dzisiejszy test z polaka..
'.' Major '.' - 22-04-2008 23:35
dzisiejszy test z polaka..
a wiec w temacie margotha podawaliscie linki do stronek na ktorych mozna sprawdzic ile mozna miec pkt..lecz mi sie nie chce wlaczyc zadna z tych stron w programie..wiec jesli ktos moze niech napisz mi jakie byly dobre odpowiedzi z zamknietej czesci.. np w taki sposob
1.a
2.c
itd
Elvan - 23-04-2008 06:35
Jak wszyscy (no dobra ... nie wszyscy) wiemy, od lat OKE robi 3 wersje testów. Pytania są w tej samej kolejności, ale odpowiedzi są wymieszane. Więc np. u Ciebie poprawną odpowiedzią było B a u kumpla za tobą będzie C.
Viki - 23-04-2008 07:18
Zadanie 1. (0-1)
Według autora tekstu młody człowiek, rozwiązując swoje problemy, zazwyczaj szuka wsparcia u
A. rodziców.
B. rówieśników.
C. psychologów.
D. wychowawców.
Zadanie 2. (0-1)
Postawę dorastającej młodzieży wobec świata doro-słych cechuje
wyszukać informacje we fragmencie tekstu
(zadanie do tekstu I)
A. wyrachowanie.
B. obojętność.
C. krytycyzm.
D. ugodowość.
Zadanie 3. (0-1)
Według młodych ludzi światu dorosłych brakuje
A. szczerości.
B. przedsiębiorczości.
C. wierności w przyjaźni.
D. odpowiedzialności za swoje czyny.
Zadanie 4. (0-1)
Na które pytanie dorastający człowiek chce znaleźć odpowiedź?
A. Jak pozostać dzieckiem?
B. Kiedy stanę się dorosłym?
C. Czym jest szczęście?
D. Kim jestem wobec innych?
Zadanie 5. (0-1)
O powinnościach dorosłych wobec młodzieży autor mówi w akapicie
A. pierwszym.
B. drugim.
C. trzecim.
D. czwartym.
Zadanie 6. (0-1)
Zdaniem autora tekstu dorastanie może stać się okresem szansy, a nie tylko zagrożenia, jeśli dorośli
A. przestaną interesować się problemami młodzieży.
B. narzucą młodzieży własne wzorce postępowania.
C. zdadzą sobie sprawę z problemów młodzieży.
D. staną się surowymi sędziami młodzieży.
Zadanie 7. (0-1)
Gall pisze o Bolesławie Marsowe chłopię, aby pod-kreślić jego
A. wyniosłość.
B. ostrożność.
C. dorosłość.
D. waleczność.
Zadanie 8. (0-1)
Z jakiej dynastii wywodził się Bolesław Krzywo-usty?
A. Jagiellonów.
B. Wazów.
C. Piastów.
D. Sasów.
Zadanie 9. (0-1)
W okresie dorastania Bolesław zapowiadał się na znakomitego
A. stratega.
B. sędziego.
C. dyplomatę.
D. podróżnika.
Zadanie 10. (0-1)
Stwierdzenie Galla: wiekiem chłopię, lecz zacnością starzec oznacza, że Bolesław był
A. młody, więc niedojrzały.
B. młody, ale godny szacunku.
C. młody, więc szczery.
D. młody, ale zgorzkniały.
Zadanie 11. (0-1).
Co było następstwem wypraw Bolesława przeciwko Pomorzanom?
A. Gniew króla.
B. Bunt możnych.
C. Uznanie ojca.
D. Hołd rycerzy.
Zadanie 12. (0-1)
Gall opowiada o czynach młodego Bolesława
A. z uznaniem.
B. z dystansem.
C. z ironią.
D. z humorem.
Zadanie 13. (0-1)
Dorastanie Bolesława Krzywoustego przypadło na przełom wieków
wyszukać informacje w tekście
(zadanie do tekstu II)
A. X i XI.
B. XI i XII.
C. XII i XIII.
D. XIII i XIV.
Zadanie 14. (0-1)
