Drugi Tu-154 uziemiony w Rosji
PanSamolocik - 29-06-2010 21:53
Drugi Tu-154 uziemiony w Rosji
Drugi rządowy Tu-154, który jest remontowany obecnie w Samarze, prawdopodobnie nie zostanie ponownie oddany do użytku zgodnie z planem - dowiedziała się TVN24. Rosjanie mieli skończyć remont 24 lipca.
Wiele wskazuje na to, że remontowany samolot wróci do Polski najwcześniej w połowie sierpnia. Jeżeli ten czas by się przeciągał, strona polska jest zabezpieczona, będą kary wynikające z umowy z Rosjanami – powiedział TVN24 rzecznik MON płk Wiesław Grzegorzewski.
Nie wiadomo, czy gdy maszyna wróci, będzie jeszcze woziła pasażerów. Rząd wyczarterował bowiem od LOT-u dwa Embraery. W połowie czerwca wiceminister obrony Marcin Idzik pytany o dalsze losy samolotu Tu-154M, który znajduje się na stanie 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego poinformował, że rozważane są trzy scenariusze: pozostawienie samolotu do przewożenia ważnych osób w państwie, przekwalifikowanie go na maszynę transportową oraz przekazanie go do Agencji Mienia Wojskowego celem zbycia.
- Moja opinia jest taka, że ten samolot powinien być przekazany do AMW – zaznaczył wiceminister.
http://www.tvn24.pl/-1,1662853,0,1,d...wiadomosc.html
PanSamolocik - 29-06-2010 21:54
A ja myśle, ze jego miejsce jest w muzeum
Ernest - 29-06-2010 22:07
Nie wiem czy jest sens trzymania go w muzeum. W muzeum powinny zostać zgromadzone szczątki rozbitej maszyny (np. przetopione w hucie na symboliczny monument). Latająca maszyna powinna zostać sprzedana...
voltariel - 29-06-2010 23:15
W muzeum stoją antyki.
Ta tutka jest młodsza od niejednego sprawnego samochodu...
BOAEDON - 30-06-2010 08:19
Jak dla mnie te Muzeum Lotnictwa w Krakowie jest optymalnym miejscem a jak wiadomo z wiekiem eksponat bedzie zyskiwał na wartości ;)
marcinssdd - 30-06-2010 08:42
Popieram ten pomysł z krakowskim muzeum tylko że trzeba go odłożyć na półkę z pobożnymi życzeniami. Samolot zostanie zapewne sprzedany.
ANTEK - 30-06-2010 09:05
Cytat:
Popieram ten pomysł z krakowskim muzeum tylko że trzeba go odłożyć na półkę z pobożnymi życzeniami. Samolot zostanie zapewne sprzedany.
Jeśli w Smoleńsku rozbiłby się polski rządowy Boeing, czy nawoływalibyście teraz do umieszczenia podobnych maszyn w muzeach?!
marcinssdd - 30-06-2010 09:07
No przecież napisałem, że zostanie sprzedany.
voltariel - 30-06-2010 09:08
Cytat:
Jesli w Smolensku rozbilby sie polski rzadowy Boeing, czy nawolywalibyscie teraz do umieszczenia podobnych maszyn w muzeach?! 100% popieram.
Drzemi - 30-06-2010 09:11
Cytat:
No przecież napisałem, że zostanie sprzedany. Napisałeś też, że popierasz pomysł z muzeum. :P
Również popieram Antka!
ANTEK - 30-06-2010 09:13
Cytat:
A ja myśle, ze jego miejsce jest w muzeum
Cytat:
Jak dla mnie te Muzeum Lotnictwa w Krakowie jest optymalnym miejscem ....
Cytat:
Popieram ten pomysł z krakowskim muzeum ......
??????
marcinssdd - 30-06-2010 09:19
:bag:
Popieram pomysł z Muzeum bo kolejny eksponat w krakowskim Muzeum mnie cieszy.
Przyznałem jednak, że pomysł jest mało prawdopodobny (a właściwie niemożliwy) i że samolot zostanie sprzedany.
