Czternasta "czarna" lista przewoźników lotniczych
tomir - 11-07-2010 11:57
Czternasta "czarna" lista przewoźników lotniczych
Komisja Europejska zaktualizowała wykaz linii lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w Unii Europejskiej, wpisując na nią jednego nowego przewoźnika (z Surinamu) i rozszerzając ograniczenie na Iran Air.
Ponadto dwóch przewoźników z Indonezji zostało wykreślonych z czarnej listy.
To już czternasta aktualizacja "czarnej" listy. Wpisano na nią przewoźnika Blue Wing Airlines z Surinamu, jako konsekwencja środków podjętych przez jedno z państw członkowskich w związku z serią wypadków, którym uległy samoloty tego przewoźnika oraz poważnym uchybieniom stwierdzonym w trakcie kontroli na ziemi.
Na podstawie wyników kontroli w Iranie, przeprowadzonej przez KE z udziałem ekspertów z państw członkowskich i EASA, rozszerzono ograniczenia nałożone w marcu tego roku na Iran Air. Wyłączono też z przewozów do UE należącej do niego floty samolotów typu Airbus A320 oraz typu Boeing B727 i B747.
Przy okazji obecnej aktualizacji Komisja przyjęła także do wiadomości poprawę nadzoru sprawowanego przez właściwe organy Indonezji. Dzięki temu Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego mógł poprzeć wykreślenie z wykazu dwóch indonezyjskich przewoźników lotniczych: Metro Batavia i Indonesia Air Asia. Podobna była decyzja KE wobec armatora z Gabonu - Afrijet, którego dopuszczono do wykonywania przewozów do UE na określonych warunkach (dodatkowym samolotem).
Zdaniem odpowiedzialnego za transport wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Siima Kallasa
- Kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo lotnictwa, nie możemy sobie pozwolić na żadne kompromisy. - powiedział Siima Kallas, wiceprzewodniczący KE odpowiedzialny za transport - Gdy mamy dowody potwierdzające, że przewoźnicy lotniczy nie gwarantują bezpiecznych przewozów lub organy regulacyjne nie są w stanie wywiązywać się ze swoich obowiązków w zakresie egzekwowania norm bezpieczeństwa, musimy działać na rzecz zapewnienia naszym obywatelom bezpiecznej podróży podniebnej.
Dodał, że UE gotowa jest wspierać kraje, które powinny i chcą zwiększyć swój potencjał techniczny i administracyjny w celu zagwarantowania najwyższych norm bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.
Na aktualnej liście znajduje się czterech przewoźników, którzy mają całkowity zakaz lotów do UE. Są to: Ariana Afghan Airlines z Afganistanu, Blue Wing Airlines z Surinamu, Siem Reap Airways International z Kambodży i Silverback Cargo Freighters z Rwandy. Zakazowi podlegają również wszyscy przewoźnicy (w sumie 278) z 17 następujących krajów: Angoli, Beninu, Konga, Dżibuti, Filipin, Gabonu (z wyjątkiem trzech przewoźników, których działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Gwinei Równikowej, Indonezji (z wyjątkiem sześciu przewoźników, dla których całkowicie zniesiono ograniczenia), Kazachstanu (z wyjątkiem jednego przewoźnika, którego działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Kirgizji, Liberii, Konga, Sierra Leone, Suazi, Sudanu, Wysp Świętego Tomasza i Książęcych oraz Zambii. Dziewięciu przewoźników może wykonywać przewozy na określonych warunkach: Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, TAAG Angola Airlines, Air Astana z Kazachstanu, Iran Air z Iranu, Gabon Airlines, Afrijet i SN2AG z Gabonu, Air Service Comores i Ukrainian Mediterranean Airlines z Ukrainy.
źródło:wnp.pl
Jak ktoś ma niedosyt to tutaj jest cała litania:http://www.ulc.gov.pl/_download/wazn..._list_0710.pdf
PanSamolocik - 11-07-2010 12:01
bezpieczenstwo i polityka widac ida w parze, Iran pojawil sie na na liscie zaraz po tym jak ogloszono, ze nie bedzie sprzedawane mu paliwo za granicami Iranu w zwiazku z sankcjami w procesie testow nad paliwem nuklearnym w tym kraju :-)
Poczciwe Benki 747 do tej pory ladowaly we FRA bez problemu i nagle sa za stare :-)
kosiiflanker - 12-07-2010 17:29
nie powinno byc z Kirgistanu zamiast Kirgizji?
PanSamolocik - 12-07-2010 19:30
Kirgistan to inaczej Republika Kirgiska wiec moze byc tak i tak :-)
jacoszakal - 18-07-2010 22:02
Dziwi to wszystko . Szczególnie z Iran Air . Czy to nie jest podyktowane względami embarga na Iran ?? Bo bodajże Airbusa a320 to mają chyba z dwie - trzy sztuki młode. Wiadomo 747 dość stare , ale nie rozumie blokady na a320 skoro małe linie charterowe starszymi latają choćby Nouvelair z Tunezji który lata od nas z Polski do Tunezji jako charter.
Jacek Waszczuk - 19-07-2010 13:39
To chyba bardziej chodzi o brak dostępu do oryginalnych części z USAzanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
tomir - 11-07-2010 11:57
Czternasta "czarna" lista przewoźników lotniczych
Komisja Europejska zaktualizowała wykaz linii lotniczych podlegających zakazowi wykonywania przewozów w Unii Europejskiej, wpisując na nią jednego nowego przewoźnika (z Surinamu) i rozszerzając ograniczenie na Iran Air.