Słowo giermek oznaczało w średniowieczu
A. młodego rycerza, który uczestniczył w wyprawie wojennej u boku króla lub księcia.
B. młodzieńca o wybitnych zdolnościach, który za-powiadał się na znakomitego polityka.
C. młodego rycerza, który walcząc u boku króla, sto-sował się do prawa wojennego.
D. młodzieńca, który pełniąc służbę przy rycerzu, przygotowywał się do stanu rycerskiego.
Zadanie 15. (0-1)
Według bohaterki tekstu III o dorosłości świadczy
A. możliwość otrzymania dokumentu tożsamości.
B. uświadomienie sobie istniejących ograniczeń.
C. osiągnięcie dojrzałości fizycznej.
D. pozwalanie sobie na wszystko.
Zadanie 16. (0-1)
Narratorem w tekście III jest
A. mama Kujonka.
B. siostra Kujonka.
C. sam Kujonek.
D. Marta Fox.
Zadanie 17. (0-1)
Użyty przez bohaterkę tekstu III wyraz mamidło w kontekście ostatniego zdania wskazuje na
A. czułość.
B. gniew.
C. niechęć.
D. podziw.
Zadanie 18. (0-1)
Jak zmieniła się bohaterka tekstu III podczas nie-obecności matki?
A. Przeszła na wegetarianizm.
B. Stała się bałaganiarą.
C. Nauczyła się odpowiedzialności.
D. Polubiła samotność.
Zadanie 19. (0-1)
W miarę upływu czasu bohaterka tekstu III zaczy-na się bać
A. matczynych pouczeń.
B. mazgajstwa.
C. babcinej krytyki.
D. dorosłości.
Zadanie 20. (0-1)
W którym zdaniu z tekstu III zawarto przypusz-czenie?
A. Coś mi się wydaje, że trudno mi będzie wytłuma-czyć to moje nowe myślenie.
B. I jak tak sobie leżałam w łóżku, to strasznie mi się płakać chciało nad sobą.
C. Mogłam chodzić samopas i robić wszystko, co za-kazane i co najlepiej smakuje.
D. I wtedy zrozumiałam, że jestem dorosła albo – jak mówi babcia Gienia – odpowiedzialna.
Pozdrawiam:)zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
'.' Major '.' - 22-04-2008 23:35
dzisiejszy test z polaka..
a wiec w temacie margotha podawaliscie linki do stronek na ktorych mozna sprawdzic ile mozna miec pkt..lecz mi sie nie chce wlaczyc zadna z tych stron w programie..wiec jesli ktos moze niech napisz mi jakie byly dobre odpowiedzi z zamknietej czesci.. np w taki sposob
1.a
2.c
itd
Elvan - 23-04-2008 06:35
Jak wszyscy (no dobra ... nie wszyscy) wiemy, od lat OKE robi 3 wersje testów. Pytania są w tej samej kolejności, ale odpowiedzi są wymieszane. Więc np. u Ciebie poprawną odpowiedzią było B a u kumpla za tobą będzie C.
Viki - 23-04-2008 07:18
Zadanie 1. (0-1)
Według autora tekstu młody człowiek, rozwiązując swoje problemy, zazwyczaj szuka wsparcia u
A. rodziców.
B. rówieśników.
C. psychologów.
D. wychowawców.
Zadanie 2. (0-1)
Postawę dorastającej młodzieży wobec świata doro-słych cechuje
wyszukać informacje we fragmencie tekstu
(zadanie do tekstu I)
A. wyrachowanie.
B. obojętność.
C. krytycyzm.
D. ugodowość.
Zadanie 3. (0-1)
Według młodych ludzi światu dorosłych brakuje
A. szczerości.
B. przedsiębiorczości.
C. wierności w przyjaźni.
D. odpowiedzialności za swoje czyny.
Zadanie 4. (0-1)
Na które pytanie dorastający człowiek chce znaleźć odpowiedź?