Czy wszystko trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku :confused:
voltariel - 30-06-2010 09:22
Cytat:
:bag:
Popieram pomysł z Muzeum bo kolejny eksponat w krakowskim Muzeum mnie cieszy.
Przyznałem jednak, że pomysł jest mało prawdopodobny (a właściwie niemożliwy) i że samolot zostanie sprzedany.
Czy wszystko trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku :confused: Podłączyłeś się pod zdanie Boaedona i PanaSamolocika. Czy to też trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku?
Ta Tutka jest jeszcze młodym samolotem z kupą godzin do wylatania w ramach bieżącego resursu. Oddanie go do Muzeum byłoby katastrofą i totalnym nieporozumieniem...
ANTEK - 30-06-2010 09:27
Cytat:
:bag:.....Czy wszystko trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku :confused: Wylaczam sie z dyskusji....
marcinssdd - 30-06-2010 09:49
No dobra posypuje głowę popiołem i zmykam.
Przepraszam zachowałem się jak gówniarz i więcej się to nie powtórzy.
Pozdrawiam z aptekarską dokładnością ;)
ANTEK - 30-06-2010 10:27
Cytat:
....Pozdrawiam z aptekarską dokładnością ;) Zloz sie ze mna i kupmy tego "Tutka" na spolke (jesli bedzie do sprzedania). Zrobimy mase pieniedzy....:)
marcinssdd - 30-06-2010 10:38
No we dwóch to obawiam się, że nie podołamy ale jakby tak zrobić akcję wśród użytkowników spotter.pl to szansa jest duża :rotfl:
Wielka Orkiestra Spotterskiej Pomocy na ratowanie TUtki ;)
jackowlew - 30-06-2010 18:35
Cytat:
No we dwóch to obawiam się, że nie podołamy ale jakby tak zrobić akcję wśród użytkowników spotter.pl to szansa jest duża :rotfl:
Wielka Orkiestra Spotterskiej Pomocy na ratowanie TUtki ;) Popieram
voltariel - 30-06-2010 18:38
Pytanie tylko, u kogo na podwórku by stała...
Yyy...u mnie! :mrgreen:
Jacek Waszczuk - 30-06-2010 18:55
Jeśli chodzi o wiek Tu-154 jest już pełnoletni. Ale czy to wiele?
Już kiedyś przytaczałem Ju-52 latający z pasażerami podczas każdej kolejnej edycji ILA w Berlinie. Samolot starszy od najstarszego forumowicza:D
jackowlew - 30-06-2010 18:59
Cytat:
Jeśli chodzi o wiek Tu-154 jest już pełnoletni. Ale czy to wiele? To ja was się zapytam Bell 412 HP będący na stanie 36 splt data produkcji 1991r i dlaczego nikt nie mówi o tym śmigłowcu że on jest stary??a tutka tylko rok starsza wytłumaczy to ktoś??aaaa i o Mi-8 też jest zawsze głośno acz kolwiek też nie wiele starsze od bella.
Sebastian Szatyłowicz - 30-06-2010 19:17
Cytat:
To ja was się zapytam Bell 412 HP będący na stanie 36 splt data produkcji 1991r i dlaczego nikt nie mówi o tym śmigłowcu że on jest stary??a tutka tylko rok starsza wytłumaczy to ktoś??aaaa i o Mi-8 też jest zawsze głośno acz kolwiek też nie wiele starsze od bella. Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy:)
jackowlew - 30-06-2010 19:22
Cytat:
Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy:) Ale takie tłumaczenie to nie tłumaczenie prawda :)
PanSamolocik - 30-06-2010 20:41
E tam Antek, my podchodzimy do tematu realnie, teraz nikt z tych cwaniaczkow nie wsiadzie do Tutki wiec zamiast go sprzedac pod knajpe przy drodze lepiej by zostal w sluzbie "narodu" i pozowal w muzeum
(...)Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy(...)
- to przecież nie prawda, przypomnij sobie ile było narzekań na zakup F16 ... po prostu zawsze marudzimy i tyle
Drzemi - 30-06-2010 20:51
Lepiej go sprzedać do innego kraju i kasę przeznaczyć na pokrycie części kosztów czegoś co zastąpi Tu-154 (bo Embraery to mogą sobie zastąpić Jaki, a nie jak to hucznie media ogłosiły, że jest następca Tutek) niż postawić sprawny samolot, z dużym resursem pod chmurką, żeby sobie niszczał zamiast latać.