Ponadto dwóch przewoźników z Indonezji zostało wykreślonych z czarnej listy.
To już czternasta aktualizacja "czarnej" listy. Wpisano na nią przewoźnika Blue Wing Airlines z Surinamu, jako konsekwencja środków podjętych przez jedno z państw członkowskich w związku z serią wypadków, którym uległy samoloty tego przewoźnika oraz poważnym uchybieniom stwierdzonym w trakcie kontroli na ziemi.
Na podstawie wyników kontroli w Iranie, przeprowadzonej przez KE z udziałem ekspertów z państw członkowskich i EASA, rozszerzono ograniczenia nałożone w marcu tego roku na Iran Air. Wyłączono też z przewozów do UE należącej do niego floty samolotów typu Airbus A320 oraz typu Boeing B727 i B747.
Przy okazji obecnej aktualizacji Komisja przyjęła także do wiadomości poprawę nadzoru sprawowanego przez właściwe organy Indonezji. Dzięki temu Komitet ds. Bezpieczeństwa Lotniczego mógł poprzeć wykreślenie z wykazu dwóch indonezyjskich przewoźników lotniczych: Metro Batavia i Indonesia Air Asia. Podobna była decyzja KE wobec armatora z Gabonu - Afrijet, którego dopuszczono do wykonywania przewozów do UE na określonych warunkach (dodatkowym samolotem).
Zdaniem odpowiedzialnego za transport wiceprzewodniczącego Komisji Europejskiej Siima Kallasa
- Kiedy w grę wchodzi bezpieczeństwo lotnictwa, nie możemy sobie pozwolić na żadne kompromisy. - powiedział Siima Kallas, wiceprzewodniczący KE odpowiedzialny za transport - Gdy mamy dowody potwierdzające, że przewoźnicy lotniczy nie gwarantują bezpiecznych przewozów lub organy regulacyjne nie są w stanie wywiązywać się ze swoich obowiązków w zakresie egzekwowania norm bezpieczeństwa, musimy działać na rzecz zapewnienia naszym obywatelom bezpiecznej podróży podniebnej.
Dodał, że UE gotowa jest wspierać kraje, które powinny i chcą zwiększyć swój potencjał techniczny i administracyjny w celu zagwarantowania najwyższych norm bezpieczeństwa w lotnictwie cywilnym.
Na aktualnej liście znajduje się czterech przewoźników, którzy mają całkowity zakaz lotów do UE. Są to: Ariana Afghan Airlines z Afganistanu, Blue Wing Airlines z Surinamu, Siem Reap Airways International z Kambodży i Silverback Cargo Freighters z Rwandy. Zakazowi podlegają również wszyscy przewoźnicy (w sumie 278) z 17 następujących krajów: Angoli, Beninu, Konga, Dżibuti, Filipin, Gabonu (z wyjątkiem trzech przewoźników, których działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Gwinei Równikowej, Indonezji (z wyjątkiem sześciu przewoźników, dla których całkowicie zniesiono ograniczenia), Kazachstanu (z wyjątkiem jednego przewoźnika, którego działalność ograniczona jest określonymi warunkami), Kirgizji, Liberii, Konga, Sierra Leone, Suazi, Sudanu, Wysp Świętego Tomasza i Książęcych oraz Zambii. Dziewięciu przewoźników może wykonywać przewozy na określonych warunkach: Air Koryo z Koreańskiej Republiki Ludowo-Demokratycznej, TAAG Angola Airlines, Air Astana z Kazachstanu, Iran Air z Iranu, Gabon Airlines, Afrijet i SN2AG z Gabonu, Air Service Comores i Ukrainian Mediterranean Airlines z Ukrainy.
źródło:wnp.pl
Jak ktoś ma niedosyt to tutaj jest cała litania:http://www.ulc.gov.pl/_download/wazn..._list_0710.pdf
PanSamolocik - 11-07-2010 12:01
bezpieczenstwo i polityka widac ida w parze, Iran pojawil sie na na liscie zaraz po tym jak ogloszono, ze nie bedzie sprzedawane mu paliwo za granicami Iranu w zwiazku z sankcjami w procesie testow nad paliwem nuklearnym w tym kraju :-)
Poczciwe Benki 747 do tej pory ladowaly we FRA bez problemu i nagle sa za stare :-)
kosiiflanker - 12-07-2010 17:29
nie powinno byc z Kirgistanu zamiast Kirgizji?
PanSamolocik - 12-07-2010 19:30
Kirgistan to inaczej Republika Kirgiska wiec moze byc tak i tak :-)
jacoszakal - 18-07-2010 22:02
Dziwi to wszystko . Szczególnie z Iran Air . Czy to nie jest podyktowane względami embarga na Iran ?? Bo bodajże Airbusa a320 to mają chyba z dwie - trzy sztuki młode. Wiadomo 747 dość stare , ale nie rozumie blokady na a320 skoro małe linie charterowe starszymi latają choćby Nouvelair z Tunezji który lata od nas z Polski do Tunezji jako charter.
Jacek Waszczuk - 19-07-2010 13:39
To chyba bardziej chodzi o brak dostępu do oryginalnych części z USA