Dwaj amerykańscy senatorowie skrytykowali zakupy rosyjskich śmigłowców Mi-17 dla wojsk afgańskich.
marianello - 22-06-2010 11:32
Dwaj amerykańscy senatorowie skrytykowali zakupy rosyjskich śmigłowców Mi-17 dla wojsk afgańskich.
za altair.h2.pl
http://www.altair.com.pl/start-4688
Cytat:
Dwaj amerykańscy senatorowie skrytykowali zakupy rosyjskich śmigłowców Mi-17 dla wojsk afgańskich. Zaproponowali sprzedaż własnych maszyn lub przeprowadzenie przetargu.
Mi-17 przed desantem przewożonych żołnierzy sił specjalnych. Śmigłowce tego typu są jedynymi, na których mogą latać – bez dodatkowego przeszkolenia – afgańscy piloci / Zdjęcie: DO USA
Republikanin Richard Shelby i demokrata Chrostopher Dodd rozpoczęli wspólnie walkę z Pentagonem, odnośnie zakupów rosyjskich śmigłowców rodziny Mi-17 dla wojsk lotniczych Afganistanu.
Do tej pory amerykańscy podatnicy wydali 648 mln USD na zakup lub remont łącznie 31 maszyn tego typu. Shelby i Dodd twierdzą, że cały program charakteryzuje się m.in. znacznym przekroczeniem kosztów i opóźnieniami dostaw.
Pentagon zamierza zakupić do 2015 łącznie 58 śmigłowców rodziny Mi-17. Część z nich została już dostarczona. Senatorowie chcą, by departament obrony ponownie przeanalizował założenia tego programu. Wezwali, by resort kupował produkty własnego przemysłu.
Propozycja spotkała się jednak ze sprzeciwem władz wojskowych. Powołując się na dowódców afgańskiego lotnictwa, stwierdzono, że rosyjskie śmigłowce są optymalnym rozwiązaniem dla wojsk lotniczych azjatyckiego państwa.
Pierwszym powodem jest fakt, że Mi-8/17 dobrze sprawdzają się w trudnych, miejscowych warunkach. Po drugie zaś – nie wymagają skomplikowanego i długotrwałego treningu pilotów, którzy mają często już ponad 40 lat i opanowali wyłącznie latanie na tym typie statku powietrznego. Ich szkolenie byłoby po prostu nieopłacalne, w obliczu stosunkowo krótkiego czasu, jaki pozostał im do zakończenia służby.
Wreszcie, choć nikt nie mówi tego oficjalnie, wiele rządowych Mi-17 pilotują obywatele obcych państw, głównie z terenów byłego ZSRS, co zapewnia możliwość ich skutecznego wykorzystania.
Shelby i Dodd przyjęli te tłumaczenia. Obstają jednak przy warunku przeprowadzenia przetargów. Obecnie zakupy śmigłowców (10 egz. w przyszłym roku budżetowym), realizowane są bowiem z wolnej ręki. To z kolei – zdaniem senatorów – powoduje znaczne zawyżanie kosztów przez rosyjskie przedsiębiorstwa.
Jesus Nut - 22-06-2010 12:14
Jak zawsze w przypadku fanatycznie antyamerykańskiego Altairu ma ten tekst być kolejną, niezliczoną antyamerykańską złośliwością ze strony tego kanapowego towarzystwa. Pytanie tylko, czym się różni śmieszny nacjonalistyczny Altair od opisanych senatorów amerykańskich?
:zdegustowany:
BOAEDON - 22-06-2010 12:59
Inna sprawa że senatorowie apelują nie z potrzeby serca dyktujacej wybranie najlepszego sprzętu dla Afanistanu ale z punktu widzenia własnego rynku i kolejnych zamówień.
Jesus Nut - 23-06-2010 09:58
Cytat:
Inna sprawa że senatorowie apelują nie z potrzeby serca dyktujacej wybranie najlepszego sprzętu dla Afanistanu ale z punktu widzenia własnego rynku i kolejnych zamówień. Toż właśnie o tym piszę. Według agencji lobbingowej Altair sprzęt lotniczy dla polskiego lotnictwa nie ma być dobry, tylko ma być albo polski, albo ma być związany z włoskim koncernem Finmeccanica i jego spółkami zależnymi, jak AgustaWestland.
Dziwię się, że w ogóle podawane są na tym forum jakiekolwiek linki do „informacji” pochodzących z Altairu. Dziennikarz to osoba, która ma tylko jednego pana i tym „panem” jest Kodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. A ilu panów ma Altair? Że jednym z nich było WSI to już wiadomo. A jak ktoś ma wątpliwości, że drugim panem jest Finmeccanica to sobie trzeba obejrzeć skalę zaangażowania finansowego Finmeccanici w działalność Altairu – w reklamy i w finansowanie imprez. Preambuła Kodeksu Etyki Dziennikarskiej SDP mówi: „Dobro czytelników, słuchaczy i widzów oraz dobro publiczne powinny mieć pierwszeństwo wobec interesów autora, redaktora, wydawcy lub nadawcy”.
Jeśli ktoś ma wątpliwości, jak wygląda „dobro czytelników” w wykonaniu antyamerykańskiej agencji lobbingowej Altair związanej z włoską Finmeccanicą to niech czyta to, jaki jest styl i wydźwięk „informacji” wychodzących z Altairu na temat śmigłowców AgustaWestland, a jaki jest styl i wydźwięk „informacji” na temat śmigłowców amerykańskich.
Według Altairu najgorsze śmigłowce, wiecznie psujące się i roztrzaskujące to śmigłowce wszystkie inne, tylko nie marki AgustaWestland. Kto nie wierzy – ten niech sobie sprawdzi newsy w wewnętrznej przeglądarce witryny internetowej Altairu. Newsy o śmigłowcach amerykańskich ociekają krwią, nikt tych śmigłowców nie kupuje, generalnie ponoszą one same porażki techniczne i handlowe. Przykłady:
Newsy o firmie SIKORSKY
W Iraku rozbił się Black Hawk http://www.altair.com.pl/start-3440
Możliwe uziemienie wszystkich S-92 http://www.altair.com.pl/start-2684
S-92 jednak uziemione http://www.altair.com.pl/start-2695
17 ofiar katastrofy Sikorsky S-92 http://www.altair.com.pl/start-2630
Katastrofa S-61 http://www.altair.com.pl/start-1550
Argentyna rezygnuje z prezydenckiego Blackhawka http://www.altair.com.pl/start-926
6 żołnierzy zabitych w katastrofie Black Hawka http://www.altair.com.pl/start-338
Mielec-Sikorsky - Przekręt stulecia http://www.altair.com.pl/czasopisma-artykuly-263
Newsy o firmie BELL
Śmierć gubernatora http://www.altair.com.pl/start-2900
Znaleziono czarną skrzynkę rozbitego Bella http://www.altair.com.pl/start-2904
Zderzenie śmigłowców w Flagstaff http://www.altair.com.pl/start-1389
Śmierć ministra w katastrofie w Gwatemali http://www.altair.com.pl/start-1385
10 ofiar katastrofy UH-1H w Tajlandii http://www.altair.com.pl/start-1356
11 ofiar katastrofy UH-1N w Panamie http://www.altair.com.pl/start-1271
11 zabitych w katastrofie Bella 212 http://www.altair.com.pl/start-1091
Zawieszone loty TH-57 http://www.altair.com.pl/start-912
7 ofiar katastrofy koreańskiego UH-1H http://www.altair.com.pl/start-827
A teraz warto spojrzeć jakie wspaniałe są informacje Altairu na temat śmigłowcowych produktów Finmeccanici/AgustyWestlanda, które nieustannie lokują swoje pieniądze w Altairze. Te śmigłowce nie mają żadnych kłopotów technicznych, nie spadają, wszyscy je pożądają i kupują – w odróżnieniu od śmigłowców konkurencyjnych.