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 08:13
Cytat:
E tam Antek, my podchodzimy do tematu realnie, teraz nikt z tych cwaniaczkow nie wsiadzie do Tutki wiec zamiast go sprzedac pod knajpe przy drodze lepiej by zostal w sluzbie "narodu" i pozowal w muzeum
(...)Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy(...)
- to przecież nie prawda, przypomnij sobie ile było narzekań na zakup F16 ... po prostu zawsze marudzimy i tyle Na pewno można sprzedać to do jakiegoś kraju arykańskiego, to raczej dużo korzystniejsze niż postawienie by niszczał w muzeum. On ma dopiero 20 lat, więc jeszcze długo polata...
W sumie może coś w tym jest, ale dużo bardziej marudzimy na stare samoloty VIPów
BOAEDON - 01-07-2010 08:25
Realia są takie że po Smoleńsku polityków którzy chcieliby latać na TU 154 będzie można policzyć na palcach jednej ręki. To że w Smoleńsku za katastrofę nie odpowiada usterka maszyny nie ma tu nic do rzeczy. Zwłaszcza że Tutka jest obecnie spoza "jedynie słusznej" linii zakupów z zachodu.
Zresztą o potrzebie zmian floty w 36 (w tym TUTek które są mało ekonomiczne) mówiło się od dawna (na mówieniu się kończyło). Warto przy okazji przypomnieć że obok kosztów użytkowania głównym argumentem na nie dla TUtek był hałas - w myśl przepisów tego typu samoloty nie mogą latać po krajach UE (no chyba że są to maszyny użytkowanie przez wojsko). Zresztą jeden z większych użytkowników tych samolotów czyli Aerofłot już je wycofał ze swojej floty....
Nie wiem czy za sprzedaż Tutki zgarniemy aż takie kokosy by gra była warta świeczki. Rzecz jasna samolot jeszcze długo polata gdzieś na wschodzie czy w Afryce aż skończy gdzieś tam wybebeszony na miejscowym szrocie. Może więc z szacunku dla maszyny i jej historii warto zatrzymać ten egzemplarz w muzeum?
Jacku - ten Bell perspektywicznie też do muzeum a co ;)) Obecnie to jedyna maszyna mająca certyfikaty na wożenie VIP z tego co wiem, wiec nie ma alternatywy a już widzę jak pułk dostanie nowe śmiglaki....
Przykład Ju 52 jest dobry i dla mnie te najmilsza sercu i oku jest wersja staruszków w stanie lotnym. Jednakże koszty użytkowania samolotu odrzutowego raczej przekreślają taką opcję...
Jacek Waszczuk - 01-07-2010 08:49
Jest jeszcze jedna opcja dotycząca Tu-154, samolot zostaje w eskadrze i lata do innych celów. Jak wiadomo samoloty eskadry latają nie tylko z Premierem/Prezydentem. Zdarzają się loty w czasie klęsk żywiołowych, może też służyć do przewozu wojska na misje (taniej chyba wyniesie przelot niż wynajęcie amerykańskiej maszyny?) W takiej opcji odpada kupno czy wynajem maszyny, jedyne koszty to obsługa i paliwo
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 09:48
Cytat:
jedyne koszty to obsługa i paliwo I chyba likwidacja saloniku i wstawienie na to miejsce normalnych foteli?
voltariel - 01-07-2010 10:15
Cytat:
Jest jeszcze jedna opcja dotycząca Tu-154, samolot zostaje w eskadrze i lata do innych celów. Jak wiadomo samoloty eskadry latają nie tylko z Premierem/Prezydentem. Zdarzają się loty w czasie klęsk żywiołowych, może też służyć do przewozu wojska na misje (taniej chyba wyniesie przelot niż wynajęcie amerykańskiej maszyny?) W takiej opcji odpada kupno czy wynajem maszyny, jedyne koszty to obsługa i paliwo Czy ja wiem... Taki lot zdarzałby się zapewne raz na kilka miesięcy. Resztę czasu Tutka kurzyłaby się w hangarze.
