Przejrzyj wiadomości

ERJ dla vipów



tk_21 - 28-05-2010 17:16
ERJ dla vipów
  Gotowy jest już Embraer 175 dla polskich vip'ów :)

Jak dla mnie to całkiem ładnie wygląda :D



http://www.tvn24.pl/-1,1658343,0,1,b...wiadomosc.html

A co Wy o nim sądzicie, i jak uważacie, jaki samolot długiego zasięgu powinien kupić/leasingować polski rząd? Jak dla mnie to 747 trochę za drogi, więc może A330, A340, lub jakiś B757 (chodzi o loty transatlantyckie oraz do Azji) :)




Drzemi - 28-05-2010 17:46
Ładnie, ładnie. Ale, że TVN był przed jackowlewem? :P



voltariel - 28-05-2010 18:34
Ładnie wygląda :D Tylko ta szachowniczka...szkoda, oj szkoda ;)



jackowlew - 28-05-2010 19:06
Cytat:
Ładnie, ładnie. Ale, że TVN był przed jackowlewem? :P Bo one nie stoją na naszym terenie niestety.




PiotrasLc - 28-05-2010 20:56
No pieknie sie prezentuje , ciekawe kiedy oficjalnie zaprezentują



jackowlew - 28-05-2010 20:58
Cytat:
Tylko ta szachowniczka...szkoda, oj szkoda ;) Jej brak,bo to cywilny samolot nie wojskowy.



PanSamolocik - 28-05-2010 21:31
jak dla mnie mozna by troszke zycia wprowadzic w kolorkach



bpon2 - 28-05-2010 22:07
Powinni wymalować donalda walczącego z kaczorkiem ;) Wygląda ładnie ale bez szachownicy to już nie to samo.



Tomasz Zylowski - 28-05-2010 22:19
Jacek wiesz kiedy to ma zacząć latać ?



Sebastian Szatyłowicz - 28-05-2010 22:21
Ciekawe czy zrobili z nim coś jeszcze prócz malowania.



Marauder - 28-05-2010 22:50
Cytat:
Ciekawe czy zrobili z nim coś jeszcze prócz malowania. Pewnie zmienili wystrój wewnętrzny w przedziale pasażerskim :-)



Sebastian Szatyłowicz - 28-05-2010 22:54
Cytat:
Pewnie zmienili wystrój wewnętrzny w przedziale pasażerskim :-) Ale czy wydzielili salonkę dla vipów czy pozostali przy zwykłej kosmetyce.



voltariel - 28-05-2010 23:16
Cytat:
Jej brak,bo to cywilny samolot nie wojskowy. Wiem wiem...dlatego mówię, że szachowniczki szkoda ;)



jackowlew - 29-05-2010 06:13
Cytat:
Jacek wiesz kiedy to ma zacząć latać ? Obiecuje jak coś będe wiedział dam znać.



PanSamolocik - 31-05-2010 14:31
Cytat:
Wiem wiem...dlatego mówię, że szachowniczki szkoda ;) Na pewno zmienili deske klozetowa jak to zrobił SP prezydent w Tutkach



tk_21 - 01-06-2010 09:58
Cytat:
Ale czy wydzielili salonkę dla vipów czy pozostali przy zwykłej kosmetyce. Tak, w planach przystosowania jest wydzielenie saloniku dla VIPów, :)



tomir - 04-06-2010 16:59
Samoloty dla VIP-ów. Umowa w przyszłym tygodniu
  W przyszłym tygodniu powinna zostać podpisana umowa o wyczarterowaniu dwóch samolotów Embraer-175, które byłyby wykorzystywane do transportu najważniejszych osób w państwie - zapowiedział wiceminister obrony Marcin Idzik. Co do zakupu samolotów dla VIP-ów potrzeba decyzji: kupować większe czy mniejsze.
Ministerstwo Obrony Narodowej wyczarteruje, a nie wydzierżawi od LOT-u dwa embraery dla najważniejszych osób w państwie - dowiedział się nieoficjalnie reporter RMF FM Krzysztof Zasada. Czarter oznacza, że polskich VIP-ów będą wozić cywilne załogi - czytaj więcej.

