Historyczne spotkanie Boeingów
Marauder - 19-05-2010 14:26
Historyczne spotkanie Boeingów
"Pierwszy pasażerski samolot koncernu Boeing-Model 40 spotyka przyszłość lotnictwa - Dreamlinera, w przestworzach nad zatoką Puget.
To jak zobaczyć ducha w chmurach – Dreamliner dogonił w powietrzu swojego przodka Boeinga Model 40 w przestworzach nad Mount Rainier, na południe od Seattle.
W pełni odnowiony Boeing Model 40 (rocznik 1928), którego właścicielem i pilotem jest Addison Pemberton ze Spokane w stanie Waszyngton, jest jedynym samolotem tego rodzaju, którym nadal można latać, a zarazem najstarszym latającym Boeingiem na świecie. Boeing Model 40 jest nie tylko pierwszym wyprodukowanym samolotem komercyjnym, ale dzięki jego innowacyjności i wydajności Boeing Air Transport zdobył lukratywny kontrakt na obsługę trasy pocztowej Oakland-Chicago w 1927 roku. To wydarzenie sprawiło, że w ciągu dwóch lat William Boeing z menedżera swojej firmy w Seattle stał się prezesem ogólnokrajowego imperium lotniczego znanego jako United Aircraft and Transport Corporation (UATC).
Zarówno Dreamliner jak i Model 40 – technologiczni liderzy swoich czasów – reprezentują 80 lat przywództwa Boeing Commercial Airplanes, a jednocześnie dosadnie ilustrują postęp w dziedzinie projektowania samolotów. Przez 80 lat, pracownicy Boeinga wprowadzili innowacyjne technologie, które zrewolucjonizowały lotnictwo i określiły zasady projektowania wszystkich samolotów pasażerskich.
Po krótkiej przerwie w testach Dreamlinera, Główny Pilot Testowy Boeinga Mike Carriker wykonał precyzyjny manewr pierwszym 787, ZA001, tworząc szyk z Modelem 40, na wysokości ponad 3,5 kilometra, tym samym umożliwiając fotografowi Ryanowi Pembertonowi, lecącemu A36 Bonanza wykonanie niesamowitych ujęć.
„Ten manewr naprawdę był wymagający”, powiedział Carriker. „To było niesamowite uczucie zrównać się z Modelem 40 i lecieć przez wielkie, kłębiaste chmury. Oto dwupłatowiec z 1928 roku leci ramię w ramię z odrzutowcem z 2010 roku.”
http://k.wnp.pl/i/038/656/m.jpg
Na podstawie http://logistyka.wnp.pl/
bpon2 - 19-05-2010 14:36
Patrząc na 787 nie czuję emocji. Kolejny blaszak z mnóstwem LCD. Ale 40 to zupełnie inna para kaloszy:) Piękna maszyna.
Marauder - 19-05-2010 14:47
Blaszak to bym nie powiedział :-), zbyt dużo metalu to tam nie znajdziesz. Jak już to "plastykowy" samolot ;)
Tomasz Zylowski - 19-05-2010 15:51
Nie zgodzę się. Patrząc na 787 w właściwie jego zdjęcia to widzę że to będzie piękny samolot do fotografowania. Zdjęcie dołączone do artykułu rewelacyjne.
Sebastian Szatyłowicz - 19-05-2010 15:55
Ale możemy tylko pozazdrościć temu Ryanowi Pembertonowi:D
Marauder - 19-05-2010 17:10
Cytat:
Nie zgodzę się. Patrząc na 787 w właściwie jego zdjęcia to widzę że to będzie piękny samolot do fotografowania. Zdjęcie dołączone do artykułu rewelacyjne. Tomek dla mnie wygląd Dreamlinera jest naprawdę piękny. Bardzo przypomina ptaka i aż by się chciało żeby zamachał skrzydłami :-)
Co do budowy samolotu, to jest w ok. 50% zbudowany z kompozytów, więc żartobliwie można powiedzieć że "plastykowy" ;)
Jest to przełomowy samolot pod tym względem.