Dodatkowo nie wydaje mi się, żeby to były jedynie koszty obsługi i paliwa. Dochodzi koszt utrzymania maszyny w stanie gotowości do lotu na zawołanie - co w przypadku tego typu konstrukcji tanie raczej nie jest. Także nie wiem, czy by się to kalkulowało.
jackowlew - 01-07-2010 11:02
Cytat:
Jacku - ten Bell perspektywicznie też do muzeum a co ;)) Obecnie to jedyna maszyna mająca certyfikaty na wożenie VIP z tego co wiem, Nie tylko on bo Mi-8 i W-3:)
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 12:07
To zrobimy z Tutki latający tankowiec i wszyscy będą zadowoleni:D
:cool:
bpon2 - 01-07-2010 12:26
Mam trochę węża i dwie beczki na działce, chętnie oddam do wyposażenia tutkowego tankera:D
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 12:39
Cytat:
Mam trochę węża i dwie beczki na działce, chętnie oddam do wyposażenia tutkowego tankera:D No to jeszcze pompa i mamy tankowca:D
voltariel - 01-07-2010 12:40
Cytat:
No to jeszcze pompa i mamy tankowca:D Za pompe będzie robił kux - ma mocne płuca! :rotfl:
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 14:45
To plany tankowca prawie kompletne:Dzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
PanSamolocik - 29-06-2010 21:53
Drugi Tu-154 uziemiony w Rosji
Drugi rządowy Tu-154, który jest remontowany obecnie w Samarze, prawdopodobnie nie zostanie ponownie oddany do użytku zgodnie z planem - dowiedziała się TVN24. Rosjanie mieli skończyć remont 24 lipca.
Wiele wskazuje na to, że remontowany samolot wróci do Polski najwcześniej w połowie sierpnia. Jeżeli ten czas by się przeciągał, strona polska jest zabezpieczona, będą kary wynikające z umowy z Rosjanami – powiedział TVN24 rzecznik MON płk Wiesław Grzegorzewski.
Nie wiadomo, czy gdy maszyna wróci, będzie jeszcze woziła pasażerów. Rząd wyczarterował bowiem od LOT-u dwa Embraery. W połowie czerwca wiceminister obrony Marcin Idzik pytany o dalsze losy samolotu Tu-154M, który znajduje się na stanie 36. Specjalnego Pułku Lotnictwa Transportowego poinformował, że rozważane są trzy scenariusze: pozostawienie samolotu do przewożenia ważnych osób w państwie, przekwalifikowanie go na maszynę transportową oraz przekazanie go do Agencji Mienia Wojskowego celem zbycia.
- Moja opinia jest taka, że ten samolot powinien być przekazany do AMW – zaznaczył wiceminister.
http://www.tvn24.pl/-1,1662853,0,1,d...wiadomosc.html
PanSamolocik - 29-06-2010 21:54
A ja myśle, ze jego miejsce jest w muzeum
Ernest - 29-06-2010 22:07
Nie wiem czy jest sens trzymania go w muzeum. W muzeum powinny zostać zgromadzone szczątki rozbitej maszyny (np. przetopione w hucie na symboliczny monument). Latająca maszyna powinna zostać sprzedana...
voltariel - 29-06-2010 23:15
W muzeum stoją antyki.
Ta tutka jest młodsza od niejednego sprawnego samochodu...
BOAEDON - 30-06-2010 08:19
Jak dla mnie te Muzeum Lotnictwa w Krakowie jest optymalnym miejscem a jak wiadomo z wiekiem eksponat bedzie zyskiwał na wartości ;)
marcinssdd - 30-06-2010 08:42
Popieram ten pomysł z krakowskim muzeum tylko że trzeba go odłożyć na półkę z pobożnymi życzeniami. Samolot zostanie zapewne sprzedany.
ANTEK - 30-06-2010 09:05
Cytat:
Popieram ten pomysł z krakowskim muzeum tylko że trzeba go odłożyć na półkę z pobożnymi życzeniami. Samolot zostanie zapewne sprzedany.
