15.04.10 EPWR
bpon2 - 15-05-2010 19:02
15.04.10 EPWR
Posiedziałem sobie dzisiaj pod płotem, później dojechał Nexus. I się zdziwiliśmy. Zawitał do nas A320 CSA i to w jaki sposób:)
...nieudane podejście...
...no i udało się...ciekawe po co przyleciał:cool:
kux - 15-05-2010 19:25
czas czyścic matrycę....:)
bpon2 - 15-05-2010 19:28
Rano jeszcze była ok :D Trochę poobracałem i mamy paprochy:)
bpon2 - 16-05-2010 08:05
Chciałem nadmienić, że jest to mój fotograficzny debiut na forum:) Pierwszy raz wyszły mi zdjęcia które można pokazać:D
A320 Wizz
Jacek Waszczuk - 16-05-2010 08:45
W takim razie gratulację:D
Nexus - 16-05-2010 08:48
A tu mój Czech :)
Resztę wrzucę jak obrobię... i gdy skończy się komunijna kołomyja :)
Bpon2, dzięki za towarzystwo :D
Jacek Waszczuk - 16-05-2010 08:57
Rozumiem że synowi na komunię kupiłeś aparat fotograficzny:D
Nexus - 16-05-2010 09:05
A zobaczymy, zobaczymy :D
bpon2 - 16-05-2010 09:56
Trzeba będzie wypad powtórzyć, byleby pogoda była lepsza. Można by wtedy połazić po chaszczach w poszukiwaniu lepszej miejscówki:D
...nie może zabraknąć, oczywiście rayana:)
jackowlew - 16-05-2010 09:59
Fota ruszona trzeba trenować.A jakim to sprzetam robione??
bpon2 - 16-05-2010 10:08
Jaka tam ruszona;) Nie widziałeś moich wcześniejszych:D Alfa300 i Sigma 70-300 APO.
jackowlew - 16-05-2010 10:25
Cytat:
Nie widziałeś moich wcześniejszych:D To nie pokazuj;)
bpon2 - 16-05-2010 10:29
A poważnie. To będę wrzucał powoli jakieś kadry pod ocenę. Gdybyś nie napisał, że ruszona to bym żył w nieświadomości...ale jak się przyjrzeć to ruszona:)
jackowlew - 16-05-2010 10:32
Cytat:
A poważnie. To będę wrzucał powoli jakieś kadry pod ocenę. Gdybyś nie napisał, że ruszona to bym żył w nieświadomości...ale jak się przyjrzeć to ruszona:)
Wrzucaj popatrzymy :)
David K - 16-05-2010 10:33
Cytat:
Jaka tam ruszona;) Nie widziałeś moich wcześniejszych:D Alfa300 i Sigma 70-300 APO.
Dlaczego używasz taką wysoką przysłonę.?? Większość obiektywów ma najlepszą ostrość przy 7.1 - 9.0;)
voltariel - 16-05-2010 11:20
Poruszone poruszone ;)
I staraj się tak kadrować, żeby cały samolot był na zdjęciu. A jak już ciachasz, to do konkretnej części maszyny, żeby nie były pouciane końcówki skrzydeł, stateczników itd. ;) Bo to trochę tak, jakbyś zaprezentował zdjęcie człowieka bez głowy, ręki czy innej części ciała :mrgreen:
A najlepiej przejrzyj jakieś galerie, bądź zdjęcia tu na forum. To najlepszy materiał do samokształcenia :P
bpon2 - 16-05-2010 13:17
Cytat:
Dlaczego używasz takie wysokie przysłonę.?? Większość obiektywów majom najlepsze ostrość przy 7.1 - 9.0;) ...bo nie wpadłem na to...:o
marcinssdd - 16-05-2010 13:30
Cytat:
...bo nie wpadłem na to...:o
Jeżeli mogę coś doradzić:
1. Jeżeli decydujesz się na używanie trybu wyzwolenia migawki S czyli priorytety czasu jej otwarcia, to wiedz, że fotografowanie odrzutowców na 1/125s będzie się najczęściej kończyć tym, że samolot będzie poruszony. Z własnego doświadczenia wiem, że powinieneś schodzić poniżej 1/500s jeżeli samolot podchodzi do lądowania - to da Ci gwarancję że zdjęcie nie będzie rozmyte.