Newsy o firmie AGUSTAWESTLAND
Trzysetny AW139 http://www.altair.com.pl/start-4570
Doskonałe wyniki Finmeccanica http://www.altair.com.pl/start-4243
Tata będzie produkowała AW119 http://www.altair.com.pl/start-4146
Pierwszy AW139 dla Kataru http://www.altair.com.pl/start-3760
Oblot AW149 http://www.altair.com.pl/start-3717
Pierwszy AW159 w powietrzu http://www.altair.com.pl/start-3703
Oblot prototypu T129 http://www.altair.com.pl/start-3484
AW139 dla straży pożarnej LA http://www.altair.com.pl/start-3248
Pierwszy AW139 SAR dla FB Heliservises http://www.altair.com.pl/start-2776
Umowa Finmeccanica z Rostechnologie http://www.altair.com.pl/start-2033
Indie kupiły AW101 http://www.altair.com.pl/start-4254
AW101 śmigłowcem dla VIP w Indiach http://www.altair.com.pl/start-1718
Umowa AgustaWestland z Oboronpromem http://www.altair.com.pl/start-1465
Wejście w życie umowy o zakupie Mangusty http://www.altair.com.pl/start-13735
A109 dla Nowej Zelandii http://www.altair.com.pl/start-1192
Wzrost sprzedaży Finmeccanica http://www.altair.com.pl/start-958
Holenderska policja zamawia 2 AW139 http://www.altair.com.pl/start-593
Pierwsze dwa AW109N dla włoskich Carabinieri http://www.altair.com.pl/start-544
Sasemar otrzymał pierwsze AW139 http://www.altair.com.pl/start-533
Łotwa rozpoczęła eksploatację AW109E http://www.altair.com.pl/start-306
Hiszpanie ponawiają zamówienie na AW139 http://www.altair.com.pl/start-232
Skoro tak wygląda „rzetelne dziennikarstwo” Altairu, to trzeba tę agencję lobbingową zapytać, dlaczego nie opublikowała niczego na temat tragifarsy, w której śmigłowiec AgustaWestland A109 LPR rozbił się w rękach największego w Polsce zwolennika tych śmigłowców?
A gdzie się podziała w „obiektywnym” Altairze informacja o największej kompromitacji w historii przemysłu śmigłowcowego – o ogonach śmigłowców AW139 odpadających na lotnisku w sytuacji spoczynkowej, tylko pod wpływem grawitacji. Światowa prasa wyśmiała to unikatowe zjawisko, ale nie Altair, bo Finmeccanica byłaby wściekła i poskąpiła euro na reklamy i imprezy altairowskie.
Według Altairu śmigłowce AgustaWestland nie mają katastrof – odnotowują je tylko śmigłowce konkurencyjne wobec AW. No to zapytajmy Altair, gdzie u nich jest news na temat trzech kolejno rozbijających A109 w Airlift Northwest. Można o tym przeczytać tu http://www.komonews.com/news/archive/4165641.html
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.helicoptercrashes.com/air...crash-01102003
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.nairaland.com/nigeria/topic-388331.0.html
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=71765
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.patricksaviation.com/vide...trail_25/2947/
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://vtolblog.com/?p=1675
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.caa.co.uk/docs/33/factor200528.pdf
Wypadkowość to jest coś, co – według Altairu – dotyka tylko śmigłowce inne niż Finmeccanici/AW. Dlaczego nie ma w Altairze nic o wypadkowości AW http://www.griffin-helicopters.co.uk...sp?ACType=A109
Dajcie sobie spokój z podawaniem linków do „informacji” Altairu, bo to jest organizacja, która z dziennikarstwem niewiele ma wspólnego. Na szczęście ludzie nie są tacy niemądrzy, jak się Altairowi wydaje. Widać to choćby w najnowszej dyskusji na NFoW http://www.nfow.pl/viewtopic.php?t=34794
marianello - 23-06-2010 10:16
no Jesus, niezły z ciebie analityk i detektyw... nie wiem co o tym sądzić co piszesz, ale wydaje się sensowne...
...jednak na altair też są niusy chyba nie związane z tematem heli i jak nic innego się nie dzieje na świecie to info z ich strony też się przydają, żeby jakieś informacje się pojawiły w ogóle...
Jesus Nut - 23-06-2010 10:28
Cytat:
nie wiem co o tym sądzić Odpowiedź z Kodeksu Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich:
V.19. Niedopuszczalna jest kryptoreklama i zatajanie informacji dla własnych korzyści.
Marauder - 23-06-2010 12:24
Jesus Nut ale napisałeś rozprawkę. Z częścią z twoich zarzutów mogę się zgodzić. Potwierdzam że od kilku lat informacje Altairu chwalą przemysł i wyroby europejskie a przeważnie negują amerykańskie. Poza tym za dużo jest artykułów mających związek z polityką. No cóż Altair jest wydawnictwem prywatnym i może mieć swój własny punkt widzenia. Niestety przez to traci sporo na rzetelności.
Jesus Nut może masz jakąś własną alternatywę na polskojęzyczne źródło lotniczych nowości z kraju i ze świata? Chętnie poznamy twoje propozycje. Sporo jest obcojęzycznych portali lotniczych podających świeże newsy, jednak nie wszyscy czytający radzą sobie z językami obcymi. Poza tym na witrynie Altairu, tak jak pisze Marianello jest sporo ciekawych informacji.
Fakt złych informacji na temat włoskich śmigłowców jest niewiele:
http://www.altair.com.pl/start-3734
http://www.altair.com.pl/start-4313
więcej było złych o Eurocopterze szczególnie w okresie przetargu na śmigłowce dla LPR :-)
Szkoda że tak się dzieje :-/
tompac - 23-06-2010 16:35
Jesus Nut może mi podpowiesz jaki przetarg uwalili w MONie, że p.Hypki tak głośno i żarliwie krzyczał aby minister podał się do dymisji po katastrofie w Smoleńsku?
Jesus Nut - 24-06-2010 09:46
Witam,
Cytat:
Potwierdzam że od kilku lat informacje Altairu chwalą przemysł i wyroby europejskie a przeważnie negują amerykańskie. No więc właśnie nie do końca „europejskie”, a wyłącznie włoskie koncernu Finmeccanica – swojego finansowego patrona. Gdyby chwalili wyroby europejskie to by jeszcze było pół biedy, bo byłoby to coś w rodzaju solidarności kontynentalnej. Gdyby chwalili europejskie to musieliby chwalić całkiem przyzwoity rosyjski śmigłowiec Ansat, a przecież go nie chwalą.
Cytat:
Jesus Nut może masz jakąś własną alternatywę na polskojęzyczne źródło lotniczych nowości z kraju i ze świata? Jak patrzę przekrojowo po mediach lotniczych całego XX i XXI wieku to naprawdę obiektywne informacje o śmigłowcach i ich producentach ukazywały się w prasie lotniczej lat 20., 30. i 40. XX w. Wtedy świat był zafascynowany śmigłowcami i dziennikarzy było stać na to, aby bezstronnie pisać o każdym, kto miał jakikolwiek sukces na tym polu bez względu na to, jakiej narodowości był dziennikarz a jakiej śmigłowiec. Jak był np. taki amerykański śmigłowiec Berlinera i Williamsa to rodzima prasa pisała dobre rzeczy o awangardowych materiałach użytych do jego konstrukcji, ale za fakt jak ten śmigłowiec latał to już dobrze o nim nie pisano.