Wiceminister Idzik zapewnił, że cała dokumentacja historii zakupu samolotów wożących najważniejsze osoby w państwie będzie w ciągu najbliższych 14 dni podana do publicznej wiadomości. Jesteśmy za jak największą jawnością - powiedział na konferencji prasowej. Jak poinformował, od 2007 r., gdy minister obrony Bogdan Klich otrzymał dokumentację potrzebną do sporządzenia warunków przetargu na samolot (Idzik podkreślił, że nie były to gotowe warunki przetargu), wszczęto konsultacje z kancelariami: prezydenta, premiera, Sejmu i Senatu, które udzielały informacji o tym, jakie samoloty są potrzebne i jakie loty miałyby być nimi wykonywane.

15 stycznia 2009 r. MON było gotowe do zakupu nowych samolotów, ale Polska odczuła skutki kryzysu światowego i budżet MON był niedofinansowany, co - z oczywistych powodów - uniemożliwiło zakup. (...) Resort podjął więc kroki do zapewnienia usługi przejściowej - tak wiceminister uzasadniał konieczność dokonania czarteru. Według niego, MON ma przygotowaną dokumentację do przetargu na cztery samoloty średnie (15 pasażerów plus załoga) i dwa samoloty duże (powyżej 60 pasażerów). Budżet resortu uniemożliwia przeprowadzenie obu przetargów jednocześnie - zaznaczył. Jak podał, czas na przeprowadzenie całej procedury MON szacuje na 6 miesięcy.

Przypomniał też, że dostawa samolotów dla VIP-ów to szczególny tryb zamówienia, więc trzeba się liczyć z tym, że na ich dostawę poczekamy 18-24 miesiące, więc minimalny termin dostawy pierwszych samolotów to 30 miesięcy.

Idzik przyznał, że do 10 kwietnia rozważano zakup samolotów średnich, ale po katastrofie w Smoleńsku trzeba też rozważyć zakup samolotów dużych. Od wyników konsultacji zależy, jakie samoloty będziemy kupować w pierwszej kolejności - powiedział.

Koncepcja "zagospodarowania" dwóch samolotów brazylijskiej produkcji Embraer-175 - zamówionych przez PLL LOT, a wobec kryzysu niepotrzebnych przewoźnikowi - pojawiła się latem ubiegłego roku. Początkowo mówiono o leasingu maszyn, potem o dzierżawie; ostatecznie zdecydowano się na ich wyczarterowanie.

Idzik informował pod koniec kwietnia, że umowa dotycząca samolotów będzie zawarta na minimum dwa lata. Samoloty będą stale do dyspozycji najważniejszych osób w państwie; będą pilotowane przez załogi LOT-owskie. Samolot będzie własnością LOT-u, (...) będzie tylko przemalowany i dostosowany do potrzeb VIP-owskich - wyjaśniał wtedy wiceminister.

Po katastrofie samolotu TU-154M pod Smoleńskiem formalnie na stanie "specpułku" jest osiem maszyn: jeden Tupolew, cztery Jaki-40, trzy M-28 Bryza, a także 12 śmigłowców: sześć Mi-8, pięć W-3 Sokół i jeden Bell 412 hp. Nie wszystkie z nich mogą latać z VIP-ami, a część - która jest do tego przygotowana - została czasowo "uziemiona" m.in. z powodu remontów lub usterek.

Drugi z rządowych samolotów TU-154 do lipca będzie w zakładzie remontowym w Samarze w Rosji na obowiązkowym, generalnym przeglądzie, który maszyna musi przejść co pięć lat. Samolot jest tam modernizowany do takiego poziomu, do jakiego w grudniu ubiegłego roku został zmodernizowany samolot, który uległ katastrofie pod Smoleńskiem - czyli teoretycznie także mógłby przewozić najważniejsze osoby w państwie.

Idzik powiedział, że nie sądzi, aby się na to zdecydowano. Samolot mógłby służyć do transportu naszych żołnierzy do Afganistanu albo zostałby przekazany Agencji Mienia Wojskowego na sprzedaż. Myślę, że dziś nikt nie jest w stanie udzielić odpowiedzi, co zrobimy z tym samolotem - zastrzegł.
źródło:fakty.interia.pl



pegaz - 04-06-2010 17:19
Przepraszam, że tak bezceremonialnie - śledzę forum 'pasywnie' od dobrego roku, a że żaden ze mnie ekspert lub spotter, to nie bardzo miałem powód się wymądrzać.