2. Ponieważ ustawiłeś czas migawki na 1/125s aparat przymuszony do spełnienia takiego warunku musiał przymknąć obiektyw do F22 co absolutnie nie jest w tym konkretnym przypadku polecane. Choćby dlatego że widać każdy syf który siedzi na matrycy. Spokojnie możesz używać przysłon w przedziale F8,0-13
3. Kontroluj warunki w jakich fotografujesz i to jak aparat mierzy światło. To zdjęcie ociera się o kompletne przepalenie i o mały włos zamiast nieba miałbyś plamę bieli (choć i tak większość tła jest przejarana)
voltariel - 16-05-2010 13:54
Cytat:
Jeżeli mogę coś doradzić:
1. Jeżeli decydujesz się na używanie trybu wyzwolenia migawki S czyli priorytety czasu jej otwarcia, to wiedz, że fotografowanie odrzutowców na 1/125s będzie się najczęściej kończyć tym, że samolot będzie poruszony. Z własnego doświadczenia wiem, że powinieneś schodzić poniżej 1/500s jeżeli samolot podchodzi do lądowania - to da Ci gwarancję że zdjęcie nie będzie rozmyte. W pochmurną pogodę na 1/500 będziesz miał zdjęcie nocne :cool:
bpon2 - 16-05-2010 13:54
Jak dla mnie warunki były strasznie trudne. Mleczno białe chmury i co rusz pojawiała się dziura z okropnie mocnym słońcem. Ale nic trzeba pstrykać:) I tak jak pisał voltariel, jedno zdjęcie przepalone drugie z serii nocne.
Jacek Waszczuk - 16-05-2010 15:22
A poza tym jak byś był wyższy miał byś samolot bardziej z boku:D
A tak serio to pierwsze koty za płoty trening, trening i jeszcze raz .. i będzie dobrze:D
marcinssdd - 16-05-2010 16:06
Cytat:
W pochmurną pogodę na 1/500 będziesz miał zdjęcie nocne :cool: No i co ta uwaga wprowadza do dyskusji? W pochmurna pogodę szuka się takiej kombinacji czas/przysłona/ISO aby uzyskać maksymalnie wysoką jakość obrazu bez szumów, kadr był poprawnie naświetlony i nie występowało niebezpieczeństwo "poruszenia".
Chyba nie muszę koledze tłumaczyć jak działa światłomierz lustrzanki i jak pracuje aparat w różnych trybach wyzwolenia migawki?
voltariel - 16-05-2010 17:58
Cytat:
No i co ta uwaga wprowadza do dyskusji? W pochmurna pogodę szuka się takiej kombinacji czas/przysłona/ISO aby uzyskać maksymalnie wysoką jakość obrazu bez szumów, kadr był poprawnie naświetlony i nie występowało niebezpieczeństwo "poruszenia".
Chyba nie muszę koledze tłumaczyć jak działa światłomierz lustrzanki i jak pracuje aparat w różnych trybach wyzwolenia migawki? Uwaga wprowadza to do dyskusji, że jak robisz zdjęcia na preselekcji czasu i ustawisz 1/500 w pochmurną pogodę, to masz zdjęcie ciemne jak murzyńska chata.
Jeśli chcemy się bawić w kombinowanie, to na manualu. Wtedy można sobie dobrać czas, przysłonę i ISO.
bpon2 - 17-05-2010 17:00
No to zaprezentuję dalszy ciąg mojej radosnej twórczości:D
...maleństwo...
...embraer...
...i żeby nie było, że nie próbowałem "walczyć" z ustawieniami:D
PanSamolocik - 17-05-2010 17:33
walczyl walczyl i ... polegl :-)
bpon2 - 18-05-2010 10:59
A czy taki kadr jest dopuszczalny?
voltariel - 18-05-2010 13:07
Ten już w porządku :D Nawet bardzo w porządku.
Olo - 18-05-2010 13:44
wszystkie foty są beznadziejne niestety i z tego co widzę komentarze kolegów nie pomagają, tzn, nie dostarczają żadnych sensownych rad.
poszukaj na forum poradnika Muflona. Teoretycznie jest to poradnik dla bardziej zaawansowanych w foceniu ale ma mnóstwo ciekawych rad.
zerknij tez na poradnik Hesji http://www.hesja.pl/?/content/czytaj/air_art/fulltext
voltariel - 18-05-2010 14:09
Cytat:
wszystkie foty są beznadziejne niestety i z tego co widzę komentarze kolegów nie pomagają, tzn, nie dostarczają żadnych sensownych rad.
poszukaj na forum poradnika Muflona. Teoretycznie jest to poradnik dla bardziej zaawansowanych w foceniu ale ma mnóstwo ciekawych rad.