Niezłe polskojęzyczne źródła informacji o śmigłowcach to takie, które nie reklamują producentów śmigłowców, ale piszą porządne teksty o tych statkach powietrznych. Dwa-trzy takie czasopisma lotnicze da się w Polsce znaleźć, tyle tylko że teksty śmigłowcowe nie są tam częste. Mnie na przykład odpowiada publicystyka śmigłowcowa „Przeglądu Lotniczego”, tylko że ona za rzadko występuje.
Dlaczego to forum śmigłowcowe uparło się, żeby podawać linki do śmigłowcowych newsów pochodzących wyłącznie od niewiarygodnego Altairu? Przecież taki na przykład „Przegląd Lotniczy” też ma sekcję newsów online (http://www.plar.pl/AllNews) i są tam newsy śmigłowcowe wcale nie gorsze od altairowskich a lepsze, bo pisane normalnym językiem.
Cytat:
Szkoda że tak się dzieje „Tak się dzieje” przecież nie tylko na polu śmigłowców. Altair to propagandowe ramię Finmeccanici i przecież to samo dzieje się w kwestii przetargu na samolot LIFT dla SPRP. Według Altairu LIFT dla Polski nie ma być optymalny do polskich potrzeb tylko jak zawsze ma pochodzić od głównego sponsora tej agencji lobbingowej – ma to być samolot M-346 produkcji Alenia Aermacchi/Finmeccanica. Jakikolwiek przetarg nie toczyłby się w polskiej branży lotniczo-zbrojeniowej to serwilistyczny Altair zawsze jest mecenasem interesów Finmeccanici, bo jest prosta zasada „sponsoruję i wymagam”.
A z Rosomakiem to co było? Gdzie nie zapukać w Altairze to otwierają się drzwi z napisem „Finmeccanica”. Rosomak też miał być najlepszy z jedynie słuszną bronią włoskiej marki Oto Melara – czyli spółki spod spódnicy matki Finmeccanici. Za to, co wyprawia Altair to powinien być objęty czytelniczym bojkotem. Już o wiele więcej wstydu ma rynkowy konkurent – Magnum-X. Przynajmniej nie stroi się w piórka zbawcy narodu polskiego i nie występuje w mediach polityka Rydzyka, jak pan Hypki.
Cytat:
Jesus Nut może mi podpowiesz jaki przetarg uwalili w MONie, że p.Hypki tak głośno i żarliwie krzyczał aby minister podał się do dymisji po katastrofie w Smoleńsku? Zapewne nieposłuszny Altairowi minister wzgardził najlepszym produktem świata, czyli jedynie słusznym wytworem koncernu Finmeccanica.
Marauder - 24-06-2010 13:00
Cytat:
No więc właśnie nie do końca „europejskie”, a wyłącznie włoskie koncernu Finmeccanica – swojego finansowego patrona. Gdyby chwalili wyroby europejskie to by jeszcze było pół biedy, bo byłoby to coś w rodzaju solidarności kontynentalnej. Weźmy pod uwagę również samoloty np. pasażerskie, wtedy przychylne miejsce wg. Altairu ma Airbus a w przypadku mniejszych maszyn francuski Dassault.
Cytat:
Niezłe polskojęzyczne źródła informacji o śmigłowcach to takie, które nie reklamują producentów śmigłowców, ale piszą porządne teksty o tych statkach powietrznych. Mnie na przykład odpowiada publicystyka śmigłowcowa „Przeglądu Lotniczego”, tylko że ona za rzadko występuje.
Dlaczego to forum śmigłowcowe uparło się, żeby podawać linki do śmigłowcowych newsów pochodzących wyłącznie od niewiarygodnego Altairu? Przecież taki na przykład „Przegląd Lotniczy” też ma sekcję newsów online (http://www.plar.pl/AllNews) i są tam newsy śmigłowcowe wcale nie gorsze od altairowskich a lepsze, bo pisane normalnym językiem. Właśnie, ilość newsów serwowanych przez "Przegląd Lotniczy" jest znacznie, znacznie mniejsza i nie porusza wielu tematów a głównie lotnictwo ogólne (General Aviation).
Cytujemy newsy z różnych źródeł polskich i zagranicznych nie tylko ze strony Altairu ale przykładowo "Lotnicza Polska" czasami "Pilot Club", "Just Fly Magazine" wspomniany już "Przegląd Lotniczy Aviation Revue" czy "Magnum X". Według mnie dział nowości jest najbardziej rozbudowany jednak w Altairze.
Być może brakuje na forum typowo śmigłowcowych newsów z różnych serwisów a to z tej przyczyny, że być może nie ma ochotnika żeby się tym zajął. Jesus Nut jakbyś był chętny do śledzenia i umieszczania nowości śmigłowcowych z kraju i ze świata, proszę bardzo jeśli chcesz możesz się tym zająć.
Cytat:
A z Rosomakiem to co było? Gdzie nie zapukać w Altairze to otwierają się drzwi z napisem „Finmeccanica”. Rosomak też miał być najlepszy z jedynie słuszną bronią włoskiej marki Oto Melara – czyli spółki spod spódnicy matki Finmeccanici. Z tego co pamiętam to Rosomak pochodzi z fińskiej Patrii i udziały ma w niej EADS. Czyli nijak to się ma do Finmeccanicy.
Włoska OTO Melara była jednym z konkurentów do wyboru wieży z działkiem do Rosomaka. Nie wiem czy faktycznie wybrano do zabudowy tą wieżę bo nie śledzę tego tematu.
Jesus Nut - 25-06-2010 11:10
Cytat:
Według mnie dział nowości jest najbardziej rozbudowany jednak w Altairze. Cześć Marauderze,
Rzecz w tym, że w przypadku Altairu to nie są żadne „nowości”. Nowości to jest coś, co jest uczciwe i przekrojowo opowiada o wszystkich zjawiskach. To jest coś, co pokazuje rzeczywistość przemysłu lotniczego i samego lotnictwa. Altair nie pokazuje rzeczywistości. Pokazuje sukcesy AgustyWestlanda i wpadki jego konkurencji, a to nie jest rzeczywistość. Czy jeszcze mało pokazałem co wyprawia Altair na rzecz swojego finansowego patrona Finmeccanici? Czy rzeczywistość lotnictwa wygląda tak, że co chwilę na całym świecie roztrzaskują się wszystkie inne śmigłowce tylko nie te firmowane Finmeccanicą finansującą Altair? Jeszcze mało pokazałem? No to może przykładowe „newsy” Altairu na temat Eurocoptera:
Kolejna katastrofa śmigłowca http://www.altair.com.pl/start-2739
3 ofiary sanitarnego Eurocoptera http://www.altair.com.pl/start-3475
Katastrofa śmigłowca EC145 na Korsyce http://www.altair.com.pl/start-2841
Katastrofa EC-135 w Turcji http://www.altair.com.pl/start-2447
Kolejna katastrofa medycznego Eurocoptera http://www.altair.com.pl/start-4328
Wypadek Ecureuila http://www.altair.com.pl/start-4132
7 ofiar katastrofy AS 350 Ecureuil http://www.altair.com.pl/start-3078
Super Puma wpadła do morza http://www.altair.com.pl/start-2524
W katastrofie śmigłowca policji stanu Maryland zginęły 4 osoby http://www.altair.com.pl/start-1788
Katastrofa prezydenckiego śmigłowca http://www.altair.com.pl/start-1496
3 ofiary katastrofy Eurocoptera EC130 http://www.altair.com.pl/start-1201
Gdzie w Altairze są identyczne seriale „newsów” na temat katastrof śmigłowców AgustaWestland? Nie ma, bo Finmeccanica dostałaby furii i przestała finansować Altair. Tak samo jak w przypadku prostackich „newsów” Altairu na temat Bella i Sikorsky'ego tak też w przypadku Eurocoptera krew aż bryzga po ścianach od czytania tych „newsów”. Gdzie są w Altairze identyczne newsy na temat masakr w śmigłowcach Agusta i AgustaWestland? Nie ma. Statystyka wypadkowości odnotowywanej choćby przez Helicopter Association International aż pęka od wypadków z udziałem śmigłowców Agusta, ale w Altairze nic się o tym nie przeczyta, bo jest embargo na takie newsy. To mają być „nowości”, o których wspominasz? Dla kogo? Dla ludzi kompletnie ogłupianych przez lobbingowy Altair? Altair nie ma żadnych hamulców moralnych. Ta firma lobbingowa posuwa się do tego, że żeruje nawet na śmierci ofiar śmigłowców medycznych. Gdzie są w Altairze newsy o ofiarach śmigłowców medycznych marki AgustaWestland? One nie spadają i nie masakrują ludzi służb HEMS i ich pacjentów? Spadają. Każdy może sobie to nawet obejrzeć, ale nie przeczytać w Altairze napawającym się tylko nieszczęściami innych firm lotniczych, niż te zgrupowane w Finmeccanice.