PanSamolocik - 19-05-2010 21:37
787 piekny jest i tyle !
bpon2 muszę stwierdzić, ze mało samolotów się na oglądałeś, już nie tylko materiał ale i sam kształt samolotu jest innowacyjny chodzi mi o przód i te piękne silniczki :-)zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
Marauder - 19-05-2010 14:26
Historyczne spotkanie Boeingów
"Pierwszy pasażerski samolot koncernu Boeing-Model 40 spotyka przyszłość lotnictwa - Dreamlinera, w przestworzach nad zatoką Puget.
To jak zobaczyć ducha w chmurach – Dreamliner dogonił w powietrzu swojego przodka Boeinga Model 40 w przestworzach nad Mount Rainier, na południe od Seattle.
W pełni odnowiony Boeing Model 40 (rocznik 1928), którego właścicielem i pilotem jest Addison Pemberton ze Spokane w stanie Waszyngton, jest jedynym samolotem tego rodzaju, którym nadal można latać, a zarazem najstarszym latającym Boeingiem na świecie. Boeing Model 40 jest nie tylko pierwszym wyprodukowanym samolotem komercyjnym, ale dzięki jego innowacyjności i wydajności Boeing Air Transport zdobył lukratywny kontrakt na obsługę trasy pocztowej Oakland-Chicago w 1927 roku. To wydarzenie sprawiło, że w ciągu dwóch lat William Boeing z menedżera swojej firmy w Seattle stał się prezesem ogólnokrajowego imperium lotniczego znanego jako United Aircraft and Transport Corporation (UATC).
Zarówno Dreamliner jak i Model 40 – technologiczni liderzy swoich czasów – reprezentują 80 lat przywództwa Boeing Commercial Airplanes, a jednocześnie dosadnie ilustrują postęp w dziedzinie projektowania samolotów. Przez 80 lat, pracownicy Boeinga wprowadzili innowacyjne technologie, które zrewolucjonizowały lotnictwo i określiły zasady projektowania wszystkich samolotów pasażerskich.
Po krótkiej przerwie w testach Dreamlinera, Główny Pilot Testowy Boeinga Mike Carriker wykonał precyzyjny manewr pierwszym 787, ZA001, tworząc szyk z Modelem 40, na wysokości ponad 3,5 kilometra, tym samym umożliwiając fotografowi Ryanowi Pembertonowi, lecącemu A36 Bonanza wykonanie niesamowitych ujęć.
„Ten manewr naprawdę był wymagający”, powiedział Carriker. „To było niesamowite uczucie zrównać się z Modelem 40 i lecieć przez wielkie, kłębiaste chmury. Oto dwupłatowiec z 1928 roku leci ramię w ramię z odrzutowcem z 2010 roku.”
http://k.wnp.pl/i/038/656/m.jpg
Na podstawie http://logistyka.wnp.pl/
bpon2 - 19-05-2010 14:36
Patrząc na 787 nie czuję emocji. Kolejny blaszak z mnóstwem LCD. Ale 40 to zupełnie inna para kaloszy:) Piękna maszyna.
Marauder - 19-05-2010 14:47
Blaszak to bym nie powiedział :-), zbyt dużo metalu to tam nie znajdziesz. Jak już to "plastykowy" samolot ;)
Tomasz Zylowski - 19-05-2010 15:51
Nie zgodzę się. Patrząc na 787 w właściwie jego zdjęcia to widzę że to będzie piękny samolot do fotografowania. Zdjęcie dołączone do artykułu rewelacyjne.
Sebastian Szatyłowicz - 19-05-2010 15:55
Ale możemy tylko pozazdrościć temu Ryanowi Pembertonowi:D
Marauder - 19-05-2010 17:10
Cytat:
Nie zgodzę się. Patrząc na 787 w właściwie jego zdjęcia to widzę że to będzie piękny samolot do fotografowania. Zdjęcie dołączone do artykułu rewelacyjne. Tomek dla mnie wygląd Dreamlinera jest naprawdę piękny. Bardzo przypomina ptaka i aż by się chciało żeby zamachał skrzydłami :-)
Co do budowy samolotu, to jest w ok. 50% zbudowany z kompozytów, więc żartobliwie można powiedzieć że "plastykowy" ;)
Jest to przełomowy samolot pod tym względem.
PanSamolocik - 19-05-2010 21:37
787 piekny jest i tyle !
bpon2 muszę stwierdzić, ze mało samolotów się na oglądałeś, już nie tylko materiał ale i sam kształt samolotu jest innowacyjny chodzi mi o przód i te piękne silniczki :-)