Czy w Radomiu powstanie baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego? Ministerstwo Zdrowia nie mówi "nie", ale zadecyduje o tym ekonomia
marianello - 14-06-2010 09:16
Czy w Radomiu powstanie baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego? Ministerstwo Zdrowia nie mówi "nie", ale zadecyduje o tym ekonomia
za gazeta.pl
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219..._mowi_nie.html
Cytat:
"W Radomiu powinna powstać baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego" - napisali w apelu do minister zdrowia Ewy Kopacz radny Jakub Kluziński (Stowarzyszenie Kocham Radom) i Sebastian Pawłowski z sekcji transportowej stowarzyszenia. Ministerstwo odpowiada, że o wszystkim zadecydują finanse.
Argumenty za bazą w Radomiu? Najbliższe są w Warszawie i Kielcach, a przez region radomski przebiega kilka ważnych dróg, na których dochodzi do poważnych wypadków. Dodatkowo duża część dawnego województwa radomskiego jest dość słabo skomunikowana, przez co dojazd do szpitala samochodem trwa długo.Kluziński i Pawłowski przypominają też, że Radom ma miejsca, w których baza mogłaby powstać: lądowisko dla helikopterów przy szpitalu na Józefowie oraz lotnisko na Sadkowie, na którym tworzony jest cywilny port lotniczy.
Władze spółki Port Lotniczy Radom pozytywnie wypowiadają się o utworzeniu bazy na Sadkowie.
"Baza taka nie koliduje z planami rozwoju cywilnej działalności lotniczej. Nadmieniamy również, że na lotnisku znajduje się wojskowy hangar śmigłowcowy, zaś samo lotnisko jest okazjonalnie wykorzystywane w lotach medycznych przy użyciu samolotu Piaggio P-180 Avanti należącego do LPR" - napisał prokurent spółki Łukasz Skorupski. Dodaje, że dla spółki istotne są informacje techniczne i zasady finansowania współpracy.
Co na to ministerstwo? Odpowiedź podpisana przez Marka Habera, wiceministra zdrowia, jest dość lakoniczna, ale zdaniem autorów apelu nie przynosi złych informacji. Wiceminister informuje, że w pierwszej kolejności konieczna jest wymiana wysłużonych śmigłowców i zapewnienie bezawaryjnego funkcjonowania 17 istniejących już baz.
"Rozbudowa systemu istniejących baz będzie musiała być sukcesywnie i szczegółowo analizowana w trakcie wprowadzania do eksploatacji nowych śmigłowców. [...] Nie bez znaczenia jest także konieczność zapewnienia wszystkim bazom odpowiedniego finansowania, bowiem koszty bieżącego utrzymania jednej bazy wynoszą ok. 2-2,5 mln zł rocznie. Dlatego też Minister Zdrowia, kierując się racjonalnym gospodarowaniem środkami publicznymi, potrzebuje więcej czasu na ocenę potrzeb organizacyjnych w tym zakresie" - wyjaśnia Haber.
- Poparcie Portu Lotniczego Radom bardzo mnie cieszy - mówi Kluziński. - Odpowiedź ministerstwa też oceniam pozytywnie. Nikt nie mówi "nie". Nie liczyłem też, że baza powstanie natychmiast.
Radny przypomina, że ministerstwo zamówiło 23 helikoptery, a baz jest 17. - Ministerstwo myśli o kolejnych bazach, a Radom właśnie wszedł do gry. Teraz radni miejscy i sejmiku województwa, parlamentarzyści i prezydent muszą w ministerstwie przypominać, że chcemy w Radomiu mieć tę bazę.