W Altairze obowiązuje zasada: Newsem jest to, co jest jak najgorsze dla konkurentów Finmeccanici oraz to, co jest jak najlepsze dla Finmeccanici. Mały wycinek przemilczanych przez Altair katastrof śmigłowców Agusta pokazałem wcześniej. Inne można sobie obejrzeć na wideo i dotyczą one też śmigłowców medycznych, czyli tych, które wg Altairu rozbijają się tylko wówczas, gdy są produktami Bella, Eurocoptera lub Sikorsky'ego – nigdy AgustyWestlanda.
Proszę jak się roztrzaskują Agusty A.109
http://www.patricksaviation.com/vide...trail_25/2947/
http://www.youtube.com/watch?v=3uidA...eature=related
Gdzie o tym są newsy w Altairze? Gdzie te newsy, bo jak tylko komuś przy lądowaniu mocniej się rozkraczą płozy w Bellu to zaraz jest z tego news, a jak Agusty lecą z nieba jak zgniłe gruszki to w Altairze zapada cisza.
Cytat:
Być może brakuje na forum typowo śmigłowcowych newsów z różnych serwisów a to z tej przyczyny, że być może nie ma ochotnika żeby się tym zajął. Jesus Nut jakbyś był chętny do śledzenia i umieszczania nowości śmigłowcowych z kraju i ze świata, proszę bardzo jeśli chcesz możesz się tym zająć. Miła propozycja – dziękuję. Żeby się jednak tego podjąć w sposób odpowiedzialny to musiałbym mieć więcej czasu, a z tym jest duży problem.
Cytat:
Z tego co pamiętam to Rosomak pochodzi z fińskiej Patrii i udziały ma w niej EADS. Czyli nijak to się ma do Finmeccanicy.
Włoska OTO Melara była jednym z konkurentów do wyboru wieży z działkiem do Rosomaka. Nie wiem czy faktycznie wybrano do zabudowy tą wieżę bo nie śledzę tego tematu. Zgadza się, wszak nie było napisane, że cały Rosomak to Finmeccanica. Z Patrii jest wszystko, co poniżej wieży, ale wieża to już Finmeccanica tak lobbowana przez Altair.
;) pozdrowienia
Marauder - 26-06-2010 13:12
Jesus Nut widzę że branża śmigłowcowa jest tobie bliska a być może jesteś z nią związany. Myślę że wyjaśniliśmy problem z newsami serwowanymi przez Altair dotyczącymi przede wszystkim śmigłowców. Osobiście mogę zapewnić, że będę większą uwagę zwracał na cytowanie za Altair, nowości z kraju i ze świata na temat "wiatraków".
Tak przy okazji osobiście co myślisz o wyborze EC-135 dla LPR? To była dobra decyzja? I drugie czy według ciebie któryś ze śmiglaków ze stajni AgustlaWestland jest udanym projektem? Przy okazji czy przejecie PZL Świdnik przez wspomnianą już AW będzie na przyszłość dla Nas owocować?
Jesus Nut - 28-06-2010 10:00
Witam,
Cytat:
Myślę że wyjaśniliśmy problem z newsami serwowanymi przez Altair dotyczącymi przede wszystkim śmigłowców. Osobiście mogę zapewnić, że będę większą uwagę zwracał na cytowanie za Altair, nowości z kraju i ze świata na temat "wiatraków". Bardzo dobrze. To co serwuje Altair to jest jedna wielka manipulacja i nie ma to nic wspólnego z dziennikarstwem. Nikt nie chce zniżać się do poziomu Altairu i pisać w ich stylu o układzie Finmeccanici w Polsce, tak jak altairowcy wypisują swoje lobbingowe teksty na temat rzekomych „układów” w Polsce firm konkurencyjnych wobec Finmeccanici. Układ jaki jest każdy widzi – Altair to narzędzie do czarnej propagandy przeciwko konkurentom Finmeccanici. Pokazałem to na przykładzie kompletnie zmanipulowanych „newsów” agencji lobbingowej Altair.
Cytat:
Tak przy okazji osobiście co myślisz o wyborze EC-135 dla LPR? To była dobra decyzja? Na pewno żadna krzywda LPR-owi się nie stała, chociaż przetarg byłby ciekawszy z udziałem jeszcze przynajmniej 2-3 innych śmigłowców, jakie pasowałyby do SIWZ.
Cytat:
I drugie czy według ciebie któryś ze śmiglaków ze stajni AgustaWestland jest udanym projektem? A czy w dzisiejszych czasach są producenci złych śmigłowców? Nie ma. Są tylko producenci różnych śmigłowców. Ma AW swoje niezłe konstrukcje, mają i inne firmy. Ma AW swoje słabsze konstrukcje, mają i inni.
Cytat:
Przy okazji czy przejecie PZL Świdnik przez wspomnianą już AW będzie na przyszłość dla Nas owocować? Świdnik to pod wieloma względami przypadek beznadziejny. Ktokolwiek go zrestrukturyzuje to niczego złego tak zwanym „nam” nie wyrządzi (oprócz dużych zwolnień pracowniczych). „Owocować” w sensie „narodowo-patriotycznym” to nie będzie, bo konstrukcje Świdnika są bardzo przestarzałe i dobrze to wiadomo nie od dziś i gdyby taki Altair był uczciwy to by o tym pisał. Na przykład decyzje co do przyszłości SW-4 Agusta podjęła, ale nikt nie ma odwagi o tym napisać. Tylko prezes Świdnika jeździ po różnych konferencjach i opowiada zakamuflowane historie o próbach uzdatnienia SW-4 jako UAV-a – tylko nie ma już odwagi powiedzieć, dlaczego tak marnie kończy ta konstrukcja. Nawet jako bezpilotowca nikt tego nie chce – jeden zainteresowany był i jak sobie pomierzył różne rzeczy to podziękował.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
marianello - 22-06-2010 11:32
Dwaj amerykańscy senatorowie skrytykowali zakupy rosyjskich śmigłowców Mi-17 dla wojsk afgańskich.
za altair.h2.pl
http://www.altair.com.pl/start-4688
Cytat:
Dwaj amerykańscy senatorowie skrytykowali zakupy rosyjskich śmigłowców Mi-17 dla wojsk afgańskich. Zaproponowali sprzedaż własnych maszyn lub przeprowadzenie przetargu.
