Fokker D1 - plany budowy repliki
kodix13 - 30-04-2010 08:26
Fokker D1 - plany budowy repliki
Witajcie, wraz ze moją grupa pasjonatów lotnictwa postanowiliśmy zbudować replike Fokkera D1 Red Baron. Niestety znalezienie planów, choćby nawet odkupienie ich od kogoś graniczy z cudem. Powstała już klatka z częścią ogonową. Czy wpadliście może kiedyś na takie rysunki, projekt , plany cokolwiek?
Interesuje mnie średnica śmigła i jego geometria. Wszystko jeszcze w powijakach.Chcemy przygotować się na 24 lipca gdzie replika będzie pokazana.Oczywiście nie będzie ona latać...
bebesky - 30-04-2010 12:54
nie wiem czy pomogą ale replikę latającą mają bracia zza południowej granicy :) :
http://www.letajicicirkus.cz/aktuality/default.aspx
PanSamolocik - 30-04-2010 17:26
zajrzyj do tematu o baronie tam tez jest pomysł zbudowania repliki w Świdnicy :-)
Jacek Waszczuk - 30-04-2010 20:04
Z dokumentacją nie powinno być kłopotu, tylko trzeba by pamiętać o dwóch rzeczach;
- kasa, bo dokumentację można zdobyć za opłatą
- wielkość, większość latających replik to kopie w skali 5:5, 5:6 itp. chodzi o to by budowany samolot dopasować do przepisów obowiązujących w danym kraju. Dlatego trzeba by zwrócić uwagę czy dokumentacja którą się kupuje jest w skali 1:1
I jako dodatek pocieszę iż nie kupi się obecnie dokumentacji pokazującej w 100% historyczną maszynę. Podstawowe elementy są bardzo dobrze rozrysowane ale sporo szczegółów należy zawsze rozrysować lub opracować osobiście i bez pewnej wprawy może być kłopot. Jak wspomniałeś dokładne profile śmigła "mission impossible" nie dostaniesz tego z rysunkiem samolotu. Bo śmigło jak silnik i sporo innych elementów (koła, sprężyny, resory, okucia itp) nie było produkowane w zakładzie montażowym lecz kupowane od poddostawców
kodix13 - 02-05-2010 13:28
:)
Udało mi się znaleźć kolejnych zapaleńców. Tak więc śmigło zostanie wykonane w orginalnej technologii :) prace ruszą w czerwcu :) Choć klatka już powstała.
kodix13 - 07-05-2010 20:26
...
może ktoś mi pomóc, szukam zakresu pracy silnika w Fokker Dr1...
kodix13 - 18-05-2010 17:01
Czy materiał o składzie(20% bawełna, 80% polyester) nadaje się na pokrycie płatów? Jeżeli tak to czym go pomalować? Farba typu chlorokałczuk zda egzamin?
Aussie - 19-05-2010 09:39
Jeśli chodzi płótno, taśmy, farby, itd., to proponuję poszperać po firmach sprzedających materiały i części lotnicze. Niestety jest tam DROGO, bo w większości materiały są certyfikowane.
W tej chwili mam przed sobą otwarty jeden katalog i np. widzę taką pozycję:
Płótno Dracon dla samolotów produkcji domowej (samolotów niecertyfikowanych) o szerokości 64 cale kosztuje $3,10 za jeden jard.
Więcej informacji można znaleźć na stronie:
http://aircraftspruce.com/
Posiadają również płótno Ceconite 100% polyestrowe do samolotów certyfikowanych z wyłączeniem konstrukcji ze sklejki.
Podobnie można poszperać na stronie:
http://www.adamsaviation.com/
Tutaj jednak nie wiem, czy mają takie materiały, bo nie mam katalogu części i nie mam teraz czasu szperać na ich stronie.
Jacek Waszczuk - 19-05-2010 18:41
W pierwszej opcji wychodzi około 20 zł za m2
kodix13 - 22-05-2010 07:47
Cytat:
W pierwszej opcji wychodzi około 20 zł za m2 No to zostaje przy opcji mojego materiału, tylko czym go pomalowć żeby mi nie zesztywniał i potem popękał?