Przyznam, że podoba mi się flota embraera, w wydaniach executive wydają się całkiem fajnymi samolotami. Teoretyzując, co byście powiedzieli na vip-flotę w takim składzie:
- 3x legacy 450 (lub phenom 300) - dla europejskich podróży rządowych - spotkania ministrów, itp
- 1x legacy 650 - dla ministrów, na loty międzykontynentalne, zasięg mają zdaje się wystarczający
- 2x lineage 1000 - dla podróży prezydenta i premiera lub reprezentacyjnych pdróży rządowych (zasięg również pozwalający na loty międzykontynentalne)

Przyznam, że nie do końca rozumiem, czemu embraery nie cieszą się zbyt dobrą prasą (mam na myśli powody merytoryczne, nie polityczne).



tomir - 05-06-2010 14:45
Nowy samolot polskich VIP-ów już na płycie Okęcia
  Nowy samolot polskich VIP-ów już na płycie Okęcia
Biało-czerwony Embraer stoi gotowy do lotu na Okęciu
Nowy samolot dla polskich VIP-ów, czyli jeden z wyczarterowanych of LOT-u Embraerów 175, już w nowych, rządowych barwach. Maszyna opuściła już hangar i można ją było dostrzec na płycie Okęcia.
SP-LIG (Sierra Papa - Lima India Golf) - takie będą znaki rejestracyjne rządowej maszyny.



Bez szachownicy, czyli w cywilu
Nowe zdjęcia wyraźnie potwierdzają, że Embraer nie ma namalowanej na stateczniku pionowym szachownicy, która oznaczałaby przynależność samolotu do lotnictwa wojskowego. Czarterowane od LOT-u maszyny dla VIP-ów będą więc maszynami cywilnymi, obsługiwanymi przez mechaników narodowego przewoźnika.

Oznacza to też, że za ich sterami zasiądą piloci cywilni, a nie tak jak dotychczas w samolotach rządowych, piloci wojskowi.
za tvn24.pl



jackowlew - 05-06-2010 16:43
Widać że TVN nie śledzi forum i innej strony bo tu i tam dawno juz fotki embriona są.



voltariel - 05-06-2010 17:36
Cytat:
Widać że TVN nie śledzi forum i innej strony bo tu i tam dawno juz fotki embriona są. Mało tego, nie znają miejscówek spotterskich na EPWA. Puścili pierwszego lepszego fotografa i zrobił taką syfiastą fotę, że aż głowa boli :mrgreen:



tk_21 - 09-06-2010 06:24
Cytat:
Ministerstwo Obrony Narodowej i EuroLOT podpisały umowę w sprawie czarteru dwóch samolotów Embraer 175 dla najważniejszych osób w państwie. Maszyny, na mocy porozumienia, będą pilotowane i obsługiwane przez pilotów i personel pokładowy LOT-u.
Maszyny będą pomalowane na kolory biały i czerwony, z napisem "Rzeczpospolita Polska" po jednej stronie i "Republic of Poland" po drugiej. Umowa została podpisana do końca 2013 roku, z możliwością jej skrócenia lub wydłużenia. Obie maszyny pozostają do pełnej dyspozycji oraz do wyłącznego użytku VIP-ów. - Loty czarterowe będą wykonywali piloci latający zarówno w EuroLOT, jak i w PLL LOT - tłumaczył prezes PLL Lot, Sebastian Mikosz.
Embraerem daleko nie zalecimy

Dwa Embraery 175 wypożyczone od LOT-u będą nowymi samolotami polskich... czytaj więcej »

Czarter, nie leasing

Embraer 175 to nowoczesny samolot pasażerski, o napędzie odrzutowym, wyposażony m.in. w najnowsze urządzenia radio-nawigacyjne i spełniający najwyższe wymagania także w zakresie komfortu podróży. Może nim lecieć 82 pasażerów. Zasięg maszyny to - w zależności od obciążenia - do 3,500 km.