Mi-17 przed desantem przewożonych żołnierzy sił specjalnych. Śmigłowce tego typu są jedynymi, na których mogą latać – bez dodatkowego przeszkolenia – afgańscy piloci / Zdjęcie: DO USA
Republikanin Richard Shelby i demokrata Chrostopher Dodd rozpoczęli wspólnie walkę z Pentagonem, odnośnie zakupów rosyjskich śmigłowców rodziny Mi-17 dla wojsk lotniczych Afganistanu.
Do tej pory amerykańscy podatnicy wydali 648 mln USD na zakup lub remont łącznie 31 maszyn tego typu. Shelby i Dodd twierdzą, że cały program charakteryzuje się m.in. znacznym przekroczeniem kosztów i opóźnieniami dostaw.
Pentagon zamierza zakupić do 2015 łącznie 58 śmigłowców rodziny Mi-17. Część z nich została już dostarczona. Senatorowie chcą, by departament obrony ponownie przeanalizował założenia tego programu. Wezwali, by resort kupował produkty własnego przemysłu.
Propozycja spotkała się jednak ze sprzeciwem władz wojskowych. Powołując się na dowódców afgańskiego lotnictwa, stwierdzono, że rosyjskie śmigłowce są optymalnym rozwiązaniem dla wojsk lotniczych azjatyckiego państwa.
Pierwszym powodem jest fakt, że Mi-8/17 dobrze sprawdzają się w trudnych, miejscowych warunkach. Po drugie zaś – nie wymagają skomplikowanego i długotrwałego treningu pilotów, którzy mają często już ponad 40 lat i opanowali wyłącznie latanie na tym typie statku powietrznego. Ich szkolenie byłoby po prostu nieopłacalne, w obliczu stosunkowo krótkiego czasu, jaki pozostał im do zakończenia służby.
Wreszcie, choć nikt nie mówi tego oficjalnie, wiele rządowych Mi-17 pilotują obywatele obcych państw, głównie z terenów byłego ZSRS, co zapewnia możliwość ich skutecznego wykorzystania.
Shelby i Dodd przyjęli te tłumaczenia. Obstają jednak przy warunku przeprowadzenia przetargów. Obecnie zakupy śmigłowców (10 egz. w przyszłym roku budżetowym), realizowane są bowiem z wolnej ręki. To z kolei – zdaniem senatorów – powoduje znaczne zawyżanie kosztów przez rosyjskie przedsiębiorstwa.
Jesus Nut - 22-06-2010 12:14
Jak zawsze w przypadku fanatycznie antyamerykańskiego Altairu ma ten tekst być kolejną, niezliczoną antyamerykańską złośliwością ze strony tego kanapowego towarzystwa. Pytanie tylko, czym się różni śmieszny nacjonalistyczny Altair od opisanych senatorów amerykańskich?
:zdegustowany:
BOAEDON - 22-06-2010 12:59
Inna sprawa że senatorowie apelują nie z potrzeby serca dyktujacej wybranie najlepszego sprzętu dla Afanistanu ale z punktu widzenia własnego rynku i kolejnych zamówień.
Jesus Nut - 23-06-2010 09:58
Cytat:
Inna sprawa że senatorowie apelują nie z potrzeby serca dyktujacej wybranie najlepszego sprzętu dla Afanistanu ale z punktu widzenia własnego rynku i kolejnych zamówień. Toż właśnie o tym piszę. Według agencji lobbingowej Altair sprzęt lotniczy dla polskiego lotnictwa nie ma być dobry, tylko ma być albo polski, albo ma być związany z włoskim koncernem Finmeccanica i jego spółkami zależnymi, jak AgustaWestland.
Dziwię się, że w ogóle podawane są na tym forum jakiekolwiek linki do „informacji” pochodzących z Altairu. Dziennikarz to osoba, która ma tylko jednego pana i tym „panem” jest Kodeks Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich. A ilu panów ma Altair? Że jednym z nich było WSI to już wiadomo. A jak ktoś ma wątpliwości, że drugim panem jest Finmeccanica to sobie trzeba obejrzeć skalę zaangażowania finansowego Finmeccanici w działalność Altairu – w reklamy i w finansowanie imprez. Preambuła Kodeksu Etyki Dziennikarskiej SDP mówi: „Dobro czytelników, słuchaczy i widzów oraz dobro publiczne powinny mieć pierwszeństwo wobec interesów autora, redaktora, wydawcy lub nadawcy”.
Jeśli ktoś ma wątpliwości, jak wygląda „dobro czytelników” w wykonaniu antyamerykańskiej agencji lobbingowej Altair związanej z włoską Finmeccanicą to niech czyta to, jaki jest styl i wydźwięk „informacji” wychodzących z Altairu na temat śmigłowców AgustaWestland, a jaki jest styl i wydźwięk „informacji” na temat śmigłowców amerykańskich.
Według Altairu najgorsze śmigłowce, wiecznie psujące się i roztrzaskujące to śmigłowce wszystkie inne, tylko nie marki AgustaWestland. Kto nie wierzy – ten niech sobie sprawdzi newsy w wewnętrznej przeglądarce witryny internetowej Altairu. Newsy o śmigłowcach amerykańskich ociekają krwią, nikt tych śmigłowców nie kupuje, generalnie ponoszą one same porażki techniczne i handlowe. Przykłady:
Newsy o firmie SIKORSKY
W Iraku rozbił się Black Hawk http://www.altair.com.pl/start-3440
Możliwe uziemienie wszystkich S-92 http://www.altair.com.pl/start-2684
S-92 jednak uziemione http://www.altair.com.pl/start-2695
17 ofiar katastrofy Sikorsky S-92 http://www.altair.com.pl/start-2630
Katastrofa S-61 http://www.altair.com.pl/start-1550
Argentyna rezygnuje z prezydenckiego Blackhawka http://www.altair.com.pl/start-926
6 żołnierzy zabitych w katastrofie Black Hawka http://www.altair.com.pl/start-338
Mielec-Sikorsky - Przekręt stulecia http://www.altair.com.pl/czasopisma-artykuly-263
Newsy o firmie BELL
Śmierć gubernatora http://www.altair.com.pl/start-2900
Znaleziono czarną skrzynkę rozbitego Bella http://www.altair.com.pl/start-2904
Zderzenie śmigłowców w Flagstaff http://www.altair.com.pl/start-1389
Śmierć ministra w katastrofie w Gwatemali http://www.altair.com.pl/start-1385
10 ofiar katastrofy UH-1H w Tajlandii http://www.altair.com.pl/start-1356
11 ofiar katastrofy UH-1N w Panamie http://www.altair.com.pl/start-1271
11 zabitych w katastrofie Bella 212 http://www.altair.com.pl/start-1091
Zawieszone loty TH-57 http://www.altair.com.pl/start-912
7 ofiar katastrofy koreańskiego UH-1H http://www.altair.com.pl/start-827
A teraz warto spojrzeć jakie wspaniałe są informacje Altairu na temat śmigłowcowych produktów Finmeccanici/AgustyWestlanda, które nieustannie lokują swoje pieniądze w Altairze. Te śmigłowce nie mają żadnych kłopotów technicznych, nie spadają, wszyscy je pożądają i kupują – w odróżnieniu od śmigłowców konkurencyjnych.
