Przejrzyj wiadomości

epwa birds activity'



Nie zarejestrowany - 17-06-2010 19:12
epwa birds activity'
  Witam wszystkich

Ktoś ma może informacje co się stało że starty są z progu 29? (Tak to przynajmniej ode mnie wygląda) Zauważyłem to ok 17:00 i tak jest do teraz. Muszę przyznać, że jak od paru miesięcy śledzę EPWA to jeszcze czegoś takiego nie widziałem. ATIS podaje różne niezrozumiałe dla mnie informacje, ale jest coś takiego jak "caution: birds activity" :) Czy to o to chodzi?




voltariel - 17-06-2010 19:18
Starty z 29 są zawsze, jeśli wieje ze wschodu :P Nie widzę w tym nic dziwnego.
A 'birds activity' jest zawsze w ATISie.



Nie zarejestrowany - 17-06-2010 19:25
Aha, rozumiem, po prostu od dłuższego czasu nie widziałem takiego "czegoś". A z kolei, birds activity też słyszę po raz pierwszy, ale widzę że wszystko OK :)



jackowlew - 17-06-2010 19:26
Cytat:
Starty z 29 są zawsze, jeśli wieje ze wschodu :P Nie widzę w tym nic dziwnego. Dokładnie.




voltariel - 17-06-2010 20:28
Pomijając oczywiście większe maszyny (np. nasze transatlantyki), które startują zawsze z dłuższego pasa 15/33, w zależności od kierunku wiatru :)



Nie zarejestrowany - 17-06-2010 20:38
Dobra, dobra ;P
Nie chcę wprowadzać w błąd ale _wydaje mi_ się że podczas gdy wszystkie szły z 29 znalazła się jakaś atr' ka która poszła z 33. Mozliwe to?
A przy okazji - już kilka razy widziałem gdy w czasie normalnych lądowań na 33 kilka maszyn podchodziło na kierunku 00 i baaardzo nisko. Ostatnio chyba jakis bombardier SASa (swoją drogą piekny sprzęcik)



voltariel - 17-06-2010 21:22
Cytat:
Dobra, dobra ;P
Nie chcę wprowadzać w błąd ale _wydaje mi_ się że podczas gdy wszystkie szły z 29 znalazła się jakaś atr' ka która poszła z 33. Mozliwe to?
A przy okazji - już kilka razy widziałem gdy w czasie normalnych lądowań na 33 kilka maszyn podchodziło na kierunku 00 i baaardzo nisko. Ostatnio chyba jakis bombardier SASa (swoją drogą piekny sprzęcik)
Mogła pójść z 33. Jeśli chwilowo wiatr wiał centralnie w osi 330 stopni, to czemu nie :)



lukwis31 - 17-06-2010 22:06
Z tego co widziałem dzisiaj, a byłem na Służewiu, to starty były z 11, czyli w stronę Ursynowa (a przynajmniej między godziną 17 a 20).



Nie zarejestrowany - 17-06-2010 22:58
No właśnie. Ale bardziej mnie ciekawi ;) to co pisałem o podejściach na kierunku 00. Jaka może być tego przyczyna? Oczywiście mowa o liniowych, bo awionetki to chyba nic specjalnego.



Drzemi - 17-06-2010 23:35
Nie ma kierunku 00.



voltariel - 17-06-2010 23:46
Cytat:
Nie ma kierunku 00. Może Koledze chodzi o 000, czyli 360? :P



Nie zarejestrowany - 17-06-2010 23:59
Heh, oczywiście nie mówię o pasie na kierunku 00(0) ale o takim kierunku zbliżania na pas 33. Zaobserwowane wielokrotnie, nie kłamię :) Aha, mowa o Mysiadle, więc już całkiem blisko lotniska.



Drzemi - 18-06-2010 09:28
Tak czy inaczej jest kurs 360, a nie 000. Pas ma kierunek 33, czyli 330 (około, bo tak na prawdę to chyba 328 jest kurs pasa). ILS-a można przechwytywać pod kątem max. 45 stopni, a często daje się 20-30 żeby nie był zbyt gwałtowny skręt. Więc kurs północny jest jak najbardziej normalny. Nie ma sensu dawać 330 bo pójdzie równolegle jeśli nei przetnie localizera.



Nie zarejestrowany - 18-06-2010 12:15
Dzięki piękne za info. A z kierunkami to myślałem, że jest tak jak np. w astronomii, gdzie azymut północy to właśnie 0 stopni (ale raczej nie 360, mimo że w praktyce to jest to samo ;))
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • reyes.pev.pl