W LPR będą latać francusko-niemieckie eurocoptery, które zastąpią wysłużone Mi-2. Sześć pierwszych maszyn przyleciało do Polski jesienią ub.r., kolejne będą dostarczane sukcesywnie w najbliższych miesiącach.
katarzyna.ludwinska@radom.agora.pl
Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
kosiiflanker - 14-06-2010 12:53
no no ciekawie będzie:)zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
marianello - 14-06-2010 09:16
Czy w Radomiu powstanie baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego? Ministerstwo Zdrowia nie mówi "nie", ale zadecyduje o tym ekonomia
za gazeta.pl
http://radom.gazeta.pl/radom/1,35219..._mowi_nie.html
Cytat:
"W Radomiu powinna powstać baza Lotniczego Pogotowia Ratunkowego" - napisali w apelu do minister zdrowia Ewy Kopacz radny Jakub Kluziński (Stowarzyszenie Kocham Radom) i Sebastian Pawłowski z sekcji transportowej stowarzyszenia. Ministerstwo odpowiada, że o wszystkim zadecydują finanse.
Argumenty za bazą w Radomiu? Najbliższe są w Warszawie i Kielcach, a przez region radomski przebiega kilka ważnych dróg, na których dochodzi do poważnych wypadków. Dodatkowo duża część dawnego województwa radomskiego jest dość słabo skomunikowana, przez co dojazd do szpitala samochodem trwa długo.Kluziński i Pawłowski przypominają też, że Radom ma miejsca, w których baza mogłaby powstać: lądowisko dla helikopterów przy szpitalu na Józefowie oraz lotnisko na Sadkowie, na którym tworzony jest cywilny port lotniczy.
Władze spółki Port Lotniczy Radom pozytywnie wypowiadają się o utworzeniu bazy na Sadkowie.
"Baza taka nie koliduje z planami rozwoju cywilnej działalności lotniczej. Nadmieniamy również, że na lotnisku znajduje się wojskowy hangar śmigłowcowy, zaś samo lotnisko jest okazjonalnie wykorzystywane w lotach medycznych przy użyciu samolotu Piaggio P-180 Avanti należącego do LPR" - napisał prokurent spółki Łukasz Skorupski. Dodaje, że dla spółki istotne są informacje techniczne i zasady finansowania współpracy.
Co na to ministerstwo? Odpowiedź podpisana przez Marka Habera, wiceministra zdrowia, jest dość lakoniczna, ale zdaniem autorów apelu nie przynosi złych informacji. Wiceminister informuje, że w pierwszej kolejności konieczna jest wymiana wysłużonych śmigłowców i zapewnienie bezawaryjnego funkcjonowania 17 istniejących już baz.
"Rozbudowa systemu istniejących baz będzie musiała być sukcesywnie i szczegółowo analizowana w trakcie wprowadzania do eksploatacji nowych śmigłowców. [...] Nie bez znaczenia jest także konieczność zapewnienia wszystkim bazom odpowiedniego finansowania, bowiem koszty bieżącego utrzymania jednej bazy wynoszą ok. 2-2,5 mln zł rocznie. Dlatego też Minister Zdrowia, kierując się racjonalnym gospodarowaniem środkami publicznymi, potrzebuje więcej czasu na ocenę potrzeb organizacyjnych w tym zakresie" - wyjaśnia Haber.
- Poparcie Portu Lotniczego Radom bardzo mnie cieszy - mówi Kluziński. - Odpowiedź ministerstwa też oceniam pozytywnie. Nikt nie mówi "nie". Nie liczyłem też, że baza powstanie natychmiast.
Radny przypomina, że ministerstwo zamówiło 23 helikoptery, a baz jest 17. - Ministerstwo myśli o kolejnych bazach, a Radom właśnie wszedł do gry. Teraz radni miejscy i sejmiku województwa, parlamentarzyści i prezydent muszą w ministerstwie przypominać, że chcemy w Radomiu mieć tę bazę.
W LPR będą latać francusko-niemieckie eurocoptery, które zastąpią wysłużone Mi-2. Sześć pierwszych maszyn przyleciało do Polski jesienią ub.r., kolejne będą dostarczane sukcesywnie w najbliższych miesiącach.
katarzyna.ludwinska@radom.agora.pl
Źródło: Gazeta Wyborcza Radom
kosiiflanker - 14-06-2010 12:53
no no ciekawie będzie:)