Newsy o firmie AGUSTAWESTLAND
Trzysetny AW139 http://www.altair.com.pl/start-4570
Doskonałe wyniki Finmeccanica http://www.altair.com.pl/start-4243
Tata będzie produkowała AW119 http://www.altair.com.pl/start-4146
Pierwszy AW139 dla Kataru http://www.altair.com.pl/start-3760
Oblot AW149 http://www.altair.com.pl/start-3717
Pierwszy AW159 w powietrzu http://www.altair.com.pl/start-3703
Oblot prototypu T129 http://www.altair.com.pl/start-3484
AW139 dla straży pożarnej LA http://www.altair.com.pl/start-3248
Pierwszy AW139 SAR dla FB Heliservises http://www.altair.com.pl/start-2776
Umowa Finmeccanica z Rostechnologie http://www.altair.com.pl/start-2033
Indie kupiły AW101 http://www.altair.com.pl/start-4254
AW101 śmigłowcem dla VIP w Indiach http://www.altair.com.pl/start-1718
Umowa AgustaWestland z Oboronpromem http://www.altair.com.pl/start-1465
Wejście w życie umowy o zakupie Mangusty http://www.altair.com.pl/start-13735
A109 dla Nowej Zelandii http://www.altair.com.pl/start-1192
Wzrost sprzedaży Finmeccanica http://www.altair.com.pl/start-958
Holenderska policja zamawia 2 AW139 http://www.altair.com.pl/start-593
Pierwsze dwa AW109N dla włoskich Carabinieri http://www.altair.com.pl/start-544
Sasemar otrzymał pierwsze AW139 http://www.altair.com.pl/start-533
Łotwa rozpoczęła eksploatację AW109E http://www.altair.com.pl/start-306
Hiszpanie ponawiają zamówienie na AW139 http://www.altair.com.pl/start-232
Skoro tak wygląda „rzetelne dziennikarstwo” Altairu, to trzeba tę agencję lobbingową zapytać, dlaczego nie opublikowała niczego na temat tragifarsy, w której śmigłowiec AgustaWestland A109 LPR rozbił się w rękach największego w Polsce zwolennika tych śmigłowców?
A gdzie się podziała w „obiektywnym” Altairze informacja o największej kompromitacji w historii przemysłu śmigłowcowego – o ogonach śmigłowców AW139 odpadających na lotnisku w sytuacji spoczynkowej, tylko pod wpływem grawitacji. Światowa prasa wyśmiała to unikatowe zjawisko, ale nie Altair, bo Finmeccanica byłaby wściekła i poskąpiła euro na reklamy i imprezy altairowskie.
Według Altairu śmigłowce AgustaWestland nie mają katastrof – odnotowują je tylko śmigłowce konkurencyjne wobec AW. No to zapytajmy Altair, gdzie u nich jest news na temat trzech kolejno rozbijających A109 w Airlift Northwest. Można o tym przeczytać tu http://www.komonews.com/news/archive/4165641.html
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.helicoptercrashes.com/air...crash-01102003
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.nairaland.com/nigeria/topic-388331.0.html
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://aviation-safety.net/wikibase/wiki.php?id=71765
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.patricksaviation.com/vide...trail_25/2947/
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://vtolblog.com/?p=1675
Gdzie się podziała w Altairze informacja o tej katastrofie Agusty http://www.caa.co.uk/docs/33/factor200528.pdf
Wypadkowość to jest coś, co – według Altairu – dotyka tylko śmigłowce inne niż Finmeccanici/AW. Dlaczego nie ma w Altairze nic o wypadkowości AW http://www.griffin-helicopters.co.uk...sp?ACType=A109
Dajcie sobie spokój z podawaniem linków do „informacji” Altairu, bo to jest organizacja, która z dziennikarstwem niewiele ma wspólnego. Na szczęście ludzie nie są tacy niemądrzy, jak się Altairowi wydaje. Widać to choćby w najnowszej dyskusji na NFoW http://www.nfow.pl/viewtopic.php?t=34794
marianello - 23-06-2010 10:16
no Jesus, niezły z ciebie analityk i detektyw... nie wiem co o tym sądzić co piszesz, ale wydaje się sensowne...
...jednak na altair też są niusy chyba nie związane z tematem heli i jak nic innego się nie dzieje na świecie to info z ich strony też się przydają, żeby jakieś informacje się pojawiły w ogóle...
Jesus Nut - 23-06-2010 10:28
Cytat:
nie wiem co o tym sądzić Odpowiedź z Kodeksu Etyki Dziennikarskiej Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich:
V.19. Niedopuszczalna jest kryptoreklama i zatajanie informacji dla własnych korzyści.
Marauder - 23-06-2010 12:24
Jesus Nut ale napisałeś rozprawkę. Z częścią z twoich zarzutów mogę się zgodzić. Potwierdzam że od kilku lat informacje Altairu chwalą przemysł i wyroby europejskie a przeważnie negują amerykańskie. Poza tym za dużo jest artykułów mających związek z polityką. No cóż Altair jest wydawnictwem prywatnym i może mieć swój własny punkt widzenia. Niestety przez to traci sporo na rzetelności.
Jesus Nut może masz jakąś własną alternatywę na polskojęzyczne źródło lotniczych nowości z kraju i ze świata? Chętnie poznamy twoje propozycje. Sporo jest obcojęzycznych portali lotniczych podających świeże newsy, jednak nie wszyscy czytający radzą sobie z językami obcymi. Poza tym na witrynie Altairu, tak jak pisze Marianello jest sporo ciekawych informacji.
Fakt złych informacji na temat włoskich śmigłowców jest niewiele:
http://www.altair.com.pl/start-3734
http://www.altair.com.pl/start-4313
więcej było złych o Eurocopterze szczególnie w okresie przetargu na śmigłowce dla LPR :-)
Szkoda że tak się dzieje :-/
tompac - 23-06-2010 16:35
Jesus Nut może mi podpowiesz jaki przetarg uwalili w MONie, że p.Hypki tak głośno i żarliwie krzyczał aby minister podał się do dymisji po katastrofie w Smoleńsku?
Jesus Nut - 24-06-2010 09:46
Witam,
Cytat:
Potwierdzam że od kilku lat informacje Altairu chwalą przemysł i wyroby europejskie a przeważnie negują amerykańskie. No więc właśnie nie do końca „europejskie”, a wyłącznie włoskie koncernu Finmeccanica – swojego finansowego patrona. Gdyby chwalili wyroby europejskie to by jeszcze było pół biedy, bo byłoby to coś w rodzaju solidarności kontynentalnej. Gdyby chwalili europejskie to musieliby chwalić całkiem przyzwoity rosyjski śmigłowiec Ansat, a przecież go nie chwalą.
Cytat:
Jesus Nut może masz jakąś własną alternatywę na polskojęzyczne źródło lotniczych nowości z kraju i ze świata? Jak patrzę przekrojowo po mediach lotniczych całego XX i XXI wieku to naprawdę obiektywne informacje o śmigłowcach i ich producentach ukazywały się w prasie lotniczej lat 20., 30. i 40. XX w. Wtedy świat był zafascynowany śmigłowcami i dziennikarzy było stać na to, aby bezstronnie pisać o każdym, kto miał jakikolwiek sukces na tym polu bez względu na to, jakiej narodowości był dziennikarz a jakiej śmigłowiec. Jak był np. taki amerykański śmigłowiec Berlinera i Williamsa to rodzima prasa pisała dobre rzeczy o awangardowych materiałach użytych do jego konstrukcji, ale za fakt jak ten śmigłowiec latał to już dobrze o nim nie pisano.