- lTen samolot jest prawie "nowy" (w porównaniu z podobnymi maszynami pracującymi w liniach lotniczych).l
lTen samolot był doskonale utrzymywany (przez Pułk 36) i będzie po gruntownym przeglądzie.l
lTen samolot ma zmodernizowana, dobra awionikę.l
lJedyny problem tego samolotu - jego silniki sporo pala.l
lPodsumowując - ktokolwiek ten samolot kupi (zapewne za małe pieniądze) będzie właścicielem bardzo dobrej maszyny, która polata przez wiele, wiele lat....l
Jeśli w Smoleńsku rozbiłby się polski rządowy Boeing, czy nawoływalibyście teraz do umieszczenia podobnych maszyn w muzeach?!
marcinssdd - 30-06-2010 09:07
No przecież napisałem, że zostanie sprzedany.
voltariel - 30-06-2010 09:08
Cytat:
- lTen samolot jest prawie "nowy" (w porownaniu z podobnymi maszynami pracujacymi w liniach lotniczych).l
lTen samolot byl doskonale utrzymywany (przez Pulk 36) i bedzie po gruntownym przegladzie.l
lTen samolot ma zmodernizowana, dobra awionike.l
lJedyny problem tego samolotu - jego silniki sporo pala.l
lPodsumowujac - ktokolwiek ten samolot kupi (zapewne za male pieniadze) bedzie wlascicielem bardzo dobrej maszyny, ktora polata przez wiele, wiele lat....l
Jesli w Smolensku rozbilby sie polski rzadowy Boeing, czy nawolywalibyscie teraz do umieszczenia podobnych maszyn w muzeach?! 100% popieram.
Drzemi - 30-06-2010 09:11
Cytat:
No przecież napisałem, że zostanie sprzedany. Napisałeś też, że popierasz pomysł z muzeum. :P
Również popieram Antka!
ANTEK - 30-06-2010 09:13
Cytat:
A ja myśle, ze jego miejsce jest w muzeum
Cytat:
Jak dla mnie te Muzeum Lotnictwa w Krakowie jest optymalnym miejscem ....
Cytat:
Popieram ten pomysł z krakowskim muzeum ......
??????
marcinssdd - 30-06-2010 09:19
:bag:
Popieram pomysł z Muzeum bo kolejny eksponat w krakowskim Muzeum mnie cieszy.
Przyznałem jednak, że pomysł jest mało prawdopodobny (a właściwie niemożliwy) i że samolot zostanie sprzedany.
Czy wszystko trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku :confused:
voltariel - 30-06-2010 09:22
Cytat:
:bag:
Popieram pomysł z Muzeum bo kolejny eksponat w krakowskim Muzeum mnie cieszy.
Przyznałem jednak, że pomysł jest mało prawdopodobny (a właściwie niemożliwy) i że samolot zostanie sprzedany.
Czy wszystko trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku :confused: Podłączyłeś się pod zdanie Boaedona i PanaSamolocika. Czy to też trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku?
Ta Tutka jest jeszcze młodym samolotem z kupą godzin do wylatania w ramach bieżącego resursu. Oddanie go do Muzeum byłoby katastrofą i totalnym nieporozumieniem...
ANTEK - 30-06-2010 09:27
Cytat:
:bag:.....Czy wszystko trzeba tłumaczyć jak małemu dziecku :confused: Wylaczam sie z dyskusji....
marcinssdd - 30-06-2010 09:49
No dobra posypuje głowę popiołem i zmykam.
Przepraszam zachowałem się jak gówniarz i więcej się to nie powtórzy.
Pozdrawiam z aptekarską dokładnością ;)
ANTEK - 30-06-2010 10:27
Cytat:
....Pozdrawiam z aptekarską dokładnością ;) Zloz sie ze mna i kupmy tego "Tutka" na spolke (jesli bedzie do sprzedania). Zrobimy mase pieniedzy....:)
marcinssdd - 30-06-2010 10:38
No we dwóch to obawiam się, że nie podołamy ale jakby tak zrobić akcję wśród użytkowników spotter.pl to szansa jest duża :rotfl:
Wielka Orkiestra Spotterskiej Pomocy na ratowanie TUtki ;)
jackowlew - 30-06-2010 18:35
Cytat:
No we dwóch to obawiam się, że nie podołamy ale jakby tak zrobić akcję wśród użytkowników spotter.pl to szansa jest duża :rotfl:
Wielka Orkiestra Spotterskiej Pomocy na ratowanie TUtki ;) Popieram
voltariel - 30-06-2010 18:38
Pytanie tylko, u kogo na podwórku by stała...
