LOT jako pierwszy w Europie dostanie dreamlinery
marianello - 21-06-2010 10:24
LOT jako pierwszy w Europie dostanie dreamlinery
za biznes.onet.pl
http://biznes.onet.pl/lot-jako-pierw...5,2,news-detal
Cytat:
Wreszcie koniec problemów z dreamlinerami - ogłasza amerykański gigant samolotowy Boeing i właśnie zapowiada, że pierwsze takie samoloty dostanie japoński przewoźnik ANA - All Nippon Airways. Stanie się to jeszcze pod koniec tego roku, a w styczniu 2011 r. odbędzie się pierwszy lot w barwach tego przewoźnika, by dwa miesiące później mogły rozpocząć się loty międzynarodowe.
Najważniejsze jest jednak to, że 787 dreamliner używa aż o 20 proc. mniej paliwa niż podobne samoloty. A udało się to osiągnąć między innymi dzięki nowoczesnym silnikom, zwiększonemu zastosowaniu lekkich kompozytowych materiałów oraz nowoczesnej aerodynamice samolotu.
Boeing 787 jest zaprojektowany tak, aby spełniać niezwykle wymagające normy, jeśli chodzi o ochronę środowiska. I tak emisja tlenków azotu będzie o 30 proc. niższa niż w boeingach 767, a także niższa niż przyszłe rygorystyczne regulacje określone przez odpowiednie służby na całym świecie. Boeing ograniczył także poziom hałasu wydawanego przez 787. Taki efekt dało zastosowanie wielu nowych technologii. Najważniejsze z nich to akustycznie przystosowane elementy silnika takie jak otwory, obudowa i szewrony - ząbkowane części znajdujące się na tyłach silnika. Natężenie hałasu wydawanego przez 787 wynosi 85 decybeli, czyli jest porównywalne z hałasem ruchu ulicznego, i nie jest słyszane przez osoby znajdujące się już poza granicami lotniska. Poziom hałasu został w efekcie obniżony o ponad 60 proc. w porównaniu do dzisiejszych samolotów.
Korzystny dla środowiska jest też zasięg boeinga 787, ponieważ umożliwia wykonywanie bezpośrednich lotów do miast średniej wielkości. Chociaż zasięg dzisiejszych dużych samolotów pasażerskich pozwala na wykonywanie takich lotów, są one nieekonomiczne. 787 jest w stanie efektywnie wykonywać loty pomiędzy średnimi miastami, eliminując tym samym potrzebę dodatkowych startów i lądowań. Jest oczywiste, że bezpośrednie połączenia korzystnie wpływają na środowisko. Loty bez międzylądowań oznaczają mniej zużytego paliwa i w efekcie mniejszą emisję zanieczyszczeń i mniej hałasu. Ponadto lotniska i korytarze lotnicze stają się wtedy mniej zatłoczone.
Badania dowodzą, że od 30 do 50 proc. pasażerów lotnisk przesiada się na inny samolot, stwarzając tym samym tłok i zanieczyszczając środowisko miast, które nie są docelowym miejscem ich podróży. 787 jest zaprojektowany tak, aby przewozić pasażerów i ich bagaże z miasta wylotu to miasta docelowego w najbardziej ekologiczny sposób.
Kazimierz Sikorski, Polska The Times
marianello - 16-07-2010 11:55
Kolejne opóźnienie Boeinga 787
za altair.com.pl
http://www.altair.com.pl/start-4802
Cytat:
Boeing ogłosił, że z powodu problemów technicznych może nastąpić kolejne opóźnienie dostaw Dreamlinera. Pierwszy samolot zostanie dostarczony dopiero na początku 2011.
To już szóste opóźnienie w programie budowy Boeinga 787. Sięgnie ono zapewne aż 2,5 roku. Według analityków, koncern z Chicago popełnił wiele błędów w konstrukcji i schemacie produkcji nowego samolotu (Boeingi 787 uziemione, 2010-06-25). Tym razem powodem opóźnienia są kłopoty z systemami pokładowymi samolotu. Wykryto je w czasie kolejnej inspekcji badanych w locie prototypów.