Niezłe polskojęzyczne źródła informacji o śmigłowcach to takie, które nie reklamują producentów śmigłowców, ale piszą porządne teksty o tych statkach powietrznych. Dwa-trzy takie czasopisma lotnicze da się w Polsce znaleźć, tyle tylko że teksty śmigłowcowe nie są tam częste. Mnie na przykład odpowiada publicystyka śmigłowcowa „Przeglądu Lotniczego”, tylko że ona za rzadko występuje.
Dlaczego to forum śmigłowcowe uparło się, żeby podawać linki do śmigłowcowych newsów pochodzących wyłącznie od niewiarygodnego Altairu? Przecież taki na przykład „Przegląd Lotniczy” też ma sekcję newsów online (http://www.plar.pl/AllNews) i są tam newsy śmigłowcowe wcale nie gorsze od altairowskich a lepsze, bo pisane normalnym językiem.
Cytat:
Szkoda że tak się dzieje „Tak się dzieje” przecież nie tylko na polu śmigłowców. Altair to propagandowe ramię Finmeccanici i przecież to samo dzieje się w kwestii przetargu na samolot LIFT dla SPRP. Według Altairu LIFT dla Polski nie ma być optymalny do polskich potrzeb tylko jak zawsze ma pochodzić od głównego sponsora tej agencji lobbingowej – ma to być samolot M-346 produkcji Alenia Aermacchi/Finmeccanica. Jakikolwiek przetarg nie toczyłby się w polskiej branży lotniczo-zbrojeniowej to serwilistyczny Altair zawsze jest mecenasem interesów Finmeccanici, bo jest prosta zasada „sponsoruję i wymagam”.
A z Rosomakiem to co było? Gdzie nie zapukać w Altairze to otwierają się drzwi z napisem „Finmeccanica”. Rosomak też miał być najlepszy z jedynie słuszną bronią włoskiej marki Oto Melara – czyli spółki spod spódnicy matki Finmeccanici. Za to, co wyprawia Altair to powinien być objęty czytelniczym bojkotem. Już o wiele więcej wstydu ma rynkowy konkurent – Magnum-X. Przynajmniej nie stroi się w piórka zbawcy narodu polskiego i nie występuje w mediach polityka Rydzyka, jak pan Hypki.
Cytat:
Jesus Nut może mi podpowiesz jaki przetarg uwalili w MONie, że p.Hypki tak głośno i żarliwie krzyczał aby minister podał się do dymisji po katastrofie w Smoleńsku? Zapewne nieposłuszny Altairowi minister wzgardził najlepszym produktem świata, czyli jedynie słusznym wytworem koncernu Finmeccanica.
Marauder - 24-06-2010 13:00
Cytat:
No więc właśnie nie do końca „europejskie”, a wyłącznie włoskie koncernu Finmeccanica – swojego finansowego patrona. Gdyby chwalili wyroby europejskie to by jeszcze było pół biedy, bo byłoby to coś w rodzaju solidarności kontynentalnej. Weźmy pod uwagę również samoloty np. pasażerskie, wtedy przychylne miejsce wg. Altairu ma Airbus a w przypadku mniejszych maszyn francuski Dassault.
Cytat:
Niezłe polskojęzyczne źródła informacji o śmigłowcach to takie, które nie reklamują producentów śmigłowców, ale piszą porządne teksty o tych statkach powietrznych. Mnie na przykład odpowiada publicystyka śmigłowcowa „Przeglądu Lotniczego”, tylko że ona za rzadko występuje.
Dlaczego to forum śmigłowcowe uparło się, żeby podawać linki do śmigłowcowych newsów pochodzących wyłącznie od niewiarygodnego Altairu? Przecież taki na przykład „Przegląd Lotniczy” też ma sekcję newsów online (http://www.plar.pl/AllNews) i są tam newsy śmigłowcowe wcale nie gorsze od altairowskich a lepsze, bo pisane normalnym językiem. Właśnie, ilość newsów serwowanych przez "Przegląd Lotniczy" jest znacznie, znacznie mniejsza i nie porusza wielu tematów a głównie lotnictwo ogólne (General Aviation).
Cytujemy newsy z różnych źródeł polskich i zagranicznych nie tylko ze strony Altairu ale przykładowo "Lotnicza Polska" czasami "Pilot Club", "Just Fly Magazine" wspomniany już "Przegląd Lotniczy Aviation Revue" czy "Magnum X". Według mnie dział nowości jest najbardziej rozbudowany jednak w Altairze.
Być może brakuje na forum typowo śmigłowcowych newsów z różnych serwisów a to z tej przyczyny, że być może nie ma ochotnika żeby się tym zajął. Jesus Nut jakbyś był chętny do śledzenia i umieszczania nowości śmigłowcowych z kraju i ze świata, proszę bardzo jeśli chcesz możesz się tym zająć.
Cytat:
A z Rosomakiem to co było? Gdzie nie zapukać w Altairze to otwierają się drzwi z napisem „Finmeccanica”. Rosomak też miał być najlepszy z jedynie słuszną bronią włoskiej marki Oto Melara – czyli spółki spod spódnicy matki Finmeccanici. Z tego co pamiętam to Rosomak pochodzi z fińskiej Patrii i udziały ma w niej EADS. Czyli nijak to się ma do Finmeccanicy.
Włoska OTO Melara była jednym z konkurentów do wyboru wieży z działkiem do Rosomaka. Nie wiem czy faktycznie wybrano do zabudowy tą wieżę bo nie śledzę tego tematu.
Jesus Nut - 25-06-2010 11:10
Cytat:
Według mnie dział nowości jest najbardziej rozbudowany jednak w Altairze. Cześć Marauderze,
Rzecz w tym, że w przypadku Altairu to nie są żadne „nowości”. Nowości to jest coś, co jest uczciwe i przekrojowo opowiada o wszystkich zjawiskach. To jest coś, co pokazuje rzeczywistość przemysłu lotniczego i samego lotnictwa. Altair nie pokazuje rzeczywistości. Pokazuje sukcesy AgustyWestlanda i wpadki jego konkurencji, a to nie jest rzeczywistość. Czy jeszcze mało pokazałem co wyprawia Altair na rzecz swojego finansowego patrona Finmeccanici? Czy rzeczywistość lotnictwa wygląda tak, że co chwilę na całym świecie roztrzaskują się wszystkie inne śmigłowce tylko nie te firmowane Finmeccanicą finansującą Altair? Jeszcze mało pokazałem? No to może przykładowe „newsy” Altairu na temat Eurocoptera:
Kolejna katastrofa śmigłowca http://www.altair.com.pl/start-2739
3 ofiary sanitarnego Eurocoptera http://www.altair.com.pl/start-3475
Katastrofa śmigłowca EC145 na Korsyce http://www.altair.com.pl/start-2841
Katastrofa EC-135 w Turcji http://www.altair.com.pl/start-2447
Kolejna katastrofa medycznego Eurocoptera http://www.altair.com.pl/start-4328
Wypadek Ecureuila http://www.altair.com.pl/start-4132
7 ofiar katastrofy AS 350 Ecureuil http://www.altair.com.pl/start-3078
Super Puma wpadła do morza http://www.altair.com.pl/start-2524
W katastrofie śmigłowca policji stanu Maryland zginęły 4 osoby http://www.altair.com.pl/start-1788
Katastrofa prezydenckiego śmigłowca http://www.altair.com.pl/start-1496
3 ofiary katastrofy Eurocoptera EC130 http://www.altair.com.pl/start-1201
Gdzie w Altairze są identyczne seriale „newsów” na temat katastrof śmigłowców AgustaWestland? Nie ma, bo Finmeccanica dostałaby furii i przestała finansować Altair. Tak samo jak w przypadku prostackich „newsów” Altairu na temat Bella i Sikorsky'ego tak też w przypadku Eurocoptera krew aż bryzga po ścianach od czytania tych „newsów”. Gdzie są w Altairze identyczne newsy na temat masakr w śmigłowcach Agusta i AgustaWestland? Nie ma. Statystyka wypadkowości odnotowywanej choćby przez Helicopter Association International aż pęka od wypadków z udziałem śmigłowców Agusta, ale w Altairze nic się o tym nie przeczyta, bo jest embargo na takie newsy. To mają być „nowości”, o których wspominasz? Dla kogo? Dla ludzi kompletnie ogłupianych przez lobbingowy Altair? Altair nie ma żadnych hamulców moralnych. Ta firma lobbingowa posuwa się do tego, że żeruje nawet na śmierci ofiar śmigłowców medycznych. Gdzie są w Altairze newsy o ofiarach śmigłowców medycznych marki AgustaWestland? One nie spadają i nie masakrują ludzi służb HEMS i ich pacjentów? Spadają. Każdy może sobie to nawet obejrzeć, ale nie przeczytać w Altairze napawającym się tylko nieszczęściami innych firm lotniczych, niż te zgrupowane w Finmeccanice.