Yyy...u mnie! :mrgreen:
Jacek Waszczuk - 30-06-2010 18:55
Jeśli chodzi o wiek Tu-154 jest już pełnoletni. Ale czy to wiele?
Już kiedyś przytaczałem Ju-52 latający z pasażerami podczas każdej kolejnej edycji ILA w Berlinie. Samolot starszy od najstarszego forumowicza:D
jackowlew - 30-06-2010 18:59
Cytat:
Jeśli chodzi o wiek Tu-154 jest już pełnoletni. Ale czy to wiele? To ja was się zapytam Bell 412 HP będący na stanie 36 splt data produkcji 1991r i dlaczego nikt nie mówi o tym śmigłowcu że on jest stary??a tutka tylko rok starsza wytłumaczy to ktoś??aaaa i o Mi-8 też jest zawsze głośno acz kolwiek też nie wiele starsze od bella.
Sebastian Szatyłowicz - 30-06-2010 19:17
Cytat:
To ja was się zapytam Bell 412 HP będący na stanie 36 splt data produkcji 1991r i dlaczego nikt nie mówi o tym śmigłowcu że on jest stary??a tutka tylko rok starsza wytłumaczy to ktoś??aaaa i o Mi-8 też jest zawsze głośno acz kolwiek też nie wiele starsze od bella. Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy:)
jackowlew - 30-06-2010 19:22
Cytat:
Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy:) Ale takie tłumaczenie to nie tłumaczenie prawda :)
PanSamolocik - 30-06-2010 20:41
E tam Antek, my podchodzimy do tematu realnie, teraz nikt z tych cwaniaczkow nie wsiadzie do Tutki wiec zamiast go sprzedac pod knajpe przy drodze lepiej by zostal w sluzbie "narodu" i pozowal w muzeum
(...)Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy(...)
- to przecież nie prawda, przypomnij sobie ile było narzekań na zakup F16 ... po prostu zawsze marudzimy i tyle
Drzemi - 30-06-2010 20:51
Lepiej go sprzedać do innego kraju i kasę przeznaczyć na pokrycie części kosztów czegoś co zastąpi Tu-154 (bo Embraery to mogą sobie zastąpić Jaki, a nie jak to hucznie media ogłosiły, że jest następca Tutek) niż postawić sprawny samolot, z dużym resursem pod chmurką, żeby sobie niszczał zamiast latać.
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 08:13
Cytat:
E tam Antek, my podchodzimy do tematu realnie, teraz nikt z tych cwaniaczkow nie wsiadzie do Tutki wiec zamiast go sprzedac pod knajpe przy drodze lepiej by zostal w sluzbie "narodu" i pozowal w muzeum
(...)Bo wszystko co pochodzi z ZSRR jest Beee, a to co kupiliśmy lub dostaliśmy od wujka Sama z Ameryki jest cacy(...)
- to przecież nie prawda, przypomnij sobie ile było narzekań na zakup F16 ... po prostu zawsze marudzimy i tyle Na pewno można sprzedać to do jakiegoś kraju arykańskiego, to raczej dużo korzystniejsze niż postawienie by niszczał w muzeum. On ma dopiero 20 lat, więc jeszcze długo polata...
W sumie może coś w tym jest, ale dużo bardziej marudzimy na stare samoloty VIPów
BOAEDON - 01-07-2010 08:25
Realia są takie że po Smoleńsku polityków którzy chcieliby latać na TU 154 będzie można policzyć na palcach jednej ręki. To że w Smoleńsku za katastrofę nie odpowiada usterka maszyny nie ma tu nic do rzeczy. Zwłaszcza że Tutka jest obecnie spoza "jedynie słusznej" linii zakupów z zachodu.