Jeszcze niedawno Boeing twierdził, że pierwszy odbiorca Dreamlinera – japońskie linie ANA, otrzymają ostatecznie pierwszy samolot w grudniu 2010. Media donosiły, że koncern wszelkimi siłami stara się dotrzymać tego terminu. Teraz okazało się, że dostawa opóźni się o kilka kolejnych tygodni. Tyle ile powinna potrwać modyfikacja wyposażenia. ANA planują, że pierwszy lot Boeinga 787 odbędzie się na trasie Tokio – Pekin.
Pierwsza publiczna prezentacja nowego samolotu koncernu z Chicago ma mieć miejsce w przyszłym tygodniu na salonie w Farnborough.
voltariel - 16-07-2010 12:24
Powiem szczerze, że trochę zaczyna mnie irytować postawa Boeinga. Zaczynają konkretnie lecieć w kulki...
Łukasz Lorenc - 16-07-2010 16:12
Cytat:
Powiem szczerze, że trochę zaczyna mnie irytować postawa Boeinga. Zaczynają konkretnie lecieć w kulki... No, niedługo to tymi ich kulkami będziemy latać za kałużę... jak się sami z procy wystrzelimy... :-/
pawel182 - 16-07-2010 17:33
Cytat:
Powiem szczerze, że trochę zaczyna mnie irytować postawa Boeinga. Zaczynają konkretnie lecieć w kulki... Głupie gadanie....
voltariel - 16-07-2010 17:52
Cytat:
Głupie gadanie.... Jeszcze głupsza odpowiedź...
Jan B. - 28-08-2010 11:17
Według info z SAMOLOTY.PL 2 sierpnia w czasie testów eksplodowały silniki Rolls-Royce Trent 1000, informacja ciekawa, ponieważ właśnie te silniki mają napędzać Dreamliner'y. Nie wróży to dobrze dla całego programu dostaw, istnieją uzasadnione obawy, że dostawy ulegną kolejnemu opóźnieniu. Być może nie dane nam będzie przywitać naszych B787 w trzecim kwartale przyszłego roku. Podziwiać wypada kontrahentów za cierpliwość...:(zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
marianello - 21-06-2010 10:24
LOT jako pierwszy w Europie dostanie dreamlinery
za biznes.onet.pl
http://biznes.onet.pl/lot-jako-pierw...5,2,news-detal
Cytat:
Wreszcie koniec problemów z dreamlinerami - ogłasza amerykański gigant samolotowy Boeing i właśnie zapowiada, że pierwsze takie samoloty dostanie japoński przewoźnik ANA - All Nippon Airways. Stanie się to jeszcze pod koniec tego roku, a w styczniu 2011 r. odbędzie się pierwszy lot w barwach tego przewoźnika, by dwa miesiące później mogły rozpocząć się loty międzynarodowe.
Najważniejsze jest jednak to, że 787 dreamliner używa aż o 20 proc. mniej paliwa niż podobne samoloty. A udało się to osiągnąć między innymi dzięki nowoczesnym silnikom, zwiększonemu zastosowaniu lekkich kompozytowych materiałów oraz nowoczesnej aerodynamice samolotu.
Boeing 787 jest zaprojektowany tak, aby spełniać niezwykle wymagające normy, jeśli chodzi o ochronę środowiska. I tak emisja tlenków azotu będzie o 30 proc. niższa niż w boeingach 767, a także niższa niż przyszłe rygorystyczne regulacje określone przez odpowiednie służby na całym świecie. Boeing ograniczył także poziom hałasu wydawanego przez 787. Taki efekt dało zastosowanie wielu nowych technologii. Najważniejsze z nich to akustycznie przystosowane elementy silnika takie jak otwory, obudowa i szewrony - ząbkowane części znajdujące się na tyłach silnika. Natężenie hałasu wydawanego przez 787 wynosi 85 decybeli, czyli jest porównywalne z hałasem ruchu ulicznego, i nie jest słyszane przez osoby znajdujące się już poza granicami lotniska. Poziom hałasu został w efekcie obniżony o ponad 60 proc. w porównaniu do dzisiejszych samolotów.