W Altairze obowiązuje zasada: Newsem jest to, co jest jak najgorsze dla konkurentów Finmeccanici oraz to, co jest jak najlepsze dla Finmeccanici. Mały wycinek przemilczanych przez Altair katastrof śmigłowców Agusta pokazałem wcześniej. Inne można sobie obejrzeć na wideo i dotyczą one też śmigłowców medycznych, czyli tych, które wg Altairu rozbijają się tylko wówczas, gdy są produktami Bella, Eurocoptera lub Sikorsky'ego – nigdy AgustyWestlanda.
Proszę jak się roztrzaskują Agusty A.109
http://www.patricksaviation.com/vide...trail_25/2947/
http://www.youtube.com/watch?v=3uidA...eature=related
Gdzie o tym są newsy w Altairze? Gdzie te newsy, bo jak tylko komuś przy lądowaniu mocniej się rozkraczą płozy w Bellu to zaraz jest z tego news, a jak Agusty lecą z nieba jak zgniłe gruszki to w Altairze zapada cisza.
Cytat:
Być może brakuje na forum typowo śmigłowcowych newsów z różnych serwisów a to z tej przyczyny, że być może nie ma ochotnika żeby się tym zajął. Jesus Nut jakbyś był chętny do śledzenia i umieszczania nowości śmigłowcowych z kraju i ze świata, proszę bardzo jeśli chcesz możesz się tym zająć. Miła propozycja – dziękuję. Żeby się jednak tego podjąć w sposób odpowiedzialny to musiałbym mieć więcej czasu, a z tym jest duży problem.
Cytat:
Z tego co pamiętam to Rosomak pochodzi z fińskiej Patrii i udziały ma w niej EADS. Czyli nijak to się ma do Finmeccanicy.
Włoska OTO Melara była jednym z konkurentów do wyboru wieży z działkiem do Rosomaka. Nie wiem czy faktycznie wybrano do zabudowy tą wieżę bo nie śledzę tego tematu. Zgadza się, wszak nie było napisane, że cały Rosomak to Finmeccanica. Z Patrii jest wszystko, co poniżej wieży, ale wieża to już Finmeccanica tak lobbowana przez Altair.
;) pozdrowienia
Marauder - 26-06-2010 13:12
Jesus Nut widzę że branża śmigłowcowa jest tobie bliska a być może jesteś z nią związany. Myślę że wyjaśniliśmy problem z newsami serwowanymi przez Altair dotyczącymi przede wszystkim śmigłowców. Osobiście mogę zapewnić, że będę większą uwagę zwracał na cytowanie za Altair, nowości z kraju i ze świata na temat "wiatraków".
Tak przy okazji osobiście co myślisz o wyborze EC-135 dla LPR? To była dobra decyzja? I drugie czy według ciebie któryś ze śmiglaków ze stajni AgustlaWestland jest udanym projektem? Przy okazji czy przejecie PZL Świdnik przez wspomnianą już AW będzie na przyszłość dla Nas owocować?
Jesus Nut - 28-06-2010 10:00
Witam,
Cytat:
Myślę że wyjaśniliśmy problem z newsami serwowanymi przez Altair dotyczącymi przede wszystkim śmigłowców. Osobiście mogę zapewnić, że będę większą uwagę zwracał na cytowanie za Altair, nowości z kraju i ze świata na temat "wiatraków". Bardzo dobrze. To co serwuje Altair to jest jedna wielka manipulacja i nie ma to nic wspólnego z dziennikarstwem. Nikt nie chce zniżać się do poziomu Altairu i pisać w ich stylu o układzie Finmeccanici w Polsce, tak jak altairowcy wypisują swoje lobbingowe teksty na temat rzekomych „układów” w Polsce firm konkurencyjnych wobec Finmeccanici. Układ jaki jest każdy widzi – Altair to narzędzie do czarnej propagandy przeciwko konkurentom Finmeccanici. Pokazałem to na przykładzie kompletnie zmanipulowanych „newsów” agencji lobbingowej Altair.
Cytat:
Tak przy okazji osobiście co myślisz o wyborze EC-135 dla LPR? To była dobra decyzja? Na pewno żadna krzywda LPR-owi się nie stała, chociaż przetarg byłby ciekawszy z udziałem jeszcze przynajmniej 2-3 innych śmigłowców, jakie pasowałyby do SIWZ.
Cytat:
I drugie czy według ciebie któryś ze śmiglaków ze stajni AgustaWestland jest udanym projektem? A czy w dzisiejszych czasach są producenci złych śmigłowców? Nie ma. Są tylko producenci różnych śmigłowców. Ma AW swoje niezłe konstrukcje, mają i inne firmy. Ma AW swoje słabsze konstrukcje, mają i inni.
Cytat:
Przy okazji czy przejecie PZL Świdnik przez wspomnianą już AW będzie na przyszłość dla Nas owocować? Świdnik to pod wieloma względami przypadek beznadziejny. Ktokolwiek go zrestrukturyzuje to niczego złego tak zwanym „nam” nie wyrządzi (oprócz dużych zwolnień pracowniczych). „Owocować” w sensie „narodowo-patriotycznym” to nie będzie, bo konstrukcje Świdnika są bardzo przestarzałe i dobrze to wiadomo nie od dziś i gdyby taki Altair był uczciwy to by o tym pisał. Na przykład decyzje co do przyszłości SW-4 Agusta podjęła, ale nikt nie ma odwagi o tym napisać. Tylko prezes Świdnika jeździ po różnych konferencjach i opowiada zakamuflowane historie o próbach uzdatnienia SW-4 jako UAV-a – tylko nie ma już odwagi powiedzieć, dlaczego tak marnie kończy ta konstrukcja. Nawet jako bezpilotowca nikt tego nie chce – jeden zainteresowany był i jak sobie pomierzył różne rzeczy to podziękował.