kodix13 - 01-06-2010 09:47
Lewy - 13-06-2010 18:59
Witam szanowne grono;) Nazywam się Maciej Lewandowski mam 22 lata i jestem stolarzem.Od dziecka chodził mi po głowie pomysł z budowaniem replik i w wieku 16 lat budowałem w warsztacie ojca replikę fokkera DR1 3/4...bez planów dokumentacji itp..całą konstrukcje robiłem po swojemu (profile do suchej zabudowy itp).Byłem młody i nie posiadałem żadnej sensownej wiedzy na tema budowania maszyn.Potem rozpocząłem prace w zakładzie stolarskim gdzie dosyć dużej wiedzy o obróbce drewna
Ostatecznie zakład został sprzedany z powodu problemów rodziców i wszystko zostało na 6 lat przerwane.Sytuacja mi się zmieniła ponieważ właśnie dorobiłem się działki i zabieram się za stawianie domu i mojego "Warsztatu" w którym obudzić się ma to co zostało uśpione 6 lat temu,Przez okres pracy w
myślę o myśliwcu Nieuport 17 C1 których w polskim lotnictwie po odzyskaniu niepodległości było sześć a także co ważniejsze były w Oddziale awiacyjnym I KP (może nie konkretnie N 17 ale bebe na pewno). Ma to być replika bardzo pomniejszona (i tak już bardzo małego samolotu) .Obliczając jego wielkość brałem pod uwagę przede wszystkim to czy się do niego zmieszczę.Samolot ma bardzo prostą konstrukcje a na początek nie zabiorę się za konstrukcje wysoko budżetową. Jego długość ma mieć 4 m(!) tj tyle na ile proporcjonalnie pomniejszony mógł mnie pomieścić (samolot Dąbrowskiego D1 "Cykacz" miał 3,2 m długości). Ma to być maszyna zdolna do kołowania dlatego wstawić mam zamiar silnik 13 konny. Do lotu się nie będzie raczej nadawał z racji nie możliwości jej wyważenia (za ciężki tył) bo silnik używany w tym samolocie był stosunkowo bardzo ciężki i samolot projektowany był do takiego rozkładu mas.
To są moje początki więc staram się zacząć "coś" a w przyszłości pozbierać grupę ludzi i zająć się tym na poważnie (bardziej niż na poważnie .
Ja jestem młodym zapaleńcem który całe życie się tym interesował i trochę wiedzy zgłębił ale...brakuje mi tej wiedzy jeszcze więcej. Aby myśleć o lataniu jakimkolwiek na replikach trzeba się będzie bardzo dużo jeszcze nauczyć. Mam nadzieje ze może uda się nawiązać kontakt w celu wymiany doświadczeń tym podobnych
Jacek Waszczuk - 14-06-2010 12:53
Z tego co piszesz marzysz o budowie repliki i późniejszych lotach, to są dwa marzenia, pierwsze to budowa samolotu i tutaj sporo czasu, pracy i problemów przed tobą. Nawet kupując oryginalną dokumentację do budowy nie wszystkie elementy rozrysowane są w trzech wymiarach i wiele elementów trzeba robić samemu. A samo latania jak i na zwykłych samolotach wymaga przeszkoleniazanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
kodix13 - 30-04-2010 08:26
Fokker D1 - plany budowy repliki
Witajcie, wraz ze moją grupa pasjonatów lotnictwa postanowiliśmy zbudować replike Fokkera D1 Red Baron. Niestety znalezienie planów, choćby nawet odkupienie ich od kogoś graniczy z cudem. Powstała już klatka z częścią ogonową. Czy wpadliście może kiedyś na takie rysunki, projekt , plany cokolwiek?
Interesuje mnie średnica śmigła i jego geometria. Wszystko jeszcze w powijakach.Chcemy przygotować się na 24 lipca gdzie replika będzie pokazana.Oczywiście nie będzie ona latać...
bebesky - 30-04-2010 12:54
nie wiem czy pomogą ale replikę latającą mają bracia zza południowej granicy :) :
http://www.letajicicirkus.cz/aktuality/default.aspx
PanSamolocik - 30-04-2010 17:26
zajrzyj do tematu o baronie tam tez jest pomysł zbudowania repliki w Świdnicy :-)
Jacek Waszczuk - 30-04-2010 20:04
Z dokumentacją nie powinno być kłopotu, tylko trzeba by pamiętać o dwóch rzeczach;
- kasa, bo dokumentację można zdobyć za opłatą
- wielkość, większość latających replik to kopie w skali 5:5, 5:6 itp. chodzi o to by budowany samolot dopasować do przepisów obowiązujących w danym kraju. Dlatego trzeba by zwrócić uwagę czy dokumentacja którą się kupuje jest w skali 1:1
I jako dodatek pocieszę iż nie kupi się obecnie dokumentacji pokazującej w 100% historyczną maszynę. Podstawowe elementy są bardzo dobrze rozrysowane ale sporo szczegółów należy zawsze rozrysować lub opracować osobiście i bez pewnej wprawy może być kłopot. Jak wspomniałeś dokładne profile śmigła "mission impossible" nie dostaniesz tego z rysunkiem samolotu. Bo śmigło jak silnik i sporo innych elementów (koła, sprężyny, resory, okucia itp) nie było produkowane w zakładzie montażowym lecz kupowane od poddostawców
kodix13 - 02-05-2010 13:28
:)
Udało mi się znaleźć kolejnych zapaleńców. Tak więc śmigło zostanie wykonane w orginalnej technologii :) prace ruszą w czerwcu :) Choć klatka już powstała.
kodix13 - 07-05-2010 20:26
...
może ktoś mi pomóc, szukam zakresu pracy silnika w Fokker Dr1...
kodix13 - 18-05-2010 17:01
Czy materiał o składzie(20% bawełna, 80% polyester) nadaje się na pokrycie płatów? Jeżeli tak to czym go pomalować? Farba typu chlorokałczuk zda egzamin?