Koncepcja "zagospodarowania" dwóch samolotów brazylijskiej produkcji Embraer-175 - zamówionych przez PLL LOT, a wobec kryzysu, niepotrzebnych przewoźnikowi - pojawiła się latem ubiegłego roku. Początkowo mówiono o leasingu maszyn, potem o dzierżawie. Skończyło się czarterem.
VIP-y za miesiąc przesiądą się do nowych samolotów

W ciągu miesiąca samoloty LOT-u będą wozić naszych VIP-ów - zapowiedział... czytaj więcej »

Przetrzebiony pułk

Po katastrofie samolotu Tu-154M pod Smoleńskiem 36. Specjalny Pułk Lotnictwa Transportowego formalnie ma na stanie specpułku osiem samolotów: jednego tupolewa, cztery Jaki-40, trzy M-28 Bryza, a także 12 śmigłowców: sześć Mi-8, pięć W-3 Sokół i jeden Bell 412 hp.

Nie wszystkie z tych maszyn mogą jednak latać z VIP-ami, a część - która jest do tego przygotowana - została czasowo "uziemiona" m.in. z powodu remontów lub usterek. Np. drugi tupolew jest w zakładzie remontowym w Samarze na obowiązkowym, generalnym przeglądzie, który każda maszyna musi przejść co pięć lat; jego powrót planowany jest na 22 lipca. Okres użytkowania maszyn Jak-40 mija zaś w 2012 roku i MON nie przewiduje przedłużenia go.
za tvn24.pl



jackowlew - 09-06-2010 07:33
Właśnie uwieczniłem na zdjeciach pierwsze historyczne kołowanie z Vipem na pokładzie.Jak będzie kogoś interesowało fotki wieczorem.



DZiku - 09-06-2010 09:00
czekamy z niecierpliwością :D



Damianoo7 - 09-06-2010 10:41
Tusk poleciał Embraerem
  PREMIER Z MINISTRAMI LECI DO BRUKSELI

Rządowa delegacja po raz pierwszy poleciała nowym samolotem dla polskich VIP-ów. Jak powiedziała tvn24.pl Agata Grynkiewicz, asystentka rzecznika rządu Pawła Grasia, o godz. 8:00 Embraer w biało-czerwonych barwach bez problemów wyleciał z warszawskiego Okęcia do Brukseli. Po godz. 10 rozpoczęła się oficjalna część wizyty premiera oraz większości ministrów.
Na płycie Okęcia, gdzie rządowy Embraer ERJ-175 był przygotowywany do lotu, znaleźli się również nasi internauci. Natychmiast przesłali nam zdjęcia na platformę Kontakt TVN24.

Jak wcześniej informował rzecznik rządu Paweł Graś, delegacja miała do Brukseli odlecieć oddzielnymi Jakami-40 oraz lotami rejsowymi. Potem okazało się jednak, że do Brukseli poleci nowy Embraer.

Embraera wyczarterował polskim władzom LOT. Samolot, którym leciała polska delegacja, ma 82 miejsca dla pasażerów. Kilka pierwszych rzędów foteli oddzielonych jest od reszty kotarą z materiału - to miejsca dla VIP-ów. Jak na razie nie ma jeszcze w samolocie saloników dla VIP. - Ponieważ umowę podpisaliśmy dopiero wczoraj, w ciągu sześciu miesięcy dokonamy niezbędnych przeróbek w środku - zapewniał prezes LOT Sebastian Mikosz.

Plan wizyty

O godz. 10.30 Tusk spotka się z przewodniczącym Rady Europejskiej Hermanem Van Rompuyem.

Oficjalna wizyta w Komisji Europejskiej rozpocznie się o godzinie 11.30 od dwustronnego spotkania Tuska z przewodniczącym Komisji Europejskiej Jose Manuelem Barroso.

O godz. 12 członkowie polskiego rządu wezmą udział w cotygodniowym kolegium komisarzy, a na godz. 13 zaplanowano wspólny obiad.