A. Jak pozostać dzieckiem?
B. Kiedy stanę się dorosłym?
C. Czym jest szczęście?
D. Kim jestem wobec innych?
Zadanie 5. (0-1)
O powinnościach dorosłych wobec młodzieży autor mówi w akapicie
A. pierwszym.
B. drugim.
C. trzecim.
D. czwartym.
Zadanie 6. (0-1)
Zdaniem autora tekstu dorastanie może stać się okresem szansy, a nie tylko zagrożenia, jeśli dorośli
A. przestaną interesować się problemami młodzieży.
B. narzucą młodzieży własne wzorce postępowania.
C. zdadzą sobie sprawę z problemów młodzieży.
D. staną się surowymi sędziami młodzieży.
Zadanie 7. (0-1)
Gall pisze o Bolesławie Marsowe chłopię, aby pod-kreślić jego
A. wyniosłość.
B. ostrożność.
C. dorosłość.
D. waleczność.
Zadanie 8. (0-1)
Z jakiej dynastii wywodził się Bolesław Krzywo-usty?
A. Jagiellonów.
B. Wazów.
C. Piastów.
D. Sasów.
Zadanie 9. (0-1)
W okresie dorastania Bolesław zapowiadał się na znakomitego
A. stratega.
B. sędziego.
C. dyplomatę.
D. podróżnika.
Zadanie 10. (0-1)
Stwierdzenie Galla: wiekiem chłopię, lecz zacnością starzec oznacza, że Bolesław był
A. młody, więc niedojrzały.
B. młody, ale godny szacunku.
C. młody, więc szczery.
D. młody, ale zgorzkniały.
Zadanie 11. (0-1).
Co było następstwem wypraw Bolesława przeciwko Pomorzanom?
A. Gniew króla.
B. Bunt możnych.
C. Uznanie ojca.
D. Hołd rycerzy.
Zadanie 12. (0-1)
Gall opowiada o czynach młodego Bolesława
A. z uznaniem.
B. z dystansem.
C. z ironią.
D. z humorem.
Zadanie 13. (0-1)
Dorastanie Bolesława Krzywoustego przypadło na przełom wieków
wyszukać informacje w tekście
(zadanie do tekstu II)
A. X i XI.
B. XI i XII.
C. XII i XIII.
D. XIII i XIV.
Zadanie 14. (0-1)
Słowo giermek oznaczało w średniowieczu
A. młodego rycerza, który uczestniczył w wyprawie wojennej u boku króla lub księcia.
B. młodzieńca o wybitnych zdolnościach, który za-powiadał się na znakomitego polityka.
C. młodego rycerza, który walcząc u boku króla, sto-sował się do prawa wojennego.
D. młodzieńca, który pełniąc służbę przy rycerzu, przygotowywał się do stanu rycerskiego.
Zadanie 15. (0-1)
Według bohaterki tekstu III o dorosłości świadczy
A. możliwość otrzymania dokumentu tożsamości.
B. uświadomienie sobie istniejących ograniczeń.
C. osiągnięcie dojrzałości fizycznej.
D. pozwalanie sobie na wszystko.
Zadanie 16. (0-1)
Narratorem w tekście III jest
A. mama Kujonka.
B. siostra Kujonka.
C. sam Kujonek.
D. Marta Fox.
Zadanie 17. (0-1)
Użyty przez bohaterkę tekstu III wyraz mamidło w kontekście ostatniego zdania wskazuje na
A. czułość.
B. gniew.
C. niechęć.
D. podziw.
Zadanie 18. (0-1)
Jak zmieniła się bohaterka tekstu III podczas nie-obecności matki?
A. Przeszła na wegetarianizm.
B. Stała się bałaganiarą.
C. Nauczyła się odpowiedzialności.
D. Polubiła samotność.
Zadanie 19. (0-1)
W miarę upływu czasu bohaterka tekstu III zaczy-na się bać
A. matczynych pouczeń.
B. mazgajstwa.
C. babcinej krytyki.
D. dorosłości.
Zadanie 20. (0-1)
W którym zdaniu z tekstu III zawarto przypusz-czenie?
A. Coś mi się wydaje, że trudno mi będzie wytłuma-czyć to moje nowe myślenie.
B. I jak tak sobie leżałam w łóżku, to strasznie mi się płakać chciało nad sobą.
C. Mogłam chodzić samopas i robić wszystko, co za-kazane i co najlepiej smakuje.
D. I wtedy zrozumiałam, że jestem dorosła albo – jak mówi babcia Gienia – odpowiedzialna.
Pozdrawiam:)