34
w 2 gima sie robi takie zle z nawiasami :D



~~Tullo~~ - 14-01-2009 16:03
Ja pierdole wezcie sie ***** debile i dzieci zamknijcie
Po 1 to sa moduły po 2 ***** robi sie w gimazjum ale w LO wszystko jest rozszerzone bo sam jestem i ***** nie mow czegos jak sie nie znasz bo ***** jak czytam te wasze wyplociny ohohoh a myslem ze to nawias ale prostacie to 2 gim sie robi to ***** zal czytac....
Wiesz co w 3LO robia zadania z ulamkami czaisz?? a to sie robi przeciez w 4 podstawowki wow!!

Szkoda ze wczesniej nie zobaczylem tematu byl zrobil to w 5 minut bo sam mam teraz te tematy :pp



Muflon - 14-01-2009 19:54
Cytat:
Witam ;)

@Mc Maciek

Ten 1-szy przykład można śmiało zrobić w 1-2 obliczeniach, niepotrzebnie 4 osobne.

Drugi przykład... Po co te wszystkie osie liczbowe? Z tego co wiem to jeżeli uczeń posiada dosyć wysoką sprawność rachunkową niepotrzebne jest to całe rysowanie...

@Topic

Good luck & Have Fun.

Prościutkie przykłady ;)

BTW. 1-sza LO/Technikum? Zgadłem?;p

@Down

Jak się nie myle on gdzieś pisał, że 1 Technikum oO
Niby proste ale jakos tego nie kumam :D
Jak jest krótsze to zrobie ale jak wyje*ie długie to cięzko : >
I potrzebne byly tutaj 4 moduły nie 2 :>

A co do 2 w poleceniu pisało zeby na osi zaznaczyc więc wiesz ^^

I zgadłes chodze do 1 klasy tech informatycznego.

@ktoś
Weż sie kur*a nie ośmieszaj... z modułami przykłady w gim? <hahahahaha>
Rotfl :>

@TULLO
Tullo koxie wykaz sie wiedzą i rozwiąż chociaż to |4 - x| + 2|x + 1|>|x| + 2x + 2
Jak nie to plx wyjdz i sie nie osmieszaj : <



~~Tullo~~ - 14-01-2009 20:02
Hmm....
Ja bynajmniej mialem ;)
A czym mam sie osmieszac? ;> tym ze mam bardziej rozwinieta matme od ciebie buciku tepy?? ;(



Mc Maciek - 14-01-2009 20:08
Cytat:
Witam ;)

@Mc Maciek

Ten 1-szy przykład można śmiało zrobić w 1-2 obliczeniach, niepotrzebnie 4 osobne.

Drugi przykład... Po co te wszystkie osie liczbowe? Z tego co wiem to jeżeli uczeń posiada dosyć wysoką sprawność rachunkową niepotrzebne jest to całe rysowanie...
Skoro mówisz, że można to zrobić w 1-2 obliczeniach, to napisz mi w jaki sposób, jestem bardzo ciekawy... Mnie jakoś w klasie maturalnej w LO na profilu matematyczno-informatycznym uczyli robić to w ten sposób...

Może jakaś metoda, której nie znam? :eek:
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reyes.pev.pl