- Po raz pierwszy będziemy mieć wizytę w KE o takim rozmiarze i tak wcześnie, by przygotować polską prezydencję w UE (w drugiej połowie 2011 roku - przyp. red.) - mówiła we wtorek główna rzeczniczka Komisji Europejskiej Pia Ahrenkilde Hansen. Wskazała, że rozmowy będą dotyczyć priorytetów polskiej prezydencji w UE, podczas której wiele negocjacji unijnych będzie wchodziło w decydującą fazę. Wymieniła m.in. pogłębienie rynku wewnętrznego, bezpieczeństwo energetyczne oraz nowy wieloletni budżet UE po 2013 roku.

Także polscy dyplomaci w Brukseli podkreślają, że premierowi Tuskowi w rozmowach w KE będzie towarzyszyć niemal cały rząd, "około 70 proc.", w tym minister finansów Jacek Rostowski oraz minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski. Ci ostatni mają obok Tuska zabrać głos podczas cotygodniowego posiedzenia kolegium komisarzy.

O powodzi

- Premier Tusk będzie rozmawiał (z Barroso) o tym, w jaki sposób Komisja może pomóc Polsce w walce ze skutkami powodzi - mówił we wtorek minister ds. europejskich Mikołaj Dowgielewicz. - Chodzi o pomoc publiczną, którą Komisja musi zaakceptować, aby można było program (pomocowy) uruchomić. Oczekujemy ze strony Komisji jak największej dobrej woli w tym zakresie - poinformował.

Dowgielewicz powiedział, że to spotkanie będzie także dobrą okazją do dyskusji między całym kolegium komisarzy a członkami polskiego rządu na tematy strategiczne, jak np.: przyszłość polityki energetycznej, budżetu europejskiego.
Unia czy euroland?

Innym tematem rozmów będzie także koordynacja gospodarcza w ramach Unii Europejskiej. Wśród polskich postulatów - jak mówił - znajdzie się zapis, by współpraca gospodarcza odbywała się w gronie 27 krajów. - Nie ma żadnych powodów, by odbywała się tylko wśród krajów strefy euro. Nie można dzielić Europy na dwie klasy członkostwa - dodał. Jego zdaniem, Polska, Wielka Brytania, Szwecja, to gospodarki ważne dla UE i trudno sobie wyobrazić, aby dyskusja o strategii gospodarczej odbywała się bez nich.

Jeszcze przed południem Tusk spotka się również przewodniczącym Rady Europejskiej Hermanem Van Rompuyem. Premier - jak mówił Dowgielewicz - prawdopodobnie przekaże mu gotowy kalendarz polskiej prezydencji. Dodał, że uszczegółowienia wymagają jeszcze terminy posiedzenia Rady Europejskiej.

Powrót delegacji rządowej do kraju planowany jest późnym popołudniem.

tvn24.pl



GrzechuG - 09-06-2010 20:23
http://fakty.interia.pl/galerie/pols...,1278556,1,269



PanSamolocik - 10-06-2010 17:27
Cytat:
Właśnie uwieczniłem na zdjeciach pierwsze historyczne kołowanie z Vipem na pokładzie.Jak będzie kogoś interesowało fotki wieczorem. nie długo zacznie pisać oprócz "wiecie gdzie" - "wiecie kiedy" :-)



jackowlew - 10-06-2010 18:37
Cytat:
nie długo zacznie pisać oprócz "wiecie gdzie" - "wiecie kiedy" :-) :):):)



tk_21 - 11-06-2010 18:45
Wnętrze:




bpon2 - 07-07-2010 16:36
Wczoraj oglądając zmienników zobaczyłem tego ptaszka. Pod pasami na wysokości kabiny jest napis LOT. Malowanie jakby vipowskie. Wiecie coś więcej o tych maszynach? Od kiedy wojsko woziło vipów?
Fota słaba;)




jackowlew - 07-07-2010 16:58
Cytat:
Pod pasami na wysokości kabiny jest napis LOT. Malowanie jakby vipowskie. Wiecie coś więcej o tych maszynach? Od kiedy wojsko woziło vipów? Wojsko wozi Vipy od 1946roku.To nie jest malowanie jakieś tam vipowskie ani wojskowe bo w tamtych czasacj jak nagrywali ten serial to malowanie tych wojskowych samolotów było szaro niebieskie.Jak dobrze pamiętam a pamięć mnie zawodzi bo swoje lata ma to 4 sztuki były w barwach lotowskich.