zerknij tez na poradnik Hesji http://www.hesja.pl/?/content/czytaj/air_art/fulltext Nie no, ta ostatnia fota poprawna pod względem technicznym :)
Drzemi - 18-05-2010 14:13
Tylko np. statecznik pionowy ma jakąś białą obwódkę. ;)
PanSamolocik - 18-05-2010 15:16
wlasnie skad ta obwodka dookola samolotu? nie zebym kolege podejrzewal tylko ciekawy jestem co daje taki efekt podobny do aberracji
PanSamolocik - 18-05-2010 15:18
Cytat:
wszystkie foty są beznadziejne niestety i z tego co widzę komentarze kolegów nie pomagają, tzn, nie dostarczają żadnych sensownych rad.
poszukaj na forum poradnika Muflona. Teoretycznie jest to poradnik dla bardziej zaawansowanych w foceniu ale ma mnóstwo ciekawych rad.
zerknij tez na poradnik Hesji http://www.hesja.pl/?/content/czytaj/air_art/fulltext można być molem książkowym a i tak trening czyni mistrza, nic tak nie uczy jak własne błędy ... z całym szacunkiem dla zdolności literackich starszych (umiejętnościami) kolegów :-)
bpon2 - 18-05-2010 15:22
Olo, poradniki są mi znane, nawet mam zrobioną mini ściągę:D
W ryanie chodziło mi tylko o kadrowanie, jak dobrze wypatrzył Drzemi fotka jest z GIMP-a, nie mam dobrej myszy więc średnio wyszło;) Ale chodzi o sam kadr:)
bpon2 - 18-05-2010 15:41
To oryginalny, tylko przycięty ryan.
PanSamolocik - 18-05-2010 18:22
dobrze jest, moze nie mam zylety ostrosci ale kadr poprawny
bpon2 - 19-05-2010 11:33
Wygrzebałem też WIZZ-a:cool:
PanSamolocik - 19-05-2010 11:56
tylko po co tak panoramujesz kadry? zostaw je w orginalnym rozmiarze. Samolot fajnie prezentuje sie w przestrzeni i jesli sie takie nadarzy to z ciekawym tlem
bpon2 - 19-05-2010 14:03
Czyli kolejna wskazówka:)
No i kolejny Wizz.
PanSamolocik - 19-05-2010 19:00
o wiele lepiej :-)
jackowlew - 19-05-2010 19:05
Proponuje przeskoczyć w dział Porady Fotograficzne lub Fotografia Lotnicza.zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl reyes.pev.pl
bpon2 - 15-05-2010 19:02
15.04.10 EPWR
Posiedziałem sobie dzisiaj pod płotem, później dojechał Nexus. I się zdziwiliśmy. Zawitał do nas A320 CSA i to w jaki sposób:)
...nieudane podejście...
...no i udało się...ciekawe po co przyleciał:cool:
kux - 15-05-2010 19:25
czas czyścic matrycę....:)
bpon2 - 15-05-2010 19:28
Rano jeszcze była ok :D Trochę poobracałem i mamy paprochy:)
bpon2 - 16-05-2010 08:05
Chciałem nadmienić, że jest to mój fotograficzny debiut na forum:) Pierwszy raz wyszły mi zdjęcia które można pokazać:D
A320 Wizz
Jacek Waszczuk - 16-05-2010 08:45
W takim razie gratulację:D
Nexus - 16-05-2010 08:48
A tu mój Czech :)
Resztę wrzucę jak obrobię... i gdy skończy się komunijna kołomyja :)
Bpon2, dzięki za towarzystwo :D
Jacek Waszczuk - 16-05-2010 08:57
Rozumiem że synowi na komunię kupiłeś aparat fotograficzny:D
Nexus - 16-05-2010 09:05
A zobaczymy, zobaczymy :D
bpon2 - 16-05-2010 09:56
Trzeba będzie wypad powtórzyć, byleby pogoda była lepsza. Można by wtedy połazić po chaszczach w poszukiwaniu lepszej miejscówki:D
...nie może zabraknąć, oczywiście rayana:)
jackowlew - 16-05-2010 09:59
Fota ruszona trzeba trenować.A jakim to sprzetam robione??
bpon2 - 16-05-2010 10:08
Jaka tam ruszona;) Nie widziałeś moich wcześniejszych:D Alfa300 i Sigma 70-300 APO.
jackowlew - 16-05-2010 10:25
Cytat:
Nie widziałeś moich wcześniejszych:D To nie pokazuj;)
bpon2 - 16-05-2010 10:29
A poważnie. To będę wrzucał powoli jakieś kadry pod ocenę. Gdybyś nie napisał, że ruszona to bym żył w nieświadomości...ale jak się przyjrzeć to ruszona:)
jackowlew - 16-05-2010 10:32
Cytat:
A poważnie. To będę wrzucał powoli jakieś kadry pod ocenę. Gdybyś nie napisał, że ruszona to bym żył w nieświadomości...ale jak się przyjrzeć to ruszona:)
Wrzucaj popatrzymy :)
David K - 16-05-2010 10:33
Cytat:
Jaka tam ruszona;) Nie widziałeś moich wcześniejszych:D Alfa300 i Sigma 70-300 APO.