Aussie - 19-05-2010 09:39
Jeśli chodzi płótno, taśmy, farby, itd., to proponuję poszperać po firmach sprzedających materiały i części lotnicze. Niestety jest tam DROGO, bo w większości materiały są certyfikowane.
W tej chwili mam przed sobą otwarty jeden katalog i np. widzę taką pozycję:
Płótno Dracon dla samolotów produkcji domowej (samolotów niecertyfikowanych) o szerokości 64 cale kosztuje $3,10 za jeden jard.
Więcej informacji można znaleźć na stronie:
http://aircraftspruce.com/
Posiadają również płótno Ceconite 100% polyestrowe do samolotów certyfikowanych z wyłączeniem konstrukcji ze sklejki.
Podobnie można poszperać na stronie:
http://www.adamsaviation.com/
Tutaj jednak nie wiem, czy mają takie materiały, bo nie mam katalogu części i nie mam teraz czasu szperać na ich stronie.
Jacek Waszczuk - 19-05-2010 18:41
W pierwszej opcji wychodzi około 20 zł za m2
kodix13 - 22-05-2010 07:47
Cytat:
W pierwszej opcji wychodzi około 20 zł za m2 No to zostaje przy opcji mojego materiału, tylko czym go pomalowć żeby mi nie zesztywniał i potem popękał?
kodix13 - 01-06-2010 09:47
Lewy - 13-06-2010 18:59
Witam szanowne grono;) Nazywam się Maciej Lewandowski mam 22 lata i jestem stolarzem.Od dziecka chodził mi po głowie pomysł z budowaniem replik i w wieku 16 lat budowałem w warsztacie ojca replikę fokkera DR1 3/4...bez planów dokumentacji itp..całą konstrukcje robiłem po swojemu (profile do suchej zabudowy itp).Byłem młody i nie posiadałem żadnej sensownej wiedzy na tema budowania maszyn.Potem rozpocząłem prace w zakładzie stolarskim gdzie dosyć dużej wiedzy o obróbce drewna
Ostatecznie zakład został sprzedany z powodu problemów rodziców i wszystko zostało na 6 lat przerwane.Sytuacja mi się zmieniła ponieważ właśnie dorobiłem się działki i zabieram się za stawianie domu i mojego "Warsztatu" w którym obudzić się ma to co zostało uśpione 6 lat temu,Przez okres pracy w
myślę o myśliwcu Nieuport 17 C1 których w polskim lotnictwie po odzyskaniu niepodległości było sześć a także co ważniejsze były w Oddziale awiacyjnym I KP (może nie konkretnie N 17 ale bebe na pewno). Ma to być replika bardzo pomniejszona (i tak już bardzo małego samolotu) .Obliczając jego wielkość brałem pod uwagę przede wszystkim to czy się do niego zmieszczę.Samolot ma bardzo prostą konstrukcje a na początek nie zabiorę się za konstrukcje wysoko budżetową. Jego długość ma mieć 4 m(!) tj tyle na ile proporcjonalnie pomniejszony mógł mnie pomieścić (samolot Dąbrowskiego D1 "Cykacz" miał 3,2 m długości). Ma to być maszyna zdolna do kołowania dlatego wstawić mam zamiar silnik 13 konny. Do lotu się nie będzie raczej nadawał z racji nie możliwości jej wyważenia (za ciężki tył) bo silnik używany w tym samolocie był stosunkowo bardzo ciężki i samolot projektowany był do takiego rozkładu mas.
To są moje początki więc staram się zacząć "coś" a w przyszłości pozbierać grupę ludzi i zająć się tym na poważnie (bardziej niż na poważnie .
Ja jestem młodym zapaleńcem który całe życie się tym interesował i trochę wiedzy zgłębił ale...brakuje mi tej wiedzy jeszcze więcej. Aby myśleć o lataniu jakimkolwiek na replikach trzeba się będzie bardzo dużo jeszcze nauczyć. Mam nadzieje ze może uda się nawiązać kontakt w celu wymiany doświadczeń tym podobnych
Jacek Waszczuk - 14-06-2010 12:53
Z tego co piszesz marzysz o budowie repliki i późniejszych lotach, to są dwa marzenia, pierwsze to budowa samolotu i tutaj sporo czasu, pracy i problemów przed tobą. Nawet kupując oryginalną dokumentację do budowy nie wszystkie elementy rozrysowane są w trzech wymiarach i wiele elementów trzeba robić samemu. A samo latania jak i na zwykłych samolotach wymaga przeszkolenia