bpon2 - 07-07-2010 17:08
Czyli jest to maszyna w jakimś "okazyjnym" malowaniu?



jackowlew - 07-07-2010 17:10
Cytat:
Czyli jest to maszyna w jakimś "okazyjnym" malowaniu? Dwa sztuki Jaków miał instytut lotnicta być możę to jeden z nich.



bpon2 - 07-07-2010 18:12
Dzięki Jacek, chwilkę pogrzebałem i jest:)




jackowlew - 07-07-2010 18:16
Cytat:
Dzięki Jacek, chwilkę pogrzebałem i jest:) jednak pamięć mnie nie zawodzi a jak bym chwile pomyślał to przypomni mi się że albo w 90 lub 91 roku latałem ostatnim egzemplażem ich Jaczka i był cały biały.



bpon2 - 07-07-2010 19:26
No to jeszcze wspomniane malowania.






jackowlew - 07-07-2010 19:33
Cytat:

No i pamietam jeszcze.Wiele razy oglądałem to zdjęcie i zastanawiam sie czy aby to nie ja grzebie coś tam bo kojarze taką sytuacje ale moge się mylić.



PanSamolocik - 07-07-2010 22:03
calkiem fajne malowanka :-)



voltariel - 07-07-2010 22:42
Cytat:
No i pamietam jeszcze.Wiele razy oglądałem to zdjęcie i zastanawiam sie czy aby to nie ja grzebie coś tam bo kojarze taką sytuacje ale moge się mylić. A wiesz Jacku, że to możesz być Ty. Całkiem podobna sylwetka ;)



Sebastian Szatyłowicz - 07-07-2010 22:43
Cytat:
No i pamietam jeszcze.Wiele razy oglądałem to zdjęcie i zastanawiam sie czy aby to nie ja grzebie coś tam bo kojarze taką sytuacje ale moge się mylić. Jacek to nie jest możliwe. Ta fotka musiała być robiona parę ładnych lat temu. Ludzie tyle nie żyją:D



jackowlew - 08-07-2010 06:37
Cytat:
Jacek to nie jest możliwe. Ta fotka musiała być robiona parę ładnych lat temu. Ludzie tyle nie żyją:D A jednak:)



PanSamolocik - 08-07-2010 11:08
Cytat:
A jednak:) konserwanty w art spozywczych ...



jackowlew - 08-07-2010 13:01
Cytat:
konserwanty w art spozywczych ... Już nie przesadzaj;) aż tak to nie:)



bpon2 - 08-07-2010 15:09
Tak czy siak, malowania ciekawe. Szczerze to nie byłem świadomy, że takie były. Chwała Jackowi, że jeszcze pamięta:D
Ktoś na odpowiednim stanowisku powinien błysnąć fantazją i jedną nową maszynę wymalować w te barwy, byłoby to coś.



Sebastian Szatyłowicz - 08-07-2010 15:13
Cytat:
Ktoś na odpowiednim stanowisku powinien błysnąć fantazją i jedną nową maszynę wymalować w te barwy, byłoby to coś. W sumie pełnoletnie maszyny powinny występować w malowaniu Retro:D



bpon2 - 08-07-2010 16:45
Oczywiście, możemy sobie pomarzyć. Co do malowań to chętnie zobaczyłbym maszynę LOT-u wymalowaną na okazję rocznicy grunwaldzkiej, jakiś fragment obrazu Matejki, to dopiero byłby czad:D Możemy pomarzyć:confused:



PanSamolocik - 08-07-2010 17:26
Cytat:
Oczywiście, możemy sobie pomarzyć. Co do malowań to chętnie zobaczyłbym maszynę LOT-u wymalowaną na okazję rocznicy grunwaldzkiej, jakiś fragment obrazu Matejki, to dopiero byłby czad:D Możemy pomarzyć:confused: Od czego jest PS hehe :-)



bpon2 - 08-07-2010 17:43
Wyobrażacie sobie coś takiego na grubym benku?:) Ten wytrzeszcz gałek ludzi którzy by go zobaczyli:D





PanSamolocik - 08-07-2010 17:53
jednak to nie od nas zalezy ...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reyes.pev.pl