Dlaczego używasz taką wysoką przysłonę.?? Większość obiektywów ma najlepszą ostrość przy 7.1 - 9.0;)
voltariel - 16-05-2010 11:20
Poruszone poruszone ;)
I staraj się tak kadrować, żeby cały samolot był na zdjęciu. A jak już ciachasz, to do konkretnej części maszyny, żeby nie były pouciane końcówki skrzydeł, stateczników itd. ;) Bo to trochę tak, jakbyś zaprezentował zdjęcie człowieka bez głowy, ręki czy innej części ciała :mrgreen:
A najlepiej przejrzyj jakieś galerie, bądź zdjęcia tu na forum. To najlepszy materiał do samokształcenia :P
bpon2 - 16-05-2010 13:17
Cytat:
Dlaczego używasz takie wysokie przysłonę.?? Większość obiektywów majom najlepsze ostrość przy 7.1 - 9.0;) ...bo nie wpadłem na to...:o
marcinssdd - 16-05-2010 13:30
Cytat:
...bo nie wpadłem na to...:o
Jeżeli mogę coś doradzić:
1. Jeżeli decydujesz się na używanie trybu wyzwolenia migawki S czyli priorytety czasu jej otwarcia, to wiedz, że fotografowanie odrzutowców na 1/125s będzie się najczęściej kończyć tym, że samolot będzie poruszony. Z własnego doświadczenia wiem, że powinieneś schodzić poniżej 1/500s jeżeli samolot podchodzi do lądowania - to da Ci gwarancję że zdjęcie nie będzie rozmyte.
2. Ponieważ ustawiłeś czas migawki na 1/125s aparat przymuszony do spełnienia takiego warunku musiał przymknąć obiektyw do F22 co absolutnie nie jest w tym konkretnym przypadku polecane. Choćby dlatego że widać każdy syf który siedzi na matrycy. Spokojnie możesz używać przysłon w przedziale F8,0-13
3. Kontroluj warunki w jakich fotografujesz i to jak aparat mierzy światło. To zdjęcie ociera się o kompletne przepalenie i o mały włos zamiast nieba miałbyś plamę bieli (choć i tak większość tła jest przejarana)
voltariel - 16-05-2010 13:54
Cytat:
Jeżeli mogę coś doradzić:
1. Jeżeli decydujesz się na używanie trybu wyzwolenia migawki S czyli priorytety czasu jej otwarcia, to wiedz, że fotografowanie odrzutowców na 1/125s będzie się najczęściej kończyć tym, że samolot będzie poruszony. Z własnego doświadczenia wiem, że powinieneś schodzić poniżej 1/500s jeżeli samolot podchodzi do lądowania - to da Ci gwarancję że zdjęcie nie będzie rozmyte. W pochmurną pogodę na 1/500 będziesz miał zdjęcie nocne :cool:
bpon2 - 16-05-2010 13:54
Jak dla mnie warunki były strasznie trudne. Mleczno białe chmury i co rusz pojawiała się dziura z okropnie mocnym słońcem. Ale nic trzeba pstrykać:) I tak jak pisał voltariel, jedno zdjęcie przepalone drugie z serii nocne.
Jacek Waszczuk - 16-05-2010 15:22
A poza tym jak byś był wyższy miał byś samolot bardziej z boku:D
A tak serio to pierwsze koty za płoty trening, trening i jeszcze raz .. i będzie dobrze:D
marcinssdd - 16-05-2010 16:06
Cytat:
W pochmurną pogodę na 1/500 będziesz miał zdjęcie nocne :cool: No i co ta uwaga wprowadza do dyskusji? W pochmurna pogodę szuka się takiej kombinacji czas/przysłona/ISO aby uzyskać maksymalnie wysoką jakość obrazu bez szumów, kadr był poprawnie naświetlony i nie występowało niebezpieczeństwo "poruszenia".
Chyba nie muszę koledze tłumaczyć jak działa światłomierz lustrzanki i jak pracuje aparat w różnych trybach wyzwolenia migawki?
voltariel - 16-05-2010 17:58
Cytat:
No i co ta uwaga wprowadza do dyskusji? W pochmurna pogodę szuka się takiej kombinacji czas/przysłona/ISO aby uzyskać maksymalnie wysoką jakość obrazu bez szumów, kadr był poprawnie naświetlony i nie występowało niebezpieczeństwo "poruszenia".