Zresztą o potrzebie zmian floty w 36 (w tym TUTek które są mało ekonomiczne) mówiło się od dawna (na mówieniu się kończyło). Warto przy okazji przypomnieć że obok kosztów użytkowania głównym argumentem na nie dla TUtek był hałas - w myśl przepisów tego typu samoloty nie mogą latać po krajach UE (no chyba że są to maszyny użytkowanie przez wojsko). Zresztą jeden z większych użytkowników tych samolotów czyli Aerofłot już je wycofał ze swojej floty....
Nie wiem czy za sprzedaż Tutki zgarniemy aż takie kokosy by gra była warta świeczki. Rzecz jasna samolot jeszcze długo polata gdzieś na wschodzie czy w Afryce aż skończy gdzieś tam wybebeszony na miejscowym szrocie. Może więc z szacunku dla maszyny i jej historii warto zatrzymać ten egzemplarz w muzeum?
Jacku - ten Bell perspektywicznie też do muzeum a co ;)) Obecnie to jedyna maszyna mająca certyfikaty na wożenie VIP z tego co wiem, wiec nie ma alternatywy a już widzę jak pułk dostanie nowe śmiglaki....
Przykład Ju 52 jest dobry i dla mnie te najmilsza sercu i oku jest wersja staruszków w stanie lotnym. Jednakże koszty użytkowania samolotu odrzutowego raczej przekreślają taką opcję...
Jacek Waszczuk - 01-07-2010 08:49
Jest jeszcze jedna opcja dotycząca Tu-154, samolot zostaje w eskadrze i lata do innych celów. Jak wiadomo samoloty eskadry latają nie tylko z Premierem/Prezydentem. Zdarzają się loty w czasie klęsk żywiołowych, może też służyć do przewozu wojska na misje (taniej chyba wyniesie przelot niż wynajęcie amerykańskiej maszyny?) W takiej opcji odpada kupno czy wynajem maszyny, jedyne koszty to obsługa i paliwo
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 09:48
Cytat:
jedyne koszty to obsługa i paliwo I chyba likwidacja saloniku i wstawienie na to miejsce normalnych foteli?
voltariel - 01-07-2010 10:15
Cytat:
Jest jeszcze jedna opcja dotycząca Tu-154, samolot zostaje w eskadrze i lata do innych celów. Jak wiadomo samoloty eskadry latają nie tylko z Premierem/Prezydentem. Zdarzają się loty w czasie klęsk żywiołowych, może też służyć do przewozu wojska na misje (taniej chyba wyniesie przelot niż wynajęcie amerykańskiej maszyny?) W takiej opcji odpada kupno czy wynajem maszyny, jedyne koszty to obsługa i paliwo Czy ja wiem... Taki lot zdarzałby się zapewne raz na kilka miesięcy. Resztę czasu Tutka kurzyłaby się w hangarze.
Dodatkowo nie wydaje mi się, żeby to były jedynie koszty obsługi i paliwa. Dochodzi koszt utrzymania maszyny w stanie gotowości do lotu na zawołanie - co w przypadku tego typu konstrukcji tanie raczej nie jest. Także nie wiem, czy by się to kalkulowało.
jackowlew - 01-07-2010 11:02
Cytat:
Jacku - ten Bell perspektywicznie też do muzeum a co ;)) Obecnie to jedyna maszyna mająca certyfikaty na wożenie VIP z tego co wiem, Nie tylko on bo Mi-8 i W-3:)
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 12:07
To zrobimy z Tutki latający tankowiec i wszyscy będą zadowoleni:D
:cool:
bpon2 - 01-07-2010 12:26
Mam trochę węża i dwie beczki na działce, chętnie oddam do wyposażenia tutkowego tankera:D
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 12:39
Cytat:
Mam trochę węża i dwie beczki na działce, chętnie oddam do wyposażenia tutkowego tankera:D No to jeszcze pompa i mamy tankowca:D
voltariel - 01-07-2010 12:40
Cytat:
No to jeszcze pompa i mamy tankowca:D Za pompe będzie robił kux - ma mocne płuca! :rotfl:
Sebastian Szatyłowicz - 01-07-2010 14:45
To plany tankowca prawie kompletne:D