Korzystny dla środowiska jest też zasięg boeinga 787, ponieważ umożliwia wykonywanie bezpośrednich lotów do miast średniej wielkości. Chociaż zasięg dzisiejszych dużych samolotów pasażerskich pozwala na wykonywanie takich lotów, są one nieekonomiczne. 787 jest w stanie efektywnie wykonywać loty pomiędzy średnimi miastami, eliminując tym samym potrzebę dodatkowych startów i lądowań. Jest oczywiste, że bezpośrednie połączenia korzystnie wpływają na środowisko. Loty bez międzylądowań oznaczają mniej zużytego paliwa i w efekcie mniejszą emisję zanieczyszczeń i mniej hałasu. Ponadto lotniska i korytarze lotnicze stają się wtedy mniej zatłoczone.
Badania dowodzą, że od 30 do 50 proc. pasażerów lotnisk przesiada się na inny samolot, stwarzając tym samym tłok i zanieczyszczając środowisko miast, które nie są docelowym miejscem ich podróży. 787 jest zaprojektowany tak, aby przewozić pasażerów i ich bagaże z miasta wylotu to miasta docelowego w najbardziej ekologiczny sposób.
Kazimierz Sikorski, Polska The Times
marianello - 16-07-2010 11:55
Kolejne opóźnienie Boeinga 787
za altair.com.pl
http://www.altair.com.pl/start-4802
Cytat:
Boeing ogłosił, że z powodu problemów technicznych może nastąpić kolejne opóźnienie dostaw Dreamlinera. Pierwszy samolot zostanie dostarczony dopiero na początku 2011.
To już szóste opóźnienie w programie budowy Boeinga 787. Sięgnie ono zapewne aż 2,5 roku. Według analityków, koncern z Chicago popełnił wiele błędów w konstrukcji i schemacie produkcji nowego samolotu (Boeingi 787 uziemione, 2010-06-25). Tym razem powodem opóźnienia są kłopoty z systemami pokładowymi samolotu. Wykryto je w czasie kolejnej inspekcji badanych w locie prototypów.
Jeszcze niedawno Boeing twierdził, że pierwszy odbiorca Dreamlinera – japońskie linie ANA, otrzymają ostatecznie pierwszy samolot w grudniu 2010. Media donosiły, że koncern wszelkimi siłami stara się dotrzymać tego terminu. Teraz okazało się, że dostawa opóźni się o kilka kolejnych tygodni. Tyle ile powinna potrwać modyfikacja wyposażenia. ANA planują, że pierwszy lot Boeinga 787 odbędzie się na trasie Tokio – Pekin.
Pierwsza publiczna prezentacja nowego samolotu koncernu z Chicago ma mieć miejsce w przyszłym tygodniu na salonie w Farnborough.
voltariel - 16-07-2010 12:24
Powiem szczerze, że trochę zaczyna mnie irytować postawa Boeinga. Zaczynają konkretnie lecieć w kulki...
Łukasz Lorenc - 16-07-2010 16:12
Cytat:
Powiem szczerze, że trochę zaczyna mnie irytować postawa Boeinga. Zaczynają konkretnie lecieć w kulki... No, niedługo to tymi ich kulkami będziemy latać za kałużę... jak się sami z procy wystrzelimy... :-/
pawel182 - 16-07-2010 17:33
Cytat:
Powiem szczerze, że trochę zaczyna mnie irytować postawa Boeinga. Zaczynają konkretnie lecieć w kulki... Głupie gadanie....
voltariel - 16-07-2010 17:52
Cytat:
Głupie gadanie.... Jeszcze głupsza odpowiedź...
Jan B. - 28-08-2010 11:17
Według info z SAMOLOTY.PL 2 sierpnia w czasie testów eksplodowały silniki Rolls-Royce Trent 1000, informacja ciekawa, ponieważ właśnie te silniki mają napędzać Dreamliner'y. Nie wróży to dobrze dla całego programu dostaw, istnieją uzasadnione obawy, że dostawy ulegną kolejnemu opóźnieniu. Być może nie dane nam będzie przywitać naszych B787 w trzecim kwartale przyszłego roku. Podziwiać wypada kontrahentów za cierpliwość...:(