Chyba nie muszę koledze tłumaczyć jak działa światłomierz lustrzanki i jak pracuje aparat w różnych trybach wyzwolenia migawki? Uwaga wprowadza to do dyskusji, że jak robisz zdjęcia na preselekcji czasu i ustawisz 1/500 w pochmurną pogodę, to masz zdjęcie ciemne jak murzyńska chata.
Jeśli chcemy się bawić w kombinowanie, to na manualu. Wtedy można sobie dobrać czas, przysłonę i ISO.
bpon2 - 17-05-2010 17:00
No to zaprezentuję dalszy ciąg mojej radosnej twórczości:D
...maleństwo...
...embraer...
...i żeby nie było, że nie próbowałem "walczyć" z ustawieniami:D
PanSamolocik - 17-05-2010 17:33
walczyl walczyl i ... polegl :-)
bpon2 - 18-05-2010 10:59
A czy taki kadr jest dopuszczalny?
voltariel - 18-05-2010 13:07
Ten już w porządku :D Nawet bardzo w porządku.
Olo - 18-05-2010 13:44
wszystkie foty są beznadziejne niestety i z tego co widzę komentarze kolegów nie pomagają, tzn, nie dostarczają żadnych sensownych rad.
poszukaj na forum poradnika Muflona. Teoretycznie jest to poradnik dla bardziej zaawansowanych w foceniu ale ma mnóstwo ciekawych rad.
zerknij tez na poradnik Hesji http://www.hesja.pl/?/content/czytaj/air_art/fulltext
voltariel - 18-05-2010 14:09
Cytat:
wszystkie foty są beznadziejne niestety i z tego co widzę komentarze kolegów nie pomagają, tzn, nie dostarczają żadnych sensownych rad.
poszukaj na forum poradnika Muflona. Teoretycznie jest to poradnik dla bardziej zaawansowanych w foceniu ale ma mnóstwo ciekawych rad.
zerknij tez na poradnik Hesji http://www.hesja.pl/?/content/czytaj/air_art/fulltext Nie no, ta ostatnia fota poprawna pod względem technicznym :)
Drzemi - 18-05-2010 14:13
Tylko np. statecznik pionowy ma jakąś białą obwódkę. ;)
PanSamolocik - 18-05-2010 15:16
wlasnie skad ta obwodka dookola samolotu? nie zebym kolege podejrzewal tylko ciekawy jestem co daje taki efekt podobny do aberracji
PanSamolocik - 18-05-2010 15:18
Cytat:
wszystkie foty są beznadziejne niestety i z tego co widzę komentarze kolegów nie pomagają, tzn, nie dostarczają żadnych sensownych rad.
poszukaj na forum poradnika Muflona. Teoretycznie jest to poradnik dla bardziej zaawansowanych w foceniu ale ma mnóstwo ciekawych rad.
zerknij tez na poradnik Hesji http://www.hesja.pl/?/content/czytaj/air_art/fulltext można być molem książkowym a i tak trening czyni mistrza, nic tak nie uczy jak własne błędy ... z całym szacunkiem dla zdolności literackich starszych (umiejętnościami) kolegów :-)
bpon2 - 18-05-2010 15:22
Olo, poradniki są mi znane, nawet mam zrobioną mini ściągę:D
W ryanie chodziło mi tylko o kadrowanie, jak dobrze wypatrzył Drzemi fotka jest z GIMP-a, nie mam dobrej myszy więc średnio wyszło;) Ale chodzi o sam kadr:)
bpon2 - 18-05-2010 15:41
To oryginalny, tylko przycięty ryan.
PanSamolocik - 18-05-2010 18:22
dobrze jest, moze nie mam zylety ostrosci ale kadr poprawny
bpon2 - 19-05-2010 11:33
Wygrzebałem też WIZZ-a:cool:
PanSamolocik - 19-05-2010 11:56
tylko po co tak panoramujesz kadry? zostaw je w orginalnym rozmiarze. Samolot fajnie prezentuje sie w przestrzeni i jesli sie takie nadarzy to z ciekawym tlem
bpon2 - 19-05-2010 14:03
Czyli kolejna wskazówka:)
No i kolejny Wizz.
PanSamolocik - 19-05-2010 19:00
o wiele lepiej :-)
jackowlew - 19-05-2010 19:05
Proponuje przeskoczyć w dział Porady Fotograficzne lub Fotografia Lotnicza.